Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یازدهمین روز از بهمن ماه ۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهارت جدید دبیر جشنواره فیلم فجر ۳۸ اشاره کرد. تاریخ انتشار: 19:00 - 11 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۱۷۵۳

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، یازدهمین روز از بهمن ماه ۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهارت جدید دبیر جشنواره فیلم فجر ۳۸ اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اهمیت انجام واجبات و ترک محرمات برای منتظران «حضرت ولی‌عصر(عج)»

کارشناس علوم قرآنی گفت: بجا آوردن واجبات و ترک محرمات از جمله امور مهم در مسئله انتظار و بندگی خداوند است، مرحوم آیت‌الله بهجت نیز گناهان مسلمانان و شیعیان را عامل غیبت «حضرت مهدی (عج)» دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد تقی حسین زاده کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون دلیل نامگذاری جمعه‌های انتظار گفت: در روایات از روز جمعه به عنوان روز ظهور « حضرت مهدی (عج)» یاد شده است با این همه باید توجه داشت که نباید از شنبه تا پنجشنبه منتظر ظهور نباشیم، زیرا روایتی دیگر وجود دارد که بیان می‌کند ظهور ممکن است به صورت ناگهانی باشد پس باید لحظه به لحظه منتظر ظهور باشیم.

وی به غربت «حضرت مهدی (عج)» در سایر روز‌های هفته اشاره و ابراز کرد: ما باید همواره و در تمام زمان‌ها به یاد «حضرت ولی‌عصر(عج)» باشیم، زیرا ممکن است ایشان در هر زمانی حتی به غیر از روز جمعه ظهور کنند. ظهور ناگهانی «امام دوازدهم (عج)» با واژه «بغتة» یعنی ناگهانی در روایت یاد شده این کلمه حتی در قرآن برای بیان واژه آخرالزمان بیان شده است. 
بیشتر بخوانید: برای مشاهده روایات متعدد از ظهور «حضرت مهدی(عج)» اینجا کلیک کنید
حسین زاده تمسک به ولایت «امام دوازدهم(عج)» را یکی از شرایط مهم منتظران خواند و تاکید کرد: براساس روایت‌ها «امام زمان(عج)» در زمانی ظهور می‌کنند که در دین خداوند تغییر و تحولات توسط مردم رخ می‌دهد و مردم پس از ظهور «امام دوازدهم (ع)» از ایشان خواهند پرسید که آیا شما پیامبر جدید هستید و ایشان در جواب خواهند گفت نه من امام شما هستم.

وی ولایت پذیری را امری مهم در رویکرد منتظران حقیقی «حضرت مهدی(عج)» دانست و تاکید کرد: ولایت‌مداری یکی از مهمترین رویکرد‌های منتظران محسوب می‌شود. در دوران غیبت «امام دوازدهم(عج)» باید ابتدا ولایت خداوند و سپس ولایت «امام دوازدهم (عج)» را درک و پذیرفته باشیم. 
  حسین زاده پیرامون اهمیت رعایت انجام واجبات و ترک محرمات برای ظهور «حضرت مهدی(عج)» را واجب دانست و اظهار کرد: بجا آوردن واجبات و ترک محرمات از جمله امور مهم در مسئله انتظار و بندگی خداوند است، آیت‌الله بهجت نیز گناهان مسلمانان و شیعیان را عامل غیبت «حضرت مهدی (عج)» دانست. «امام دوازدهم (عج)» حاضر نیست تا ما را بد حجاب و یا بدون نماز ببیند پس باید به واجبات عمل کنیم. انجام واجبات و ترک محرمات در دوران انتظار بسیار با اهمیت است. 

وی تقویت ارتباط با «حضرت مهدی (عج)» را امری مهم و تاثیرگذار در ظهور دانست و ابراز کرد: منتظران باید ارتباط خود را با «امام دوازدهم (عج)» تقویت کنند. وقتی کسی عاشق فردی می‌شود تلاش دارد تا خود را از همه ابعاد به آن فرد شبیه کند لذا منتظران نیز باید تلاش کنند تا تمام افکار عقاید و منش خود را آنگونه که «حضرت مهدی (عج)» دوست دارد تغییر دهند، حال باید پرسید «امام دوازدهم(عج)» چه دوست دارد و تا چه میزان به اخلاق اهمیت می‌دهد و همانگونه که ایشان می‌پسندند رفتار کنیم.    برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید سبدی از تمام ژانر‌ها و مضامین در جشنواره فیلم فجر ۳۸ دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با حضور در برنامه تلویزیونی «شهر فرنگ» ضمن تاکید بر لزوم برقراری ثبات در برگزاری این جشنواره، در رابطه با جزئیات برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، ابراهیم داروغه‌زاده با اشاره به استقبالی که از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شده است گفت: همانند سال‌های گذشته استقبال خوبی از جشنواره فجر شد و حتی امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش خرید بلیت داشتیم، با استقبال خوب مردم تمام بلیت‌ها همان ساعت اول به فروش رفت، البته تعداد کمی برای گیشه نگه داشته‌ایم، زیرا فیلم‌های پرمخاطب به ساعت اضافه خواهند رسید.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده فهرست کامل آثار سودای سیمرغ فجر ۳۸ اینجا کلیک کنید برای مشاهده متن کامل نشست خبری جشنواره فیلم فجر ۳۸ اینجا کلیک کنید برای مشاهده آخرین خبرها از جشنواره فیلم فجر ۳۸ اینجا کلیک کنید برای مشاهده معرفی هیئت داوران جشنواره فیلم فجر ۳۸ اینجا کلیک کنید برای مشاهده برنامه سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر ۳۸ اینجا کلیک کنید


دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به اکران فیلم‌ها در شهرستان‌ها عنوان کرد: این جشن ملی را در تمامی استان‌های سراسر کشور برگزار خواهیم کرد چرا که شهرستان‌ها درخواست داشتند که امسال فیلم‌ها در سینما‌های مراکز آن‌ها نیز نمایش داده شوند.

داروغه‌زاده همچنین درباره قیمت بلیت فیلم‌های جشنواره فجر گفت: امسال قیمت بلیت‌های جشنواره از قیمت بلیت‌هایی که در طی سال در سینما‌ها به فروش می‌رسند کمتر است، خانواده‌ها در طول سال به تماشای فیلم موردنظر خودشان خواهند نشست و قطعا یک خانواده به صورت خانوادگی به تماشای تمام فیلم‌ها نخواهند رفت.

وی ادامه داد: طبق روال دو سال گذشته امسال نیز بلیت فروشی به صورت اینترنتی و در سلامت‌ترین شکل ممکن صورت گرفت.

دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به فیلم‌های منتخب در این جشنواره تصریح کرد: زمانی که جشنواره برگزار می‌کنیم فیلم‌هایی که مضمون و محتوا دارند انتخاب می‌شوند، در تمام دنیا فیلم‌هایی که هنری هستند انتخاب می‌شوند. سبدی از تمام ژانر‌ها و مضامین در این دوره از جشنواره حضور خواهند داشت. درحقیقت اعضای هیات انتخاب امسال کار سخت و متنوعی داشتند که تا این لحظه استقبال بسیار خوب بوده و حالا باید دید نظر منتقدان و خبرنگاران چه خواهد بود. تا جایی که اطلاع دارم هیات داوران از فیلم‌های انتخابی مخصوصا فیلم‌های اول شگفت زده شده‌اند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

رویکرد تازه حاتمی‌کیا به سینما در «خروج»

یک بازیگر سینما گفت: حاتمی کیا در فیلم سینمایی «خروج» رویکرد تازه‌ای به سینما داشته و فرم و محتوای این فیلم هم نسبت به آثار قبلی وی بسیار متفاوت است، با توجه به کیفیتی که از این اثر دیدم مطمئنم که مخاطبان و تماشاگران سینما فیلم جدید حاتمی کیا را به شدت دوست خواهند داشت. 

علیرضا مهران بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون حضورش در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: من سال گذشته در جشنواره فیلم فجر پنج اثر داشتم و امسال نیز با سه فیلم راهی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهم شد که در نوع خود برایم خوشحال کننده است. البته به جز آن سه فیلم آثار دیگری هم داشتم که در فهرست نهایی سودای سیمرغ پذیرفته نشدند. 

وی در همین راستا ادامه داد: امسال با سه فیلم «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا»، «سه کام حبس» ساخته سامان سالور و «مردن در آب مطهر» به کارگردانی نوید محمودی را برای رونمایی در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر دارم.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده فهرست کامل آثار سودای سیمرغ فجر ۳۸ اینجا کلیک کنید

بازیگر فیلم سینمایی «خروج» درباره احتمال دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: بعید می‌دانم که امسال شانس نامزدی و یا دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را داشته باشم، هرچند در سه فیلم مهم بازی دارم که هر کدام تجربه ویژه ای برای من است اما فکر نمی‌کنم بتوانم به کسب سیمرغ فکر کنم. 

وی در همین رابطه تاکید کرد: شاید نقش‌های من در سه اثری که در آنها به ایفای نقش پرداختم کوتاه باشند، اما به عنوان مثال بازی برای ابراهیم حاتمی کیا هرچند هم کوتاه لذت بخش و شیرین است، از سمتی نوید محمودی هم کارگردانی پر از ایده های نو است، در قبال بازی در فیلم سامان سالور هم این اتفاق با توجه به همکاری موفق قبلی‌ام با این کارگردان نقش را پذیرفته و بازی در آن را دوست دارم.

بازیگر فیلم سینمایی «سه کام حبس» ادامه داد: هر سه فیلمی که امسال در جشنواره فیلم فجر دارم آثار کاملاً متفاوتی هستند و همین اتفاق به شدت برایم جذابیت فجر امسال را بیشتر می کند، اتفاقی که حضور متفاوت مرا در جشنواره فجر امسال رقم خواهد زد. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

رقابت جذاب بخش «به علاوه فجر» در نخستین روز مهمترین رویداد تئاتری کشور

بخش به‌علاوه فجر سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دو بخش دارد؛ یکی داوری برنامه‌های سالن که کلی است و دیگری آثار برگزیده. هر تماشاخانه سه اثرش را از بین آثاری که حتما در یک سال منتهی به بهمن امسال، در آن سالن اجرای عمومی داشته معرفی کرده است. 

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، بخش به‌علاوه فجر سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دو بخش دارد؛ یکی داوری برنامه‌های سالن که کلی است و دیگری آثار برگزیده. هر تماشاخانه سه اثرش را از بین آثاری که حتما در یک سال منتهی به بهمن امسال، در آن سالن اجرای عمومی داشته معرفی کرده است.

بر همین اساس، از بین ۳۹ نمایشی که امسال در بخش به‌علاوه فجر روی صحنه می‌رود، ۲۱ نمایش ارزیابی و داوری می‌شوند. آثار هم در شکل کلی مورد داوری قرار می‌گیرند و دیگر بازیگران، طراحانن و عوامل برگزیده معرفی نمی‌شوند بلکه تنها به معرفی نمایش برگزیده بسنده خواهد شد. بخش دیگر رقابت در سالن‌های خصوصی، مربوط به ارزیابی خود سالن‌ها و برنامه‌هایشان است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از جشنواره تئاتر فجر اینجا کلیک کنید

این اتفاق از سال گذشته شروع شده و امسال برای دومین بار قرار است برنامه سالن‌ها، شیوه عملکردشان در این یک‌سال، طرحی که برای بخش به‌علاوه فجر چه در مساله اجرا و چه در موارد حاشیه‌ای مانند جلسات نقد و بررسی و برپایی سمینار و ورک‌شاپ تخصصی داشته‌اند، مورد ارزیابی واقع شود.

قرار بر این است که معرفی اثر برگزیده بخش به‌علاوه فجر و همچنین سالن یا سالن‌های برتر در اختتامیه جشنواره تئاتر فجر انجام شود و انتخاب سالن برتر نیز توسط ستاد برگزاری جشنواره سی و هشتم تئاتر فجر انجام می‌شود. رقابتی بودن بخش به‌علاوه فجر امسال و برای اولین بار با مدیریت خیام وقار کاشانی اتفاق خواهد افتاد. در سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۳۹ اثر از سراسر ایران در این رویداد حضور پیدا کرده‌اند؛ که ۲۱ اثر در بخش رقابتی حاضر و این آثار را رحمان سیفی آزاد، محسن علیخانی و سپیده نظری پور داوری می‌کنند. در این گزارش به معرفی ۳۹ اثر حاضر در این بخش که در ۸ سالن به صحنه می‌روند؛ می‌پردازیم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اینجا اخبار سینما اخبار تلویزیون اخبار ادبیات گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان سی وهشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر انجام واجبات و ترک محرمات جشنواره فیلم فجر جشنواره تئاتر فجر بخش به علاوه فجر امام دوازدهم عج بیشتر بخوانید فیلم سینمایی حضرت مهدی عج جشنواره فجر سودای سیمرغ سال گذشته حاتمی کیا حسین زاده قیمت بلیت فجر امسال بلیت ها فیلم ها سالن ها فیلم سی سه فیلم یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز همایش تئاتر خیابانی هفته هنر انقلاب در اصفهان

 مدیرواحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری اصفهان با اشاره به برگزاری این همایش به مدت یک هفته در اصفهان گفت: در ۶ فروردین ۱۴۰۳ فراخوان این همایش برای اهالی تئاتر استان اصفهان منتشر شد که ۳۲ گروه نمایشی آثار خود را به این فراخوان ارسال کردند.


رسول هنرمند افزود: از میان این آثار که با موضوع‌های هنر انقلاب و اصفهان ارسال شده بود در مجموع ۱۱ اثر برای اجرا انتخاب شدند و ۷ اثر در این هفته برای عموم اجرا می‌شود.


او گفت: این نمایش‌ها از امروز تا ۳۱ فروردین در مقابل خانه هنرمندان اصفهان (پارک ایثارگران)، حیاط عمارت تاریخی سعدی (گذرسعدی)، گلستان شهدای اصفهان و مجموعه فرهنگی عباسی واقع در خیابان آمادگاه در دو نوبت بعدازظهر به نمایش درخواهد آمد.


مدیرواحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری اصفهان با اشاره به برگزاری این نمایش‌ها در هفته هنرانقلاب اسلامی گفت: «عصر حجار» به کارگردانی حسین رفیعی، «رزمنده» به کارگردانی میکائیل ابراهیمی، «گمشده» به کارگردانی حسین اصفهانی، «رستاخیز ۱۴۴۵» به کارگردانی ابوالفضل شریفی، «گمشدگی» به کارگردانی ابوالفضل صادقی، «اشنوگل» به کارگردانی فرهاد قائمی فر و «غصه آب» به کارگردانی صفیه اشجع از جمله آثاری است که در این هفته به اجرا در می‌آید.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم
  • جدول اجرای عمومی نمایش‌های هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شد
  • اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • آغاز همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری
  • از سرانجام حریم تئاتر شهر تا چالش‌های جشنواره‌ها
  • برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار به میزبانی استان گلستان
  • از سرانجام حریم تئاتر شهر تا چالش‌های جشنواره ها
  • آغاز همایش تئاتر خیابانی هفته هنر انقلاب در اصفهان
  • آغاز همایش تئاتر خیابانی «هفته هنر انقلاب» در اصفهان