Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@15:03:40 GMT

متخصص مغز و اعصاب: از بیماری صرع نترسیم

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۵۷۴۵

متخصص مغز و اعصاب: از بیماری صرع نترسیم

دکتر بهنام صفرپور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: بیشتر بیماران صرعی می‌توانند فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهند و زندگی کاملا طبیعی داشته باشند در حالی‌که مردم فکر می‌کنند که با اتفاقی ترسناک و وحشتناک مواجه شده‌اند که این باور، غلط است.

واحدهای مانیتورینگ نوار مغزی در کشور گسترش یافت

فلوشیپ صرع با اشاره به اینکه واحدهای مانیتورینگ نوار مغزی در کشور گسترش پیدا کرد، گفت: در حال حاضر در غرب، شمال کشور و تهران، مراکزی مجهز به واحدهای مانیتورینگ نوار مغزی دایر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گذشته افراد برای انجام نوار مغزی باید مدت‌ها در انتظار می‌ماندند که با گسترش این‌گونه مراکز در کشور این کار راحت‌تر برای بیماران انجام می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: این کار برای تشخیص درست حمله تشنجی از تشنج سایکوژنیک انجام می‌شود تا این دو مورد اشتباه گرفته نشود.

وی با اشاره به اینکه برای تشخیص دقیق کانون تشنج در افراد مقاوم به درمان هم از مانیتورینگ نوار مغزی طولانی مدت استفاده می‌شود، افزود: در درصدی از بیماران که کانون تشنج پیدا می‌شود قابل جراحی هستند و اگر پاتولوژی اسکلروز قسمت میانی تمپورال باشد با جراحی می‌شود  ۸۰ درصد تشنج را  کاهش داد.

تقریبا ۳۰ درصد صرعی‌ها مبتلا به صرع مقاوم به دارو هستند

وی با اشاره به اینکه تقریبا ۳۰ درصد بیماران صرعی به صرع مقاوم به درمان مبتلا هستند، گفت: حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمار مبتلا به صرع در کشور داریم که از این تعداد حدود ۳۰ درصد صرع مقاوم به درمان دارند.

فلوشیپ صرع، با اشاره به اینکه افراد مبتلا به صرع در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته مقداری بیشتر هستند، گفت: با راه اندازی رشته فلوشیپ صرع از سه سال پیش در کشور ما پیشرفت‌های خوبی در زمینه صرع پیدا کردیم.

وی گفت: این کار کمک خوبی به بیماران مخصوصا بیماران صرع مقاوم به درمان دارویی کرده است. این افراد علیرغم استفاده از ۲ داروی مناسب همچنان دچار تشنج می‌شوند و آنان را می‌توان برای جراحی در نظر گرفت تا حملات تشنجی بیمار کاهش پیدا کند.

شانزدهمین کنگره بین‌المللی صرع از ۲ تا ۴ بهمن ماه در سالن همایش کتابخانه ملی برگزار شد و در این رویداد علمی سعی شده رخدادهای جدید این حوزه در یکسال اخیر و دستاوردهای مهم ارایه شود.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجمن صرع ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجمن صرع ایران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجمن صرع ایران صرع مقاوم به درمان مبتلا به صرع ۳۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای این صندوق بهره‌مند هستند.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، محمد اسماعیل کاملی با اشاره به خدماتی که سازمان بیمه سلامت به بیماران SMA ارائه می‌دهد، اظهار کرد: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، در صورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری‌های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بهره‌مند می‌شوند.

وی در خصوص پوشش دارویی این بیماران افزود: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه‌های منتخب از مزایای صندوق بهره مند می‌شوند.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE۱, SMA TYPE۲, SMA TYPE۳ از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره‌مند می‌شوند.

وی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می‌توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تأیید در کمیته‌های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره‌مند شوند.

کاملی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذی‌صلاح خواهد بود.

کد خبر 739654

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار
  • توصیه‌های روزه داری و مصرف دارو‌ها
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق بیماری‌های خاص-صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق صعب‌العلاج
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران اس ام‌ای از صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج