Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی شمسی مساحت پیست حرکات نمایشی خودروهای اسپرت و کلاسیک و موتور سیکلت‌های ریس را 15 هزار متر مربع دانست و تصریح کرد: با افتتاح این پیست، حرکات نمایشی موتورسوران از سطح خیابان‌های بوشهر جمع‌آوری می‌شود. به گزارش جنوب نیوز، عصر امروز و در مراسمی نخستین پیست حرکات نمایشی خودروهای اسپرت و کلاسیک و موتور سیکلت‌های ریس در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان بوشهر در حاشیه افتتاح این پیست ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم ورزشکاران بوشهری در رشته‌های  موتورسواری و اتومبیل‌رانی  ایجاد پیست بود اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر امروز این مجموعه ورزشی در استادیوم شهید نادر مهدوی بوشهر به بهره‌برداری رسید.


مهدی شمسی مساحت  پیست حرکات نمایشی خودروهای اسپرت و کلاسیک و موتور سیکلت‌های ریس را 15 هزار متر مربع دانست و تصریح کرد: با افتتاح این پیست ضمن تامین مطالبات ورزشکاران این رشته، حرکات نمایشی موتورسوران از سطح خیابان‌های بوشهر جمع‌آوری می‌شود.

وی، با قدردانی از توجه مدیرکل ورزش و جوانان استان در راه‌اندازی این پیست گفت: راه‌اندازی این پیست سبب می‌شود تا موتورسواری و اتومبیل‌رانی به یکی از رشته‌های مدال آور و افتخارآفرین برای ورزش استان تبدیل شود.

شمسی ابراز امیدواری کرد؛ با راه‌اندازی این مجموعه ورزشی که محلی مناسب و امن برای تخلیه هیجانات جوانان است شاهد کاهش سوانح و تصادفات موتورسیکلت‌سواران باشیم.

رئیس هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان بوشهر با بیان اینکه رشته موتورسیکلت‌رانی در بوشهر از طرفداران بسیاری برخوردار است افزود: 150 ورزشکار در این رشته در بوشهر ساماندهی شده‌اند که افتتاح این پیست رونق این ورزش را بیش از پیش فراهم می‌کند.

شمسی با اشاره به وجود علاقمندان به ورزش اتومبیل‌رانی در بوشهر اظهار داشت: از این ظرفیت می‌توان برای توسعه اتومبیلرانی استفاده کرد.

وی از راه‌اندازی رشته موتوسواری ویژه بانوان بوشهری خبر داد و افزود: با توجه به راه‌اندازی رشته موتور سواری ویژه بانوان در کشور، به زودی رشته موتورسواری ویژه خانم‌ها در بوشهر ایجاد می‌شود.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: موتورسواری و اتومبیل رانی راه اندازی استان بوشهر رشته موتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران‌ترین خودرو زیر پای رضاشاه (+عکس)

حدود ۹۴ سال پیش، وقتی رضاشاه پهلوی دنبال یک خودرو متفاوت بود، رئیس بانک پهلوی به کمپانی لیموزین «پیرس ارو» در آمریکا سفارش ساخت اتومبیلی را داد که بهای آن ۳۰ هزار دلار شد و روزنامه نیویورک به آن لقبِ «مجلل‌ترین مَرْکَب اربابان تخت طاووس در طول تاریخ» را داد، اما این خودرو اکنون کجاست؟

به گزارش ایسنا، در سال ۱۳۰۹ خورشیدی (۱۹۳۰ میلادی) کلنل رضا قلی امیرخسروی، رئیس بانک پهلوی، برای رضا شاه پهلوی، به کمپانی پیرس ارو، سفارش ساخت اتومبیلی متفاوت را دارد که در روز رونمایی، سر و صدای زیادی در آمریکا به پا کرد.

آمار دقیقی از تعداد اتومبیل‌های موجود آن زمان ایران وجود ندارد، اما در منابع تاریخی اشاره شده که تعداد اتومبیل‌ها بسیار اندک، اما سفارش خرید برای ایران، رو به افزایش بود. آن زمان، بیشترین درآمد ایران از قراردادهای نفتی به دست می‌آمد.

هزینه خرید خودرو سفارشی پهلوی اول، حدود ۳۰ هزار دلار (در برخی منابع اشاره شده حدود ۲۵ هزار دلار) از محل خزانه بانک پهلوی تأمین شده بود، که رکورد گران‌ترین خودرو کل دنیا را زد و خبر آن در ۲۰ آوریل همان سال در روزنامه نیویورک تامیز منتشر شد و این روزنامه در گزارشی که از این اتومبیل منتشر کرد، آن را «مجلل‌ترین مرکب اربابان تخت طاووس در طول تاریخ» توصیف کرد.

«پیرس ارو» به عنوان «رولزرویس خودروسازی آمریکا» شناخته می‌شد، که سازنده خودروهای لوکس و گران‌قیمت بود و مدلی که برای رضاشاه پهلوی ساخت، از مدل A بود؛ یک مدل لیموزین هفت‌نفره و بزرگترین و قدرتمندترین اتومبیل پیرس ارو در میان دیگر مدل‌های این شرکت در سال ۱۹۳۰ میلادی (۱۳۰۹ شمسی) بود. اتاق این خودرو جزو اولین نمونه‌های لیموزین بود، به صورتی که کابین راننده از کابین سرنشینان عقب کاملا جداست.

موتور این خودرو هشت سیلندر خطی است، که در جلو آن قرار گرفته است. به دلیل حجم بسیار زیاد موتور، این خودرو دارای یک کاپوت بسیار بلند است. از دیگر ویژگی‌های این اتومبیل، قرارگیری چراغ‌های جلو روی گلگیرها، به دلیل روشن کردن بهتر جاده بود.

تا سال ۱۹۲۱ میلادی (۱۳۰۰ شمسی) فرمان اتومبیل‌ها در سمت راست بود و پیرس ارو دیرتر از همه شرکت‌های اتومبیل‌سازی فرمان را به سمت چپ منتقل کرد. این امر به خاطر آن بود که طراحان شرکت اعتقاد داشتند در این حالت راننده بهتر می‌تواند در سمت پیاده‌رو، در را برای سرنشین اصلی خودرو باز کند.

لیموزین سفارشی پهلوی اول، به رنگ سفید ساخته شد که بالای قاب چراغ‌های آن دو تاج طلایی نصب شده است. تودوزی‌های آن از ابریشم اعلاست که روی آن برگ زیتون با ظرافت خاص سوزن‌دوزی شده است. یراق‌آلات ماشین، دستگیره‌ها، قاب پنجره‌ها، قاب چراغ‌ها و سپرها آب‌طلاکاری شده و کف‌پوش اتومبیل از پشم مرغوب روسی است.

لیموزین سفارشی پهلوی اول که پیش از ارسال به ایران، در آمریکا به نمایش گذاشته شد

لیموزین تشریفاتی پهلوی وقتی به ایران می‌رسد، گفته می‌شود به خواست رضاشاه پهلوی، رنگ آن به سورمه‌ای و مشکی تغییر داده می‌شود و روی درهای آن دو تاج طلایی نصب می‌شود. در گزارش روزنامه نیویورک تایمز نیز اشاره شده که جاسیگاری داخل اتاق این ماشین به طور کامل از طلا ساخته شده و چند نگین الماس روی آن قرار دارد.

در گزارشی که چند سال پیش بی‌بی‌سی منتشر کرد، «کورتیس پوول» ـ از مسئولان انجمن دوستداران پیرس ارو در آمریکا ـ گفته است: پس از انحلال شرکت پیرس ارو در سال ۱۹۳۸ تمام اسناد آن از بین رفت و اطلاعات چندانی از خودرو رضاشاه و دیگر محصولات این شرکت باقی نمانده است، اما رضاشاه پهلوی گران‌ترین مشتری این کمپانی به شمار می‌آمد.

از این خودرو گران‌بها در مراسم‌های زیادی استفاده می‌شد و به دلیل فرم طراحی و تزئینات طلای به‌کاررفته در آن، ارزش زیادی داشت. لیموزین تشریفاتی پیرس ارو همراه با بعضی دیگر از خودروهای به‌جامانده از دوره پهلوی در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت.

لیموزین آب‌طلاکاری رضاشاه پهلوی با همان رنگ سورمه‌ای اکنون در موزه خودروهای تاریخی بنیاد مستضعفان نگهداری می‌شود و از سال ۱۴۰۰ به نمایش گذاشته شده است.

امین اموال این موزه درباره مرمت این خودرو گفته است که در زمان مرمت، این اتومبیل ضعف نقاشی داشته و سعی شده روش اصیلی برای مرمت آن اجرا شود، بنابراین ابتدا خودرو به رنگ سفید درآمده و دوباره رنگ سفارشی رضاشاه پهلوی، یعنی سرمه‌ای و مشکی به آن اضافه شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (تصاویر) پیست اسکی دربندسر در تعطیلات نوروز
  • افتتاح نخستین مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس
  • راه اندازی نخستین اتوبوس برقی گردشگری در اصفهان
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است
  • ارتباط موثر با فدراسیون جهانی نقطه قوت فدراسیون در سال گذشته بود
  • راه‌اندازی سه اسکله مجاز قایقرانی در ساحل بندر بوشهر
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود
  • سه اسکله مجاز قایقرانی در ساحل بندر بوشهر راه اندازی شد
  • افتتاح بازارچه ملی صنایع دستی در نوشهر
  • گران‌ترین خودرو زیر پای رضاشاه (+عکس)