Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@15:36:50 GMT

هشدار قرمز آزار جنسی در استرالیا

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۲۷۳۳۵

هشدار قرمز آزار جنسی در استرالیا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، روزانه صد‌ها نفر از کودکان و زنان در جهان مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند که این موضوع در استرالیا میزان قابل توجهی را نشان می‌دهد.
گزارش‌ها حاکی از آن است که پلیس استرالیا تا سال ۲۰۱۷ در بازه زمانی ده ساله بیش از ۱۴۰ هزار گزارش مربوط به آزار و اذیت جنسی دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی است که پلیس استرالیا تقریباً ۱۲ هزار گزارش ثبت شده در پایگاه اطلاعاتی را رد کرده و معتقد بوده که آزار و اذیت جنسی رخ نداده است.
در استرالیا به دلیل آنکه پایگاه آمار رسمی جرایم این نوع از گزارش‌ها را حذف می‌کنند، هرگز نمی‌توان آمار دقیقی از این نوع از جرایم را تخمین زد.
با این وجود گزارش‌های استرالیا نشان از آن دارد که از هر ۱۲ گزارش تجاوز و آزار جنسی که به پلیس ارائه می‌شود یک مورد آن گزارش بی اساس است.
پلیس استرالیا بیش از ۳۴ هزار گزارش دریافت شده یعنی ۲۵ درصد را بدون آنکه فرد مظنون را دستگیر کند و یا اقدامی قانونی در مورد آن انجام دهد، حل و فصل می‌کند. استدلال پلیس استرالیا آن است که شواهد کافی برای اتهامات وارد شده در اختیار ندارد. آمار‌ها حاکی از آن است بیش از نیمی از قربانان تجاوز و   آزار و اذیت جنسی  در استرالیا یعنی در حدود ۱۸ هزار نفر گزارش خود را پس می‌گیرند که در برخی از ایالات، پلیس در مورد این نوع از جرایم اقدامی قانونی انجام نداده و تحقیق نمی‌کند.
از هر ۵ گزارش یک مورد از سوی قربانیان در استرالیا پس گرفته می‌شود. در نتیجه تعداد افرادی که در بازه زمانی ۱۰ ساله تا سال ۲۰۱۷ گزارش خود پس گرفته اند در حدود ۲۸ هزار در سراسر این کشور تخمین زده شده است.
تنها ۳۰ درصد از گزارش‌های مربوط به تجاوز و آزار و اذیت جنسی در استرالیا منجر به دستگیری، دادن احضاریه دادگاه یا اقدامات قانونی شده است.
این در حالی است که بیش از ۳۵ درصد از گزارش‌ها یعنی چیزی در حدود ۵۰ هزار و ۸۰۰ پرونده در استرالیا همچنان حل نشده باقی مانده اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آزار و اذیت تجاوز سوء استفاده جنسی پلیس استرالیا آزار و اذیت جنسی پلیس استرالیا گزارش ها هزار گزارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۷۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تبعیض جنسی در دانشگاه‌های دانمارک مشکلی است که ادامه فعالیت محققان را با مانع مواجه کرده است. ایسکانیوز پیش‌تر گزارش‌های تبعیض جنسیتی علیه زنان در دانشگاه‌های جهان و تبعیض جنسیتی در استناد به مقالات علمی به بررسی انواع تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های جهان پرداخته است.

بیشتر بخوانید: تبعیض جنسیتی علیه زنان در دانشگاه‌های جهان

در این گزارش قصد داریم تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک را بررسی کنیم. کریستینا اگلوند وزیر آموزش عالی و علوم دانمارک درباره میزان تبعیض جنسیتی که بر دانشجویان دکتری در دانشگاه‌های این کشور تحمیل می‌شود، گفت: اخیرا گزارشی با عنوان جنسیت‌گرایی و مسیرهای شغلی در دانشگاه‌های دانمارک منتشر شد. این گزارش بیانگر تجربیات دانشجویان دکتری از تبعیض جنسی و حفظ مشاغل تحقیقاتی در دانمارک است. بر اساس این گزارش، ۳۷ درصد دانشجویان دختر و ۲۱ درصد دانشجویان دکتری مرد اعلام کرده‌اند که حداقل یک نمونه کلامی جنسیت‌گرایی را تجربه کرده‌اند که باعث شده احساس تحقیر کنند.

این گزارش قصد دارد نشان دهد که چگونه تجربیات جنسیت‌گرایانه در دانشگاه‌های دانمارک بر محیط کار و فرصت‌های شغلی محققان جوان تاثیر می‌گذارد. ۵ هزار و ۵۸۷ دانشجوی دکتری از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ در این مطالعه شرکت کردند. این گزارش در سال ۲۰۲۲ پس از انتشار طوماری با امضای ۷۰۰ مرد و زن از ۱۶ دانشگاه که مدعی بودند تحت فشارهای جنسی قرار گرفته‌اند، منتشر شد. این افراد گفته بودند که تحت تجاوز، تهدید و آزار و اذیت در محل کار قرار گرفته‌اند.

برخی یافته‌های این مطالعه در ادامه می‌آید؛ ۳۷ درصد دانشجویان دختر دکتری حداقل یک حادثه کلامی را تجربه کرده‌اند که باعث کنار گذاشتن آن‌ها یا تحقیرشان به دلیل جنسیت شده است. ۳۲ درصد گزارش داده‌اند که حداقل یک نظر بدخواهانه را تجربه کرده‌اند که معمولا در مورد بدن، لباس یا سبک زندگی آن‌ها بوده است. ۲۳ درصد تماس فیزیکی ناخواسته یا تلاش برای چنین تماسی یا تلاش برای اعمال زور جنسی و سایر رفتارهای جنسی را تجربه کرده‌اند.

سلسله مراتبی بودن محیط‌های تحقیقاتی فرهنگ جنسیتی تشدید می‌کند

کارشناسان معتقدند محیط‌های تحقیقاتی به شدت سلسله مراتبی هستند و این موضوع می‌تواند به رشد فرهنگی جنسیتی کمک کند. دانشگاه‌های دانمارک و انجمن‌های کارشناسی ارشد و دکتری این کشور از میزان تبعیض جنسیتی گزارش شده، ابراز شگفتی کردند و خواستار اقدام برای رسیدگی به این وضعیت شدند.

برخی معتقدند که نتایج تبعیض جنسیتی در دانمارک تعجب‌آور نیست. این یک مشکل جهانی است و کشورهای دیگر از جمله سوئد هم با آن مواجه هستند. نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ در مورد خشونت مبتنی بر جنسیت و آزاد جنسی در دانشگاه نشان می‌دهد که دانشجویان دختر مقطع کارشناسی و دانشجویان دختر دکتری به شدت در معرض آزار و اذیت جنسی و قلدری قرار دارند.

لیزبث لینتز، رئیس کنفدراسیون انجمن‌های حرفه‌ای دانمارک (Akademikerne) که نماینده ۴۹۰ هزار عضو است، درباره این گزارش گفت که این گزارش بیانگر واقعیتی عمیقاً مشکل‌ساز برای بسیاری از محققان جوان در سال‌های اولیه حرفه‌شان است.

این گزارش با واکنش‌های دیگری از سوی محققان همراه بود که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم؛

برایان بچ نیلسن رئیس دانشگاه AU دانمارک درباره این گزارش گفت که فرهنگ جنسیتی دانشگاه‌ها در این گزارش به وضوح نشان داده شده و کاملا غیرقابل قبول است. روسای دانشگاه‌ها باید در این زمینه شفاف باشند و مسیر شغلی جذابی را برای محققان جوان ماهر بدون توجه به جنسیتشان ارائه دهند. این مطالعه نشان می‌دهد که ما باید به درون نگاه کنیم و کار تغییر فرهنگ را تشدید کنیم تا زنان دانشجوی دکترا بتوانند خود را در یک دانشگاه ببینند.

کامیلا گرگرسن رئیس اتحادیه کارگری آکادمیک DM هم درباره این گزارش گفت: من از اینکه بسیاری از دانشجوی دختر دکترا در محیطی جنسیت‌گرا قرار دارند شوکه شده‌ام. ما در DM موارد آزار و اذیت جنسی را گزارش می‌دهیم. زنان از طرح این موضوعات می‌ترسند، چرا که نگرانند به شغلشان آسیب وارد شود. به همین دلیل، این مسائل باید در سطح مدیریتی مطرح شود.

پر مایکل یوهانسن رئیس دانشگاه آلبورگ هم در این زمینه گفت: ما نه تنها باید بتوانیم به رفتارهای توهین آمیز و توهین آمیز واکنش نشان دهیم، بلکه باید بتوانیم از آن‌ها جلوگیری کنیم. وظیفه مدیران این است که با تغییر فرهنگ کمک کنند که جنسیت بر رفاه یا فرصت‌های شغلی تأثیری نداشته باشد. رفتارهای توهین‌آمیز جنسیتی در دانشگاه آلبورگ جایی ندارد.

هنریک سی وگنر رئیس دانشگاه کپنهاگ هم گفت: «این گزارش تکان‌دهنده است و نشان می‌دهد که اقدامات ما در زمینه مبارزه با تبعیض جنسیتی، موثر نبوده است. انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1228188 برچسب‌ها آموزش عالی

دیگر خبرها

  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته تجارت جنسی در طرح نور
  • اطلاعیه مهم پلیس درباره شناسایی باندهای تبهکار فحشا و تجارت جنسی در طرح نور
  • فوری | فعالیت باندهای تجارت جنسی و پورنوگرافی بین‌المللی در ایران | جزئیات شناسایی اقدامات مجرمانه فحشا توسط پلیس
  • رابطه جنسی مرد انگلیسی با اجساد
  • حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم
  • ببینید | تصاویر ضبط شده از تله مرگبار پلیس آمریکا برای یک بیمار جنسی
  • هشدار قرمز درباره فعال شدن سامانه بارشی؛ سیل در راه تهران؟
  • هشدار قرمز؛ پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور
  • شگرد روانشناس قلابی برای کشاندن زنان افسرده به خلوتگاه ترسناک