Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز‌هایی که آلودگی هوا در کلانشهر‌ها به اوج می‌رسد باید راهکاری برای کاهش عوارض ناشی از آن اتخاذ کرد در غیر این صورت سلامت افراد به خطر خواهد افتاد.

برخلاف تصور عموم، خوردن شیر برای دفع سموم بدن در آلودگی هوا، به تنهایی نه تنها مفید نیست، بلکه مضر است چرا که باعث اضافه شدن مواد زائد به بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین راه مصرف شیر، جوشاندن و اضافه کردن گلاب و عسل به آن است.

بهترین راه دفع سموم از بدن از طریق مصرف مایعات است، اما زنجبیل نیز می‌تواند در کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا کمک شایانی کند، زیرا زنجبیل موجب تشدید تعرق بدن و دفع میکروب‌ها می‌شود از این رو برای سم زدایی بدن می‌توانید از خواص بی نظیر زنجبیل نهایت استفاده را ببرید.

چای زنجبیل و لیمو، آب گریپ فروت و زنجبیل، چای سبز با زنجبیل، دمنوش زنجبیل با عسل و لیمو، نوشیدنی زنجبیل و نعنا نیز از دیگر نوشیدنی‌های مفید برای مقابله با عوارض آلودگی هوا هستند.


اسفناج نیز با توجه به اینکه میزان آهن موجود در آن بسیار بالا است و همین امر در بهبود عملکرد گلبول‌های قرمز خون نقش مهمی ایفا می‌کند می‌تواند نوشیدنی مناسبی برای روز‌های آلوده سال باشد البته که می‌توان آن را با پرتقال و کیوی نیز مصرف کرد.

اسموتی سبز نیز دیگر نوشیدنی مفیدی است که برای پوست و چشم‌ها بسیار مفید بوده و سبب کاهش وزن و بالا بردن متابولیسم بدن می‌شود.

منبع: میزان
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت آلودگی هوا آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: آبیاری مزارع با آب فاضلاب تصفیه نشده عامل بروز انواع بیماری‌های انگلی، روده‌ای و سرطان‌ها است.

وی بیان داشت: زمانی که این فاضلاب بر روی زمین رها شود، به‌طور یقین به سمت آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها حرکت کرده و این آب‌ها را آلوده می‌کند، بنابراین آلودگی منابع آب اولین اثر منفی این چرخه است.

جاودان خرد اظهار داشت: فاضلاب‌های خام و آلاینده محیط زیست مولد انواع بیماری‌های مزمن و خطرناک برای انسان هستند و آبیاری‌های غیرمتعارف با استفاده از آب فاضلاب انجام و این امر افزون بر آلودگی زمین منجر به تهدید سلامت مصرف کنندگان نیز می‌شود.

وی افزود: همچنین استفاده بی رویه از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی مشکل ساز شده و ضرورت دارد برای مدیریت آن برنامه ریزی اصولی انجام شود و برای بهبود حال زمین، استفاده از ظروف یکبار مصرف به صورت روزانه باید از زندگی مردم حذف شود.

کد خبر 6086528

دیگر خبرها

  • جنجال «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و آیا برای سلامتی مفید است یا مضر؟!
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • خواص آب هویج بستنی
  • رابطه مصرف استامینوفن و حفظ سلامت کبد
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید
  • کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر
  • اعلام آلودگی هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان