Web Analytics Made Easy - Statcounter

برات نیک نام رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان امیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پروژه بیولوژیک آبخیزداری بخش جایزان این شهرستان با حدود ۷۶ هکتار از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و نهال‌هایی از گونه‌های کهور و کنار در این بخش کاشته شده است.

او افزود: پیش از آغاز عملیات پروژه آبخیزداری بیولوژیک، این منطقه از لحاظ پوشش گیاهی بسیار فقیر بود و فقط حدود ۱۰ درصد آن سبز بود، ضمن اینکه فرسایش خاک بسیار بالا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیک نام اظهار داشت: بحمدالله بعد از آغاز این پروژه، شاهد کاهش شدید و حتی توقف فرسایش خاک و غنی شدن پوشش گیاهی منطقه هستیم، به طوری که می‌توان مراتع بخش جایزان را جزء مراتع غنی و قوی شهرستان امیدیه و در مقایسه با برخی نقاط استان نیز از آن یاد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: افزایش ضریب کیفی هوا و تلطیف هوا و کاهش میزان ریزگرد‌ها یک جنبه از سود و مزایایی اجرای پروژه آبخیزداری بیولوژیک در بخش جایزان شهرستان امیدیه است، ضمن اینکه کشاورزان و دامداران نیز از مزایای آن نیز بهره مند می‌شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان امیدیه، حفظ و حراست از اراضی زراعی کشاورزی آبی و دیم در روستا‌های پایین دست، کنترل نزولات آسمانی، جذب و ذخیره آب در اعمال زیرین زمین، جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و بیشه زار‌ها بر اثر سیلاب و پیشگیری از وارد شدن خسارت به منازل و تاسیسات را از دیگر مزایایی آببخیزداری بیولوژیک عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبخیزداری بیولوژیک پوشش گیاهی فضای سبز آبخیزداری بیولوژیک شهرستان امیدیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۱۱۰ میلیون مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: این حجم آب در ۳۷۰ سازه آبخیزداری استان ذخیره شد.

سید محمدنور موسوی افزود: بیشترین آبگیری سازه‌های آبخیزداری در شهرستان بشاگرد بود که ۳۵ میلیون مترمکعب آب در ۱۳۲ سازه این شهرستان ذخیره شد.

بیشتر بخوانید؛ آبگیری سازه‌های آبخیزداری در شهرستان رودان

وی گفت: آبگیری سازه‌های آبخیزداری تاثیر زیادی بر افزایش پوشش گیاهی، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، بهبود کشاورزی و تامین بخشی از آب شرب مردم مناطق مختلف استان دارد.

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات آبخیزداری نیازمند حدود ۳.۵ همت اعتبار است
  • بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی
  • آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ۹۲۷ سازه آبخیزداری در اردبیل اجرایی شد
  • آبگیری ۱۱۰ میلیون مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • آغاز طرح احداث کمربندی غربی شهر ملارد
  • آغاز کف سازی خانه محصصی لاهیجان