Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: مرد فریبکار که با اجرای یک سناریوی پیچیده خریداران خودرو را فریب می‌داد به دام افتاد.

به گزارش رکنا،  سرهنگ محمود مالمیر رئیس کلانتری‌۱۵۰ تهرانسر در توضیح پرونده گفت: چند روز قبل به مأموران کلانتری خبر رسید دو مرد جوان بر سر تصاحب یک خودروی پژو ‌۴۰۵ مقابل یکی از طلافروشی‌های محل با هم درگیر شده‌اند که مأموران پلیس در محل حاضر شدند و هر دو نفر را بازداشت و به کلانتری منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکی در شرح ماجرا گفت: من اهل شهرستان بندرعباس هستم. چند روزی بود که در سایت‌های فروش خودرو به دنبال خرید ماشین مناسبی بودم که با دیدن آگهی فروش یک خودروی ‌۴۰۵ متوجه شدم که قیمت آن ۱۰‌ میلیون تومان زیر قیمت بازار است که با فروشنده تماس گرفتم. بعد از توافق بر سر قیمت از شهرستان راهی تهران شدم و در یکی از خیابان‌های تهرانسر با صاحب خودرو قرار ملاقات گذاشتم. ساعتی قبل بعد از بررسی خودرو همراه فروشنده راهی دفتر اسناد رسمی شدیم و او سند را به نام من منتقل کرد.

فروشنده به من گفت که خودرواش را برای پرداخت مهریه همسرش فروخته است و از من خواست به جای پول نقد به طلافروشی برویم و من سکه طلا بخرم و به او بدهم که قبول کردم. بعد از آن به یکی از طلافروشی‌ها رفتیم و من هم معادل پول خودرو، سکه طلا خریدم و به او دادم. بعد از تحویل دادن سکه‌ها بود که این مرد از من خواست سوئیچ ماشین را به او بدهم تا چیزی که داخل ماشین جاگذاشته بردارد. وقتی سوئیچ را به او دادم ناگهان پشت فرمان نشست و قصد فرار داشت که با او درگیر شدم که خوشبختانه مأموران پلیس از راه رسیدند و او را بازداشت کردند.

بعد از مطرح شدن شکایت، مأموران کلانتری در تحقیق بیشتر متوجه شدند که فروشنده، سند یک خودروی قدیمی را به نام خریدار منتقل کرده‌است، بنابراین متوجه شدند که با یک کلاهبردار حرفه‌ای مواجه هستند.

فروشنده خودرو در بازجویی‌ها به کلاهبرداری اعتراف کرد و گفت از مدتی قبل موفق شده به این شیوه خودروی خود را به چند نفر بفروشد و بعد از فروش، ماشین خودش را سرقت کند. او گفت: من خودروی خودم را به قیمت ۱۰ میلیون تومان زیر قیمت بازار در سایت‌های اینترنتی آگهی می‌کردم. وقتی مشتریان شهرستانی تماس می‌گرفتند با آن‌ها قرار می‌گذاشتم. بعد هم سند یک خودروی قدیمی که داشتم را به جای سند خودروی خودم به نام آن‌ها منتقل می‌کردم. پس از آن در دومین مرحله همراه خریدار به طلافروشی می‌رفتیم و با ادعای اینکه می‌خواهم مهریه همسرم را پرداخت کنم از آن‌ها می‌خواستم معادل پول را سکه بخرند و به من بدهند که قبول می‌کردند. متهم ادامه داد: در آخرین مرحله با ادعای اینکه چیزی داخل ماشین جا گذاشته‌ام سوئیچ را می‌گرفتم و ماشین خودم را سرقت کرده و به سراغ سوژه تازه‌ای می‌رفتم که سرانجام گرفتار شدم.

سرهنگ مالمیر با اشاره به اینکه تا‌کنون سه‌نفر از مال باختگان شناسایی شده‌اند، از شهروندان خواست در صورتی که افرادی به همین شیوه‌ای هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند به کلانتری ۱۵۰‌تهرانسر مراجعه کنند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما یارانه دلار شهادت سردار سلیمانی پلیس فروش خودرو خرید ماشین بازار فرار کلاهبرداری سرقت کلاهبرداری اخبار حوادث خودرو طلافروش حوادث تهران پلیس تهران سارقان خودرو مرد فریبکار اخبار تهران فیلم عکس ایران مرد چین دختر ویروس عجیب آمریکا بیماری یک خودروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۹۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع لاستیک با تعرفه دولتی با هدف تعادل بخشی قیمت بازار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه ۱۳ واحد صنفی توزیع کننده لاستیک دولتی در استان فعال هستند، گفت: متقاضیان برای دریافت لاستیک خودرو باید با در دست داشتن کارت ملی، کارت ماشین و برگ سبز به واحد فروش معرفی و لاستیک خودروی خود را دریافت کنند.
وی افزود: هر حلقه لاستیک سواری از ۱۲ تا ۴۰ میلیون ریال قیمت‌گذاری شده و متقاضیان با توجه به قیمت مصوب و سهولت دریافت از این شیوه خرید رضایت دارند.
باقری ادامه داد: مالکان خودرو‌های سواری همچنین می‌توانند برای ثبت‌نام مدارک خود شامل پلاک انتظامی، کد VIN، کارت سبز ماشین، کارت ملی مالک و کارت ماشین را در سامانه بارگذاری کنند.
معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: مالکین خودرو هر شش ماه یک بار می‌تواند دو حلقه لاستیک با تعرفه دولتی دریافت کنند و این طرح به خاطر عدالت در توزیع است تا افراد بیشتری بتوانند از سهمیه دولتی بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • خطرات و عوارض باتری به باتری خودرو
  • دستگيري ماموران قلابی در تهران
  • بازداشت ۲ مامور قلابی در تهران!
  • بازداشت یک مامور در تهران!
  • دستگیری سارقان سابقه‌د‌ار خودرور و موتورسیکلت در شهرری
  • کشف خودروی سرقتی در اراک
  • توزیع لاستیک با تعرفه دولتی با هدف تعادل بخشی قیمت بازار
  • دستگیری اعضای باند سارقان خودرو در شیراز
  • سارقان لوازم داخلی خودرو در غرب تهران دستگیر شدند
  • انهدام ۲ باند سارقان خودرو در تبریز