Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر گفت: روستای درسجین که پیشینه تاریخی آن به قبل اسلام برمی‌گردد، به مرحله نهایی ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران راه یافت.

آیسان صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با اعلام فراخوان ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران، ١٤١٩ روستا و منطقه عشایری از سراسر کشور آثار و مستندات خود را به دبیرخانه مرکزی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که هیئت داوران این جشنواره در مرحله اول، ١٢٦ روستا و منطقه عشایری را برای داوری در مرحله دوم انتخاب کردند، ادامه داد: داوران مرحله دوم این جشنواره از میان ١٢٦ اثر راه یافته به این مرحله ٦٠ روستا و منطقه عشایری از ٢٣ استان رابه عنوان برگزیدگان مرحله دوم این جشنواره برای داوری نهایی معرفی کردند.

این مسئول با اشاره به راه‌یابی روستای درسجین ابهر به عنوان تنها روستای انتخاب شده در استان زنجان به مرحله نهایی، خاطرنشان کرد: درسجین در مرحله نهایی با ٥٤ روستای راه یافته به رقابت خواهد پرداخت.

به گزارش ایسنا، روستای درسجین یکی از روستاهای هدف گردشگری استان زنجان به‌شمار می‌رود. تاریخچه احداث این روستا به‌ پیش از اسلام بازمی‌گردد. تاریخ بنای این روستا بدون شک به هزاره‌های قبل میلاد می‌رسد. بنا به نظر برخی مورخان، ساخت و احداث این روستا را به کیخسرو، پور سیاوش و داراب کیانی و بعضی به شاپور ذوالاکتاف نسبت می‌دهند، ازاین‌رو می‌توان با قاطعیت گفت روستای تاریخی درسجین یکی از تاریخی‌ترین و قدیمی‌ترین روستاهای ایران است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره روستاها زنجان ابهر جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران روستا و منطقه عشایری روستای درسجین مرحله نهایی مرحله دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۲۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است

قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی مهندسان از یک لیست حمایت نمی‌کند، گفت: راهیابی کاندیداها از یک لیست واحد به مجلس بعید به نظر می‌رسد.

علیرضا خجسته‌پور در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جامعه اسلامی مهندسان در مرحله دوم انتخابات در تهران و سایر حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده‌اند، به بررسی نفرات پرداخته است و بنا دارد نفرات مورد حمایت خود را از بین چند لیست انتخاب کند.

وی افزود: این افراد از بین لیست‌هایی انتخاب خواهند شد که نفرات آن‌ها به دور دوم رقابت‌ها راه پیدا کرده‌اند؛ بر همین اساس طی سه روز آینده اسامی قطعی را که به هیئت اجرایی و شورای مرکزی ارسال شده است، به اطلاع رسانه‌ها خواهیم رسانید.

قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به لیست‌های راه‌یافته به مرحله بعدی انتخابات تصریح کرد: جامعه اسلامی مهندسین در دور قبل فقط از لیست شورای ائتلاف و شورای وحدت حمایت کرد اما این بار لیست‌ها تغییر کرده‌اند و بنا داریم ترکیبی ۱۶ نفره از لیست شانا، امنا، جبهه صبح ایران و شورای ائتلاف را ارائه دهیم و تنهانفرات یک لیست را معرفی نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز برای پیش‌بینی انتخابات زود است، چرا که رقابت تنگاتنگ و سختی بین شورای ائتلاف، شانا، جبهه صبح ایران و امنا در پیشاست، بنابراین تحلیل می‌شود که ترکیبی از انتخاب نفرات این لیست‌ها را شاهد باشیم و به نظر می‌رسد نفرات یک لیست واحد به مجلس راه پیدا نکنند.

کد خبر 747174

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • ‌مسیرهای زیرکوه مسدود است
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد