Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@19:52:13 GMT

امروز در «سینما ملت» چه خواهیم دید؟

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۱۵۲۱

امروز در «سینما ملت» چه خواهیم دید؟

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر امروز ۱۲ بهمن ماه رسماً آغاز به کار خواهد کرد و پردیس ملت برای سومین سال متوالی به عنوان سینمای رسانه با نمایش سه فیلم بلند و یک فیلم مستند و فیلم کوتاه همزمان با اکران فیلم ها در سالن های مردمی، چراغ جشنواره را روشن می کند.

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر امروز ۱۲ بهمن ماه رسماً آغاز به کار خواهد کرد و پردیس ملت برای سومین سال متوالی به عنوان سینمای رسانه با نمایش سه فیلم بلند و یک فیلم مستند و فیلم کوتاه همزمان با اکران فیلم ها در سالن های مردمی، چراغ جشنواره را روشن می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین روز از جشنواره سی و هشتم میزبان فیلمسازان جوان خواهد بود و بر همین اساس «سه کام حبس» ساخته سامان سالور، «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی ها و «عامه پسند» سهیل بیرقی اکران می‌شوند.

«سه کام حبس»

سامان سالور از جمله کارگردانان جوانی است که اولین فیلم بلند خود یعنی «ساکنین سرزمین سکوت» را سال ۸۲ ساخت و پس از آن با ساخت ۶ فیلم دیگر جایگاهش را در سینما تثبیت کرد. «ساکنین سرزمین سکوت»، «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین»، «ترانه تنهایی تهران»، «آمین خواهیم گفت»، «سیزده ۵۹» و «تمشک» از ساخته‌های پیشین سامان سالور است.

اما آخرین حضور او در سینما به فیلم «تمشک» برمی‌گردد که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در دو بخش نیز نامزد شد. «سه کام حبس» تازه‌ترین اثر او پس از شش سال دوری از سینماست. این فیلم در بخش سودای سیمرغ فجر سی و هشتم حضور دارد و داستان آن درباره سختی زندگی آدم‌ها، غیرقابل تحمل شدن برخی از دشواری‌ها و عکس العمل‌های غیرمنتظره است. این فیلم با رده بندی سنی ۱۲+ نمایش داده می‌شود.

محسن تنابنده و پریناز ایزدیار، سمیرا حسن پور، متین ستوده، محمود نظرعلیان، یدالله شادمانی، محمد اشکان فر، علیرضا مهران از بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش آفرینی می کنند.

«سه کام حبس» نخستین فیلمی است که امروز در سینمای رسانه روی پرده خواهد رفت.

«قصیده گاو سفید»

بهتاش صناعی ها را با «احتمال باران اسیدی» می شناسیم. کارگردانی که در جشنواره سی و سوم فیلم فجر موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه شد. «قصیده گاو سفید» دومین فیلم بلند او به تهیه کنندگی غلامرضا موسوی است که در بخش سودای سیمرغ حضور دارد.

این فیلم داستان ‌زنی را روایت می‌کند که پس از قصاص شوهرش متوجه بی‌گناهی او می‌شود.

مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر، آوین پورئوفی و پوریا رحیمی سام، لیلی فرهادپور، فرید قبادی، سوده ازقندی، امیر شریعت، ماهور احمدی، محمد حیدری، زهرا پرهون، ابراهیم گله دارزاده و ... از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«قصیده گاو سفید» در دومین سانس امروز روی پرده خواهد رفت.

«عامه پسند»

سهیل بیرقی از آن دست فیلمسازان جوانی است که شروع خوبی در سینما داشته و با دو فیلم قبلی اش یعنی «من» و «عرق سرد» نشان داده که مخاطبش را به خوبی می شناسد. او که پیش از تجربه کارگردانی در فضای سینما به عنوان دستیار کارگردان حضور داشته به خوبی می توان در فیلم هایش ردپای این تجربه را پیدا کرد. بیرقی فعالیت سینمایی‌اش را با دستیار کارگردانی فیلم «آدم» در سال ۱۳۸۵ آغاز کرد و اولین فیلم سینمایی‌اش را به نام «من» در سال ۱۳۹۴ ساخت. فیلمنامه «عامه پسند» نیز همچون دو اثر قبلی بیرقی توسط خود او به رشته تحریر درآمده اما فضای آن نسبت به فیلم‌های «من» و «عرق سرد» متفاوت است.

«عامه پسند» در واقع تکمیل سه‌گانه‌ سهیل بیرقی درباره زنان جامعه است که فاطمه معتمد آریا، هوتن شکیبا و باران کوثری بازیگران اصلی آن هستند. شخصیت‌های محوری دو فیلم قبلی این فیلمساز را لیلا حاتمی و باران کوثری بازی می‌کردند که به ترتیب نماینده‌ای از زنان دهه پنجاه و شصت بودند، حالا پرسوناژ اصلی فیلم «عامه پسند»، نماینده‌ی زنی از دهه چهل است که فاطمه معتمد آریا نقش او را به عهده دارد.

سومین فیلم سهیل بیرقی از تولیدات مستقل سینما است که بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

«مهدی عراقی را بکش» و «دم اژدها»

اما آخرین سانس امشب به دو فیلم مستند «مهدی عراقی را بکش» و فیلم کوتاه «دم اژدها» اختصاص خواهد داشت.

مستند «مهدی عراقی را بکش» به کارگردانی و تهیه‌ کنندگی عبدالرضا نعمت‌ اللهی به بخش مستند سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر راه یافته و به عنوان نخستین مستند امروز روی پرده خواهد رفت.

این مستند روایتی از زندگی و زمانه مرید وثیق و یاور راستین امام راحل (ره) شهید مهدی عراقی است که در ۴ فصل موضوعی مجزا به مرور خاطرات، روایات و وقایع موثر حادث شده در زندگی شهید عراقی می‌پردازد؛ از نحوه ارتباط و آشنایی او با شهید نواب صفوی گرفته تا حضور پررنگش در نوفل لوشاتو و همراهی پیوسته با امام خمینی (ره) در سال‌های پیش و پس از وقوع انقلاب اسلامی، جملگی در این مستند به تصویر کشیده است.

همچنین فیلم کوتاه «دم اژدها» به کارگردانی سعید کشاورز نیز در بخش فیلم های کوتاه سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد.

عوامل فیلم کوتاه «دم اژدها» عبارتند از نویسنده و کارگردان:سعید کشاورز، تهیه کننده: مهدی صفی یاری، مشاور فیلمنامه و کارگردانی: محمد کارت، بازیگران: سیاوش چراغی پور، مهیار راحت طلب، مرتضی جلمبادانی، کورش شاداب فر، مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز، تدوین: اسماعیل علیزاده، طراح صحنه و لباس: سعید حسنلو، طراح گریم: محسن دارسنج، محصول: موسسه فرهنگی هنری هنر ایده بنیان.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر جشنواره سی و هشتم فجر سه کام حبس قصیده گاو سفید سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر روی پرده خواهد رفت بخش سودای سیمرغ قصیده گاو سفید سینمای رسانه فیلم کوتاه سامان سالور فیلم مستند سهیل بیرقی سه کام حبس عامه پسند فیلم بلند دو فیلم فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم

زهره سربازی برنده دومین دوره از جشنواره پژواک رادیویی درباره این جشنواره و حضورش در دوره سوم این رویداد به خبرنگار مهر بیان کرد: امسال هم با یک مستند رادیویی در جشنواره حضور دارم و از آنجایی که نزدیک به ۲ سال است که مادر هستم، امسال اثری را با عنوان «من یک مادر هستم» برای جشنواره پژواک آماده کردم که به مرحله نهایی هم راه پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش برنامه های مستمر نیز مستند «این یک تجربه است» امتیاز بالای ۷۰ کسب کرده و به مرحله نهایی راه پیدا کرده است. این مستند مرهون پژوهش و قلم شهاب شهرزاد مجری باسابقه رادیو است.

سربازی درباره دلیل انتخاب مستند نسبت به دیگر قالب های برنامه سازی در رادیو تصریح کرد: برای من قالب مستند جذاب ترین قالب رادیویی است، تمام تلاشم این است که برای ساخت مستند از همه عناصر بهره ببرم. قدم به قدم در محیط قرار بگیرم، صداهای مختلف را ضبط کنم و از عنصر افکت و صدای شاهد به خوبی استفاده کنم تا مستند از جذابیت شنیداری برخوردار باشد.

این برنامه ساز جوان رادیو ایران با اشاره به اقبال مخاطب نسبت به مستندهای رادیویی ادامه داد: مستند صوتی گونه ای است که حتی برای عموم مردم هم بسیار جذاب است. وقتی تصویر حذف می شود، قدرت تخیل پروبال می گیرد و مخاطب قدم به قدم با مستند همراه می شود.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی ژانر مستند رادیویی برای مخاطب عنوان کرد که فقط کافی است مستند صوتی به عموم مردم هم معرفی شود تا بتوانند از فضای آن بهره بگیرند.

سربازی در پایان درباره حضورش در جشنواره پژواک رادیو گفت: سال گذشته چهار مستند به جشنواره ارسال کردم که در هفت بخش از جمله تهیه کنندگی، نویسندگی، صدابرداری و … نامزد دریافت جایزه شدند و در روز اختتامیه یکی از آثارم با نام «بازی» جایزه بخش اصلی را کسب کرد.

کد خبر 6080604 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • تلویزیون این آخر هفته چه فیلم هایی به روی آنتن خواهد برد؟
  • فیلم‌های سینمایی تلویزیون در آخرین روز‌های ماه فروردین
  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟
  • مستند‌ساز لرستانی برگزیده جشنواره سراسری مدرسه عشق
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • پوران درخشنده و پرویش نظریه در میان داوران جشنواره ملی فیلم اقوام
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم