Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه عکس‌های عمارت باغ فردوس مربوط به دوره قاجار در موزه سینما برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موزه سینما، مجموعه‌ای از عکس‌های مربوط به صد سال گذشته عمارت باغ فردوس که به دستور محمدشاه قاجار ساخته شده است همزمان با سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سالن فردوس موزه سینما به نمایش درمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجموعه شامل ۱۶ عکس مربوط به دوستمحمدخان معیرالممالک، دوستعلیخان معیرالممالک، عمصت الدوله دختر ناصرالدین شاه (مالکین عمارت باغ فردوس) است.
عمارت باغ فردوس از پدربزرگ دوستمحمدخان معیرالممالک به او به ارث رسید و مراسم عروسی وی با عصمت الدوله که به عنوان پرهزینه‌ترین عروسی تاریخ ایران لقب گرفته است در این عمارت برگزار شده است.


این‌ مجموعه بعد از پیروزی انقلاب از سال ۱۳۶۱ تا سال ۱۳۷۵ به عنوان مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی‌ فعال بود و در سال ۱۳۸۱ موزه سینمای ایران در آن مستقر شد.

این نمایشگاه از امروز ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن در سالن انتظار سینما فردوس موزه سینما برپا خواهد بود.
تصاویر این آثار از محل منابع و آرشیو موزه کاخ گلستان تامین شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باغ فردوس موزه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جهانی غذا: نیمی از ساکنان نوار غزه گرسنه هستند

به گزارش قدس آنلاین، برنامه جهانی غذا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما هر ماه به بیش از یک میلیون نفر در غزه کمک‌های غذایی ضروری می‌رسانیم. بعد از ۲۰۰ روز از جنگ اسرائیل در غزه نیمی از ساکنان این منطقه از گرسنگی رنج می‌برند.

برنامه جهانی غذا ۲۰ آوریل اعلام کرد از آغاز ماه تنها ۳۹۲ کامیون حامل مواد غذایی وارد نوار غزه شده و این مقدار از کمک‌ها صرفا یک قطره از اقیانوس نیازهای مردم غزه را تامین می‌کند.

برنامه جهانی غذا بر لزوم آتش‌بس در نوار غزه تاکید کرد.

طبق گزارش سما، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگ ویرانگری را علیه غزه به راه انداخته است که بیش از ۱۱۰ هزار شهید و مجروح بر جای گذاشته است. بیشتر قربانیان زن و کودک هستند. این جنگ منجر به ویرانی گسترده و گرسنگی و قحطی در نوار غزه شده است.

به‌رغم صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت درباره لزوم توقف فوری جنگ غزه و حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم توقف نسل‌کشی، رژیم صهیونیستی همچنان به حملات خود علیه این منطقه ادامه می‌دهد.

این در حالیست که دیوید ساترفیلد، فرستاده ویژه آمریکا در امور بشردوستانه مدعی شد: «اسرائیل در هفته‌های گذشته اقدامات مهمی در خصوص ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه انجام داد.» اما با این حال او اذعان کرد همچنان کارهای زیادی وجود دارد که باید صورت پذیرد چرا که خطر گرسنگی در نوار غزه به‌ویژه در شمال «بسیار شدید» است.

وی درباره رضایت واشنگتن از تحرکات رژیم صهیونیستی و درخواست اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از این رژیم برای اتخاذ اقداماتی برای کاهش بحران انسانی در غزه گفت: «اگر اسرائیل اقداماتی اتخاذ نکند حمایتمان از اسرائیل را مشروط می‌کنیم.»

فرستاده آمریکا بر تلاش بیشتر برای ورود کمک‌ها به نوار غزه تاکید کرد.

سازمان ملل از مدت‌ها پیش درباره موانعی که درخصوص ورود کمک‌ها و توزیع آن در نوار غزه وجود دارد، صحبت کرده است. دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه نیز ادعاهای آمریکا در خصوص ورود روزانه ۴۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه را دروغ دانست.

این نهاد فلسطینی تاکید کرد: ادعای اسرائیل و آمریکا درباره افزایش تعداد کامیون‌هایی که وارد نوار غزه می‌شوند، کذب محض است. مجموعا روزانه بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه وارد غزه می‌شود و از آغاز ماه کنونی تعداد کامیون‌ها بیشتر از ۲۸۰۰ کامیون نبوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • گاز قسمتی از کرج قطع می شود
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • برنامه جهانی غذا: نیمی از ساکنان نوار غزه گرسنه هستند
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • (ویدئو) برف سنگین در بهار کروات‌ها را شگفت‌زده کرد
  • باغ بدشگون به سینمای ایران رسید
  • برنامه «باغ فردوس» از رادیو تهران
  • عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه