Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی‌اُمین سالگرد افتتاح نخستین شعبه از رستوران آمریکایی "مک دونالد" در روسیه، دیروز از بیم شیوع "ویروس کرونا"، لغو شد.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت "مسکو تایمز"، دیروز (جمعه) مصادف با سی اُمین سالگرد افتتاح نخستین شعبه رستوران "مک دونالد" در اتحاد جماهیر شوروی بود. این رستوران در 31 ژانویه 1990 و 2 سال مانده به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در میدان " پوشکین" در مرکز شهر مسکو، افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بود طبق برنامه قبلی رستوران مک دونالد شعبه میدان پوشکین جشنی برای سی‌امین سالگرد برگزار کند و در قالب آن هر ساندویچ مک دونالد را  تنها با قیمت 3 روبل روسیه به مشتریان عرضه کند. قیمت این همبرگر در شرایط عادی 135 روبل است. هر دلار آمریکا معادل حدود 64 روبل روسیه است.

 در زمان افتتاح این رستوران آمریکایی در قلب شهر مسکو قیمت همبرگر این رستوران 3 روبل روسی بود و حالا پس از 30 سال قیمت آن با توجه به تورم و سقوط ارزش پول ملی روسیه به 135 روبل افزایش یافته است.

مک دونالد روز پنج‌شنبه با اعلام لغو مراسم خود گفت این مراسم به دلیل هشدار دولت روسیه برای محدود کردن گردهمایی‌های عمومی از بیم گسترش ویروس "کرونا" لغو شده است.

"مارک کارینا" ، مدیر شعبات "مک دونالد" در روسیه، در بیانیه‌ای ضمن اعلام لغو جشن سی‌اُمین سالگرد افتتاح شعبه "مک دونالد" در روسیه، اعلام کرد: "برای ما هیچ چیز مهم‌تر از سلامتی میهمانان و کارمندان‌مان نیست."

روسیه دیروز 2 مورد از ابتلا به ویروس کرونا را در منطقه سیبری این کشور تشخیص داد و این کشور نیز به جمع کشورهای آلوده به ویروس کرونا پیوسته است.

افتتاح رستوران مک دونالد در شوروی اهمیت نمادین داشته است. این اتفاق در سال‌ها و ماه‌های پایانی حیات اتحاد جماهیر شوروی به عنوان نشانه‌ای از پایان جنگ سرد بین ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروری بود.

در سال 1990 و در روز افتتاح شعبه مک دونالد در مسکو، 30 هزار شهروند روسی در مقابل شعبه این رستوران صف بستند و طبق اعلام مقامات وقت مک دونالد، این میزان مشتری رکوردی تاریخی محسوب می‌شد.

طبق اعلام شرکت مک دونالد، از زمان افتتاح شعبه مک دونالد در مسکو، بیش از 140 میلیون نفر از این شعبه خرید کرده‌اند و سال گذشته (2019) شعبه مک دونالد در مسکو، شلوغ‌ترین شعبه مک دونالد در جهان بوده است.

مک دونالد هم‌اینک 735 شعبه در سراسر روسیه دارد و قرار است با سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری در سال جاری میلادی (2020) تعداد شعبات خود در روسیه را به 800 شعبه برساند.

مراسم افتتاح نخستین شعبه مک دونالد در اتحاد جماهیر شوروی سابق و در میدان پوشکین در مرکز شهر مسکو/ عکسها: مک دونالد صف هزاران شهروند روسی در مقابل شعبه مک دونالد در روز افتتاح شعبه رستوران مک دونالد در میدان پوشکین شهر مسکو در سی امین سالگرد افتتاح آن. دیروز (جمعه) قرار بود مراسم سالگرد با فروش همبرگر 3 روبلی برگزار شود اما از بیم گسترش ویروس کرونا لغو شد./عکس: ایتارتاس

 

لینک کوتاه: asriran.com/002z7L

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مک دونالد کرونا اتحاد جماهیر شوروی افتتاح نخستین شعبه رستوران مک دونالد افتتاح شعبه ویروس کرونا روبل روسی شهر مسکو لغو شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز روسیه پیشتاز شد

نرخ یورو در بورس مسکو برای اولین بار از ۳ آوریل به زیر ۹۹ روبل سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، همانطور که داده‌های مبادلات ارزی روسیه نشان می‌دهد، نرخ تبدیل یورو به روبل در بورس مسکو برای اولین بار از سوم آوریل به زیر ۹۹ روبل سقوط کرد.

از ساعت ۱۰و ۱۹ دقیقه صبح به وقت مسکو، یورو با ۰.۶۵ درصد کاهش به ۹۸.۹۴ روبل رسید.

تا ساعت ۱۰ و ۴۶ دقیقه صبح به وقت مسکو، نرخ یورو به ۹۸.۹۹ روبل رسید.

به نقل از بیزنس، در همین حال، نرخ دلار به روبل با ۰.۶۱ درصد کاهش به ۹۲.۵۶ روبل رسید، نرخ یوان نیز حدود ۱۲.۷۲۶ روبل  بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • ارز روسیه پیشتاز شد
  • قربانی با گل وارد 11 نفر شد (عکس)
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو