Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@14:01:59 GMT

افزایش ۳ هزار تنی تولید چای خشک در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۴۴۳۸

افزایش ۳ هزار تنی تولید چای خشک در سال ۹۸

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای درخصوص وضعیت تولید چای در سال ۹۸ اظهار کرد: امسال ۱۲۶ هزار و ۷۵۰ تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شد که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از میزان برگ سبز خریداری شده، ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن چای خشک استحصال شد که در مقایسه با سال گذشته بیش از ۳ هزار تن چای خشک بیشتری تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان چای در رابطه با دلایل افزایش تولید چای بیان کرد: شرایط اقلیمی و آب و هوای مناسب از مهم‌ترین دلایلی اند که باعث شدند تولید چای در سال ۹۸ افزایش پیدا کند.

جهانساز ادامه داد: سال گذشته طی چند مرحله اقدامات چایکاران در زمینه به‌زراعی باغات و زمین‌ها موجب شد تا سطح زیر کشت و در نهایت تولید چای افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: امسال مطالبات چایکاران به موقع انجام شد و به تبع این موضوع، چایکاران بیشتر به باغات خود رسیدگی و از کود‌های باکیفیت استفاده کردند.

رئیس سازمان چای مطرح کرد: هم اکنون نیز باغات در وضعیت مساعدی به سر می‌برند و از اردیبهشت ماه سال آینده برداشت انجام می‌شود.

جهانساز خاطر نشان کرد: امسال نرخ خرید تضمینی چای درجه یک، ۳ هزار و ۶۰۰ تومان و درجه دو، ۲ هزار و ۲۰۰ تومان بود که این نرخ‌ها نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: امسال برخی کارخانه‌ها مبالغ بیشتری نسبت به نرخ تضمینی به چایکاران پرداخت کردند که این مبالغ اغلب به ۵ هزار تومان به ازای هر کیلو چای درجه یک نیز رسید.

رئیس سازمان چای گفت: سازمان چای از امسال تسهیلات کارآمدی با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۴ ساله در راستای به‌زراعی باغات چای به چایکاران پرداخت می‌کند.

جهانساز افزود: این تسهیلات فرصت بسیار مناسبی است که چایکاران نسبت به به‌‎زراعی زمین‌های خود اقدام کنند تا سطح زیر کشت و تولید چای افزایش چشمگیری پیدا کند.

وی تصریح کرد: از این تسهیلات علاوه بر به‌زراعی می‌توان به عنوان کاهش هزینه‌های تولید و خرید تجهیزات نیز استفاده کرد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید چای چایکاران رئیس سازمان چای تولید چای سال گذشته سال ۹۸ چای خشک ۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان طی سال گذشته

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سال گذشته ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد که همین امر کمترین نوسان قیمت را در خصوص گوشت مرغ مصرفی مردم استان به دنبال داشته است و در سال جدید نیز این مهم با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، پیمان اسکندری امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در دیدار نوروزی مجموعه جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی استان در سال گذشته افتاد که افزایش تولید محصولات کشاورزی از دو میلیون و ۹۰۰ هزار تُن به سه میلیون و ۶۰۰ هزار تُن از جمله این موفقیت‌ها بوده است.

وی افزود: دانش بنیان کردن فعالیت‌ها و گسترش دامنه آموزش‌های کارشناسی در حوزه کشاورزی زمینه‌ساز جهش در تولید محصولات کشاورزی استان کردستان بوده است که امیدواریم در سال جاری و سنوات آتی نیز شاهد افزایش هرچه بیشتر تولیدات کشاورزی در استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: بیشترین افزایش تولیدات کشاورزی استان در حوزه گندم بوده است و سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید داشتیم که ۱۰ درصد کل گندم تولیدی کشور را شامل می‌شود.

اسکندر: ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم تولیدی کشاورزان استان توسط شرکت غله و تعاون روستایی خریداری شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد که همین امر روندی با کمترین نوسان قیمت را در خصوص گوشت مرغ مصرفی مردم استان به دنبال داشته است و در سال جدید نیز این مهم با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اسکندری به افزایش ۲.۷ برابری ظرفیت گلخانه‌ای استان در طول فعالیت دولت سیزدهم در استان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳ نیز شاهد افتتاح ده‌ها پروژه در حوزه کشاورزی استان خواهیم بود.

هدف‌گذاری بر فعال کردن واحدهای راکد دامداری روستایی و صنعتی

اسکندری افزود: برای سال ۱۴۰۳ با توجه منویات رهبری تلاش خواهیم کرد که واحدهای راکد از جمله دامداری‌ها روستایی و صنعتی را فعال کنیم و در حوزه شیلات و تولید تخم مرغ و مرغ افزایش تولید داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بخش کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصاد استان کردستان است و در حال حاضر بیش از ۱۳۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: نهضت گلخانه سازی در استان شروع شده است و در سال ۱۴۰۳ چند پروژه شیلاتی، گلخانه‌ای، تبدیل اراضی دیم استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسکندری تصریح کرد: توسعه صادرات، اشتغال و تنظیم بازار همه از تولید نشأت می‌گیرد و در این راستا هشت هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری افراد اهلیت دار داریم که امیدواریم در سایه رهنمون‌های نماینده معزز ولی فقیه در استان شاهد تسهیل امور برای تولیدکنندگان باشیم.

کد خبر 739586

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی محصولات زراعی در لرستان
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال ۱۴۰۳
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال 1403
  • وزیر دفاع: امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • امسال مخاطبان برنامه‌های نوروزی تلویزیون ۸ در صد افزایش یافت
  • امسال مخاطبان برنامه‌های نوروزی تلویزون ۸ در صد افزایش یافت
  • ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان طی سال گذشته
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم