Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ ناظر ستاد عالی مسابقات قرآن در بخش آقایان هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن كریم با اشاره به ویژگی‌ها و ارزیابی‌های خود از این دوره از مسابقات، گفت: یكی از نكات این مسابقات، رویكرد جوان‌گرایی بود به طوری كه نیمی از هیئت داوران از اساتید و پیشكسوتان و نیمی دیگر از اساتید متخصص و جوان تشكیل شده بود كه این مسئله برای آینده داوری ما بسیار با اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی فردفانی، حافظ بین‌المللی قرآن كریم و ناظر ستاد عالی مسابقات قرآن در هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با یادآوری اینكه اولین سال است كه ناظر این مسابقات است، گفت: این مسابقات نسبت به بقیه مسابقاتی كه ناظر آن بودم، از جهت اسكان، برنامه‌ریزی، هماهنگی از قبل برای برنامه‌ها، چاپ بنر، تبلیغات و اطلاع‌رسانی به متسابقان،‌هماهنگی با داوران و ناظران نسبت به مسابقات دیگر خیلی بهتر است.
وی با بیان اینكه اسكان این دوره از مسابقات در بهترین هتل شیراز انجام شد، افزود: بنرهایی در محل برگزاری مسابقات نصب شده و همچنین اطلاع‌رسانی‌هایی كه در گروه ایجاد شده، انجام می‌شد، حكایت از مدیریت زمان مناسب این دوره از مسابقات داشت به طوری كه زمان حضور دقیق هر متسابق در سالن مسابقات برای انجام تلاوت مشخص شده بود و دیگر زمان متسابقان تلف نمی‌شد و هر فردی در زمان معین شده در سالن حضور یافته و تلاوت خود را ارائه می‌داد.
فردفانی اظهار كرد: علاوه بر این‌ها سالن مسابقات بانوان در طبقات دیگر قرار داشت و هیچ ارتباطی با سالن آقایات نداشت و سالن‌های تلاوت آقایان هم با فاصله خوبی نسبت به هم قرار داشتند تا صداها خیلی تداخل پیدا نكند و دو هیئت داوران مجزا هم در بخش آقایان وجود داشت.
این حافظ بین‌المللی قرآن كریم كشورمان ادامه داد: نكته دیگری كه در این مسابقات به خوبی مشاهده شد، رویكرد جوان‌گرایی بود به طوری كه نیمی از هیئت داوران از اساتید و پیشكسوتان و نیمی دیگر از اساتید متخصص و جوان تشكیل شده بود كه این مسئله برای آینده داوری ما بسیار با اهمیت است و استفاده از نیروهای جوان، پرانگیز و با تخصص بالا در داوری یكی از نقاط قوت این مسابقات بود.
وی با یادآوری اینكه مسابقات در دو بخش زیر 16 سال و بزرگسال برگزار شد، گفت: سطح اكثر متسابقان بزرگسال خوب بود و در مقطع زیر 16 سال هم سطح خیلی خوب بود البته پایین‌تر و ضعیف هم داشتیم.

طی كردن سلسله مراتب برای تربیت داور
فردفانی به‌ صحبت‌های معاونت دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه مبنی بر تلاش برای تربیت داوران مسابقات قرآن در این قوه اشاره كرد و گفت:‌ برای رسیدن به مرحله داوری، هر شخصی اعم از قاری و حافظ باید یكسری سلسله مراتب را طی كرده و در مسابقات مختلف حضور یافته و رتبه آورد البته برخی از داوران و اساتید قدیمی هم هستند كه ممكن است رتبه‌های بین‌المللی نداشته باشند ولی به واسطه فعالیت‌ها، پژوهش‌ها، تألیفات و یا سابقه طولانی مدت جلسات قرآنشان، اكنون به‌عنوان داور فعالیت می‌كنند.
وی اضافه كرد: چه اشكالی دارد كه واقعاً امیدی به آینده داشتیم كه می‌خواهیم داور تربیت كنیم و وقتی این انگیزه را داشته باشیم، قطعاً باید متسابقان ما هم سطح خوبی داشته باشند.
این حافظ بین‌المللی قرآن كشورمان افزود: به‌نظر من این حرف بدی نیست كه می‌خواهیم داور تربیت كنیم اما باید توجه داشته باشیم كه فعالیت‌های قرآنی یك كار دیربازده است و نمی‌توان توقع داشت كه در مدت كم به این هدف دست یابیم و باید در طول سال آموز‌ش‌ها را انجام دهیم و تنها به چند روز به مسابقات اكتفا نكنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني مجتبي فردفاني جوان گرايي مسابقات قرآن قوه قضائيه حافظ بین المللی قرآن دوره از مسابقات مسابقات قرآن هیئت داوران قوه قضائیه جوان گرایی قرآن کریم فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۴۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مهدی محمد نبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک فوتبال گفت: این جلسه با حضور رئیس، نواب رئیس، دبیرکل، ارکان قضائی، رؤسای دپارتمان‌های روابط عمومی، داوران و فناوری اطلاعات به همراه رئیس، دبیر و مسئولان مسابقات سازمان لیگ فوتبال برگزار شد و موارد مختلفی درباره رقابت‌های لیگ فوتبال در هفته‌های پایانی به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی افزود: مقرر شد تا نمایندگان ارکان قضائی در جلسه هماهنگی قبل از هر مسابقه در هفته‌های پایانی حضور یافته و موضوعات مرتبط را مطرح و تأیید کنند. همچنین قرار شد تا حضور تماشاگران متعاقب با آئین نامه بلیت فروشی مسابقات برگزار شود و هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: از موارد دیگری که در این نشست مطرح شد بحث سامانه ارکان قضائی بود. در واقع این سامانه به روزرسانی و در دسترس مسئولان ذی‌ربط قرار گرفت. همچنین تصمیمات ارکان قضائی، سازمان لیگ فوتبال و کمیته داوران در چارچوب پیوست رسانه‌ای به موقع اعلام خواهد شد.

محمدنبی در پایان گفت: چیدمان داوران در هفته‌های پایانی مسابقات لیگ برتر با هماهنگی و نظارت کارگروه تعیین شده لازم الاجرا خواهد بود.

کد خبر 6087846

دیگر خبرها

  • واکنش رنگرز به رقابت حساس گرایی و اسماعیلی
  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • نبی: هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند
  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • اسامی داوران حاضر در یورو 2024 اعلام شد