Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزان جمعیت روستایی برخوردار از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون نسبت به سال‌های ماقبل آن رشد حدود ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

در ابتدای انقلاب اسلامی تنها ۱۲درصد جمعیت روستایی کشور از این نعمت برخوردار بودند که هم اینک به ۸۱.۹ درصد رسیده است.

میزان جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در روستاهای کشور، در ابتدای دولت یازدهم ۷۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۹ درصد بود که هم اینک این رقم به ۸۱.۹ درصد رسیده است.

بنابر این گزارش، میزان جمعیت روستایی کشور که در طول یک سال گذشته از دی‌ماه ۹۷ تا دی‌ماه امسال از این نعمت بهره‌مند شده‌اند رشد ۷ درصدی داشته است.

همچنین در ابتدای انقلاب اسلامی، تنها ۳۶ هزار و ۵۸۵ کیلومتر شبکه توزیع آب روستایی در کشور احداث شده بود که هم اینک به ۱۸۳هزار و ۹۹۰ کیومتر رسیده است. این رقم در ابتدای دولت یازدهم ۱۶۲هزار و ۷۸۱ بود.

در این مدت در عین حال، طول خطوط انتقال آب روستایی از ۱۴هزار کیلومتر به ۱۱۱هزار و ۶۸۳ کیلومتر رسیده است.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، تعداد مشترکان آب روستایی در ۴۱ سال گذشته، از ۶۰۰ هزار فقره تا سال‌های پیش از انقلاب اسلامی، هم اینک به ۵ میلیون و ۸۳۸ هزار فقره رسیده و این درحالی‌است که این رقم در ابتدای دولت یازدهم ۵ میلیون و ۳۷۸ فقره بوده است.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ابتدای دولت یازدهم ابتدای انقلاب اسلامی جمعیت روستایی میزان جمعیت آب آشامیدنی آب روستایی هم اینک هم اینک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند

افسانه جهانی در شورای اندیشه‌ورزی خانواده و جمعیت گفت: با توجه به آغاز اجرای طرح بیمه زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان، این طرح به تمامی شهرستان‌های استان اردبیل ابلاغ شده و بانوان دارای شرایط، از تمامی مزایای بیمه اعم از بازنشستگی، نقل و انتقال سابقه و... بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به برگزاری دوره تربیت کنشگر جمعیت در اردیبهشت امسال افزود: این دوره در آغاز برای ۲۰۰ نفر برگزار و ۴۰ نفر از افراد توانمند از این تعداد شناسایی می‌شوند.

او تصریح کرد: برای نفرات منتخب و افراد دارای استعداد کنشگری، دوره تکمیلی برگزار می‌شود و این افراد در سطح استان اردبیل در حوزه جمعیت و فرزندآوری فعالیت خواهند داشت.

جهانی با یادآوری راه‌اندازی مرکز نفس در پارسال، هدف از تأسیس این مرکز را آگاهی‌بخشی به افراد و مادران برای پیشگیری از سقط جنین عنوان کرد و گفت: در همین راستا دوره حمایت از حیات جنین نیز امسال برای بهورزها و رابطان مردمی جمعیت برگزار و هستی‌شناسی جنین تشریح می‌شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با تأکید بر مشارکت مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی و بیان ضرورت‌های فرزندآوری و جوانی جمعیت و همچنین تحکیم بنیان خانواده و زیست عفیفانه خواستار ارائه برنامه‌های دستگاه‌ها برای امسال شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد
  • جمهوری اسلامی برای منطقه نعمت است
  • ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان