Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری امروز سخنگوی شورای نگهبان با سؤال‌ها و مباحث داغی در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نشست خبری عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان امروز در حالی برگزار شد که مسائل مربوط به انتخابات و احراز صلاحیت‌ها بسیاری از سوال و پاسخ‌های کدخدایی را پوشش می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کدخدایی در این نشست خبری خبر از افزایش صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس داد و در بخشی دیگری از صحبت‌هایش درباره صلاحیت داماد حسن روحانی و اظهارات هادی غفاری و محمود صادقی صحبت کرد.

کدخدایی:صلاحیت تنها ۲۰ درصد برای انتخابات مجلس رد شده است

عباسعلی کدخدایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کسانی که در مرحله قبل صلاحیتشان تأیید نشده یک فرصت ۱۰ روزه برای ثبت شکایت دارند.

وی افزود: در بحث رد صلاحیت شدگان از ۱۶ هزار و ۳۳ نفر کاندیدا حدود چهار و ۵۰۰ نفر بررسی شده‌اند و مجموع افرادی که تأیید شده‌اند بالای ۵۰ درصد است و فقط ۲۰ درصد رد شده‌اند و در مرحله بعد دوباره بررسی خواهد شد و به تعداد تأییدشدگان افزوده خواهد شد.

به‌دلیل اظهارات خلاف واقع؛ محمود صادقی از شورای نگهبان عذرخواهی کرد

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود در مرحله شورای نگهبان دوم حدود دو هزار نفر به تأیید شدگان اضافه شود.

کدخدایی با اشاره به حمله دولت به شورای نگهبان و احتمال پیگیری قضایی این شورا گفت: ما تلاش می‌کنیم تا با گفتگو مشکلات را حل کنیم و انتظار داریم بقیه نهادها همین نگاه را داشته باشند و ما خیلی اهل شکایت نیستیم، اما گلایه داریم از دوستان و مقامات که در جریان کار ما نیستند و خیلی اطلاعی ندارند، ولی این حق را برای خود محفوظ می‌داریم که اگر افترایی به ما صورت گرفت از خود دفاع کنیم و حتی به قوه قضائیه رجوع کنیم.

پاسخ جالب کدخدایی به غفاری که گفته بود با ۹ متر عمامه ردصلاحیت شده‌ام!

وی ادامه داد: من گلایه دارم از آن نماینده‌ای که گفت به خاطر حمایتش از دولت رد صلاحیت شده و من بلافاصله با آن نماینده تماس گرفتم و او اظهار نظر خود را پس گرفت و این جفای بزرگی در حق شورای نگهبان است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی در رابطه با اینکه برخی از کاندیداها به خاطر فساد مالی رد صلاحیت شدند، اما چرا این مسئله شامل حال شهردار سابق تهران که هنوز پرونده آن باز است، نشده است؟ گفت: هیچ‌گونه تفاوتی بین افراد در رابطه با تأیید صلاحیت‌ها نیست و اینکه کسی در فضای مجازی مطالبی را متتشر کند برای ما ملاک نیست؛ چون اصالت اسناد و مدارک برای ما مهم است.

کدخدایی در پاسخ به آنا؛ روحانی برای تایید صلاحیت دامادش نامه‌ای به شورای نگهبان نداده است

کدخدایی در پاسخ به این پرسش که چند نفر از ۹۰ نفر نماینده که به دلیل جرایم مالی رد صلاحیت شدند دوباره تأیید صلاحیت شدند؟ تأکید کرد: آمار دقیقی در دست نیست، اما احتمالاً هشت نفر از ۹۰ نفر نمایندگان رد صلاحیت‌شده پس از بررسی‌ها، تأیید شدند. این یک روند است که اگر مدارک جدیدی به شورای نگهبان برسد، صلاحیت افراد دوباره بررسی شود. حتی ممکن است رد شوند

به گفته او؛ ادعای برخی در رابطه با رد صلاحیت افراد به خاطر عدم التزام به ولایت فقیه کذب است.

وی با اشاره به اینکه دوستان سیاسی در اظهارنظرها عجله نکنند. اجازه دهید تا تکلیف صلاحیت‌ها مشخص شود، عنوان کرد: بحث تحقیقات محلی مورد ایراد است. اما بسیاری از افرادی که تایید نشده بودند از طریق همین تحقیقات محلی به صلاحیت بازگشته‌اند.

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: اینکه گفته‌اند بعضی از اصولگرا‌ها را رد صلاحیت کردند تا در آخرین لحظات صلاحیتشان را تایید کنند، یک اتهام است؛ شاید بتوانیم پیگیری قضایی کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که اخیراً حجت‌الاسلام هادی غفاری گفته بود من آخوند را به خاطر عدم التزام به اسلام تأیید نکردند، ملاک شورا برای سنجش میزان التزام افراد به اسلام چیست؟ گفت: وقتی به عدم التزام اشاره می‌کنیم به این مفهوم نیست که خدایی ناکرده شما مسلمان نیستید، بلکه به معنی مرتکب شدن گناهی است و فرقی نمی‌کند که شما روحانی هستید یا غیرروحانی.

کدخدایی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره اینکه آیا آقای روحانی نامه‌ای یا گفتگویی با شورای نگهبان درباره تأیید صلاحیت دامادش داشته است، اظهار کرد: در خصوص این فرد خاص هیچ نامه‌ای مکاتبه یا گفتگویی صورت نگرفته است.

 سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز درباره اظهار نماینده تهران علیه شورای نگهبان، اظهار کرد: آقای محمود صادقی به دلیل اتهامات خلاف واقعی که به شورای نگهبان نسبت داد حضوراً عذرخواهی کرد اما باز به اظهاراتش ادامه داده که آن را پیگیری می‌کنیم.

توسط شورای نگهبان؛ طرح دوفوریتی شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی تأیید شد

همچنین برخی از طرح‌های مهم مانند؛ طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،طرح الزام دولت در تعیین سرفصل «جنایات و توطئه‌های آمریکا» در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها و طرح دوفوریتی شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان تأیید شد.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان صلاحیت داماد روحانی سخنگوی شورای نگهبان کدخدایی در پاسخ شورای نگهبان شورای نگهبان انتخابات مجلس تأیید صلاحیت محمود صادقی صلاحیت شدند صلاحیت شده هادی غفاری عدم التزام صلاحیت ها نشست خبری رد صلاحیت تأیید شد شده اند نامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

به گزارش "ورزش سه"، اوسمار ویرا پس از پیروزی مقابل صنعت نفت در آبادان به نشست خبری رفت اما خبرنگاران اعلام کردند به دلیل اینکه او روز گذشته در نشست خبری پیش از بازی حاضر نشده بود، کنفرانس او را تحریم می‌کنند و از سرمربی پرسپولیس سوالی ندارند و اجازه صحبت به او را ندادند.

پس از این اتفاق اوسمار در شرایطی که همان‌جا نیز در جو متشنج سالن کنفرانس آبادان عذرخواهی کرده بود، با انتشار یک استوری بار دیگر از اصحاب رسانه عذرخواهی کرد.

اوسمار در استوری اینستاگرامش نوشت:"می‌خواستم از دوستان رسانه بابت شرکت نکردن در کنفرانس خبری قبل از بازی عذرخواهی کنم. همه می‌دانند که من هیچ وقت از وظیفه خودم به عنوان سرمربی و حضور در نشست‌های خبری کوتاهی نکردم اما این بار و با توجه به دیر رسیدن ما به آبادان، به دلیل حضور در جلسه فنی با همکاران نتوانستم به کنفرانس خبری برسم."

او ادامه داد:"یک بار دیگر می‌خواهم اظهار کنم تمامی وظایف خود به عنوان سرمربی را انجام میدهم و امیدوارم که حضورم به عنوان مربی برای پیشرفت فوتبال ایران موثر باشد."

دیگر خبرها

  • نمایش اوج ذلت اسرائیل و اقتدار ایران در جریان انهدام ریزپرنده‌های صهیونیستی توسط پدافند هوایی کشور
  • واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان
  • تحریم سرمربی پرسپولیس توسط خبرنگاران آبادانی
  • خبرنگاران آبادانی نشست سرمربی پرسپولیس را تحریم کردند
  • جنجال عنایتی پس از بازی؛ دیگر به نشست خبری نمی‌آیم!
  • اوسمار به نشست خبری نرسید
  • سرمربی پرسپولیس به نشست خبری نرسید
  • سرمربی پرسپولیس نشست خبری را از دست داد
  • تأخیر در پرواز پرسپولیس به آبادان/ اوسمار به نشست خبری نرسید
  • اعلام زمان نشست خبری سرمربیان استقلال و شمس آذر