Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-28@20:59:42 GMT

پرداخت مطالبات رتبه‌بندی معلمان با حقوق دی‌ماه

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۵۲۳۵

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به پرداخت معوقات اجرای طرح رتبه بندی معلمان در حقوق دی‌ماه فرهنگیان، گفت: اجرای این طرح در سال آینده هم ادامه خواهد داشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  محسن حاجی میرزایی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم نمادین نواختن زنگ انقلاب در مدرسه رفاه منطقه ۱۲ تهران ضمن اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: قول داده بودیم از اول مهر طرح رتبه‌بندی که مورد مطالبه همکاران بود، اجرایی شود و خوشبختانه اجرایی شده و تمام معوقات ناشی از اجرای این طرح، از اول مهرماه محاسبه‌شده و در حقوق دی‌ماه فرهنگیان پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آزمونی که روز دوشنبه برگزار شد، افرادی که در رتبه اول قرار می‌گرفتند شرکت کردند. در همین ماه امتیازات آن‌ها محاسبه‌شده و حقوق آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وی به انتقادات متعددی که در مورد اجرای طرح رتبه بندی عنوان‌شده بود هم، گریزی زد و با اشاره به وسعت اجرای این طرح گفت: وقتی یک طرح به این بزرگی در سطح بیش از ۷۰۰ هزار نفر اجرا می‌شود، ممکن است شرایط برخی تطبیق لازم را نداشته باشد که چند مشکل مطرح شد؛ موضوع اول طرح تعجیل بود که کسانی که در یک رتبه‌ای توقف کرده بودند، اگر در منطقه محروم یا روستایی خدمت می‌کردند، این دوره توقف کوتاه می‌شد و این دوره توقف را در رتبه‌بندی اعمال کردیم.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: برخی فرهنگیان در مهر و روز‌های پس‌ازآن به رتبه بعدی ارتقا پیدا می‌کردند، ولی چون ما از اول مهر رتبه‌بندی را اعمال کردیم، آن‌ها در رتبه قبلی بودند که پیگیری شد و این افراد می‌توانند از امتیاز رتبه‌بندی در رتبه بعدی برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگیانی هستند که مأمور به دانشگاه فرهنگیان و مراکز دیگر بودند که تحت پوشش رتبه‌بندی قرار نمی‌گرفتند ادامه داد: این دایره شمول رتبه‌بندی افزایش یافت، اما همکاران آموزشی که در مشاغل اداری هستند، باید انتخاب کنند که در این مشاغل می‌مانند یا به بخش آموزشی برمی‌گردند. تا مهر ۹۹ فرصت دادیم تا در صورت انتخاب واحد‌های آموزشی در این بخش‌ها استقرار یابند؛ آن دسته از معلمانی که می‌خواهند کماکان در پست اداری باقی بمانند باید از مزایای کارکنان اداری استفاده کنند. از همه استان‌ها خواستیم آمار و ارقام همکارانی که از اول مهر درخواست انتقال به حوزه آموزشی را دارند در اختیار ما بگذارند تا متناسب با این آمار و ارقام، تعدیل‌های لازم را اعمال کنیم.

حاجی میرزایی افزود: مشکل دیگر نیز درباره بازنشستگانی است که در نیمه اول سال بازنشسته شدند که، چون رتبه‌بندی از اول مهر اعمال شد، این افراد تحت پوشش قرار نگرفتند؛ موافقیم که این افراد از امتیازات رتبه‌بندی برخوردار شوند و بر این اساس به هیئت ممیزه که در آیین‌نامه اجرای طرح رتبه‌بندی برای بررسی این موضوعات تعیین شده است، مأموریت دادم که با حداکثر مساعدت تلاش کنند تا همکارانی که در سال ۹۸ بازنشسته شدند اعم از اینکه در نیمه اول یا نیمه دوم سال بازنشسته می‌شوند بتوانند از مزایای رتبه‌بندی استفاده کنند. البته این موضوع هنوز قطعی نشده است، اما در حال بررسی امکان قانونی انجام این کار هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که بودجه سنواتی این طرح برای کل سال است و چرا از اول مهر اجرایی شد، گفت: ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نظام رتبه‌بندی گذاشتند. ما منحصراً می‌توانستیم در نیمه دوم سال این طرح را اجرا کنیم و برای سال آینده نیز ۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و از ابتدای سال جاری کماکان رتبه‌بندی معلمان استمرار پیدا می‌کند. همکاران در این مرحله در رتبه‌های قبلی تطبیق پیدا کردند. ولی ارتقا مستلزم این است که در آزمون‌های صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی شرکت کنند و ویژگی‌های لازم را برای ارتقا به رتبه بعدی کسب کنند.

وی درباره مطالبات فرهنگیان اظهار کرد: تمام همکارانی که به‌صورت رسمی، پیمانی و قراردادی، با آموزش‌وپرورش کار می‌کنند حقوقشان را سر وقت دریافت می‌کنند. ما هرماه ۳۵۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کنیم و اتفاقاً حقوق فرهنگیان جزو اولین حقوقی است که در سطح کشور پرداخت می‌شود.

حاجی میرزایی با اشاره به معوقات حق التدریسی‌ها هم افزود: تعدادی از همکاران هستند که، چون ما نیاز به معلم داریم به‌صورت حق‌التدریس، بخشی از وقت خود را به ما اختصاص می‌دهند که آن میزان را نتوانستیم پرداخت کنیم، چون اعتبارش از محل دیگری تأمین می‌شود، ولی تلاش می‌کنیم که بدون بدهی به سال بعد برویم.

وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان گفت: گروهی را مأمور کردم که در این خصوص بررسی کنند، الآن همین ۴۵ درصد نیز جوابگوی غذا و استراحتگاه دانشجو معلمان نیست. به‌طور مثال سه وعده‌غذا حدود ۱۲ هزار تومان در روز هزینه دارد. همه می‌دانیم هزینه‌ها بیشتر از این است. اما چون ممکن است حقوق دانشجو معلمان همانند همکاران دولتی همواره افزایش پیدا کند، منطقی نیست از هر حقوقی ۴۵ درصد کسر شود. در این راستا آن گروه ارزیابی، میزان هزینه‌ها را بررسی کرده و به‌زودی این موضوع را سازمان‌دهی می‌کنیم.

وی افزود: حدود ۲۰ هزار کلاس درس را در مهر ۹۸ افتتاح کردیم. پیش‌بینی شده ۱۰ هزار کلاس درس هم در بهمن افتتاح شود. وعده کرده بودیم مدارس خشت و گلی را جمع کنیم که تعداد محدودی در سیستان و بلوچستان باقی‌مانده که سیل کار را تأخیر انداخت. امید است بهمن‌ماه جشن حذف مدارس خشت و گلی را برگزار کنیم.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش زنگ انقلاب رتبه بندی مدارس خشتی اجرای طرح رتبه بندی وزیر آموزش وپرورش رتبه بندی معلمان دانشجو معلمان میلیارد تومان اجرای این طرح حاجی میرزایی حقوق دی ماه اول مهر رتبه بعدی ۴۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۵۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس پول اسدی را فراهم کرد

به گزارش ورزش سه بعد از اینکه حکم کمیته تعیین وضعیت در مورد طلب رضا اسدی از باشگاه پرسپولیس توسط کمیته استیناف تایید شد چند ماهی طول کشید تا پرسپولیس مجبور به پرداخت مطالبات این بازیکن شود. 

باشگاه پرسپولیس در ماه های گذشته دنبال این بود تا در مورد مدل پرداخت مطالبات این بازیکن با او و مدیر برنامه هایش به توافق دست یافته و در چند بخش این مبلغ را پرداخت کند یا چک بدهد اما در این مورد توافقی حاصل نشد.  

حالا و در شرایطی که باشگاه پرسپوليس فقط سه روز تا تسویه حساب با این بازیکن مهلت دارد تلاش های درویش برای فراهم کردن پول طلب این بازیکن نتیجه داده و قرار است به زودی طلب اسدی که چیزی بالغ بر دو میلیارد و یکصد میلیون تومان است به او پرداخت شود. 

بدین ترتیب مهمترین مانع دریافت مجوز حرفه ای در بخش تسویه حساب با طلبکاران باشگاه حل شده و هواداران پرسپولیس می توانند نفس راحتی بکشند. 

رضا اسدی در لیگ بیست و یکم یک فصل برای پر کردن بازی کرد و گفته شد بالاترین مبلغ قرارداد در این تیم به او اختصاص یافته اما شرایط برای این بازیکن خط میانی خوب پیش نرفت. با این حال او بعد از آن در تراکتور و سپاهان در نقش یک مهاجم یکی از بهترین های لیگ برتر بوده و به پیراهن تیم ملی هم رسید.

دیگر خبرها

  • رتبه‌بندی تمامی گل‌های الخاندرو گارناچو با پیراهن منچستریونایتد / فیلم
  • پرسپولیس پول اسدی را فراهم کرد
  • جهش چشم‌گیر استقلال در آسیا
  • استقلال از پرسپولیس و سپاهان جلو زد!
  • صدور احکام رتبه بندی برای بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش
  • ارتقای رتبه ترکیه
  • جایگاه دهم آسیا سهم دختران جوان فوتبال ایران
  • دختران فوتبالیست جوان ایران در جایگاه دهم آسیا
  • تیم فوتبال دختران جوان ایران در جایگاه دهم آسیا
  • رتبه بندی شرکت‌ های بیمه ای بزودی اجرایی می شود