Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها افزود: تمام اقدامات و مستندات برای ثبت این شهر در کنوانسیون رامسر به‌ عنوان یک شهر تالابی فراهم شده است.

وی گفت: این شهر به منظور احیاء، حفاظت و حراست تالاب گندمان و کمک به معیشت پایدار خانوارهای حاشیه تالاب گندمان در کنوانسیون بین‌المللی رامسر به عنوان شهر تالابی ثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: امسال همزمان با روز جهانی تالاب کارگاه آموزش ویژه دانش‌آموزان و معلمان، ایجاد کتابخانه تالابی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی تالابی در شهرداری گندمان به عنوان شهر کاندید تالابی برگزار می‌شود.

احمدی، افزایش پایش آنلاین تالاب چغاخور و گندمان را از دیگر برنامه‌های روز تالاب و حفظ و حراست از تالاب‌های استان عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، ۲ فوریه مصادف با ۱۳ بهمن روز جهانی تالاب‌ها نامگذاری شده است.

 در سال ۱۳۴۹ خورشیدی در شهر رامسر، معاهده‌ای جهانی برای حفاظت از تالاب‌ها به تصویب رسید که به کنوانسیون رامسر معروف است.

تالاب بین‌المللی گندمان به عنوان یکی از ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری ایران  با ۹۸۰ هکتار وسعت و ۲ هزار و ۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دریا، در نزدیکی تالاب بین‌المللی چغاخور و جنوب غربی شهر گندمان شهرستان بروجن و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

این تالاب مهمترین زیستگاه‌ جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجر است که در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی (لندن-۱۳۵۲) به ثبت رسیده است و سالانه بیش از ۱۲۰ هزار پرنده در این تالاب زمستان‌گذارنی می‌کنند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری روز جهانی تالاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری روز جهانی تالاب سازمان حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری روز جهانی تالاب کنوانسیون رامسر روز جهانی تالاب تالاب گندمان بین المللی شهر تالابی تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۵۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سید حسین حسینی فر دبیر علمی همایش گفت : در این کنفرانس دانشمندان ۱۰ کشور جهان شامل  آمریکا ، هند ،کانادا ، انگلیس ، پرتقال ، مالزی ، نیجریه ، بلژیک ، ایتالیا و پاکستان به صورت آنلاین حضور داشتند و پژوهش های خود را به ویژه در زمینه غذای آبزیان و ماهیان خاویاری به اشتراک گذاشتند.

رقیه صفری دبیر اجرایی همایش هم گفت : در این کنفرانس دو روزه راهکارهایی برای پیشرفت آبزی پروری ارائه می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۲ پروژه آبرسانی در رامسر
  • همه آمدند/ زنجیره انسانی از گلوگاه تا رامسر در حاشیه خزر
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی های بخش آب در مازندران
  • کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان
  • تیم گندمان قهرمان رقابت‌های جام رمضان
  • بامداد امروز بروجن خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود
  • بروجن خنک‌ترین نقطه چهارمحال وبختیاری
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی
  • کسب نشان جهانی فیده داور شطرنج شهرضایی