Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بهزیستی کشور از پوشش ۲۷۵۵ خانوار پشت نوبتی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان بعد از وقوع سیل خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، وحید قبادی دانا در خصوص اقدامات بهزیستی در مناطق سیل زده افزود: در شهر‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان شاهد وقوع سیل بودیم و مددجویان سازمان بهزیستی که جز گروه‌های آسیب‌پذیر هستند در مراکز شبانه روزی و روزانه ما آسیب دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب در هفته اول وقوع سیل، بهزیستی میزان آسیب‌ها را بررسی کردیم که شامل مواردی مانند، آب گرفتگی منزل تخریب ساختمان، آسیب زمین کشاورزی، آسیب وسایل منزل بود.

وی با بیان اینکه برای افرادی که در مناطق سیل زده بودند مبالغی به عنوان کمک هزینه سیل در کارت بانکی آن‌ها شارژ شده است، تصریح کرد: در استان هرمزگان به ۸۵۰ خانوار، در منطقه جنوبی کرمان به ۹۵۰ خانوار و به ۵۵۰۰ خانوار در روستا‌های ۶ شهرستان چابهار، کنارک، نیکشهر، فنوج، دلگان در مرحله اول این واریز صورت گرفت که در مرحله دوم نیز ۲۷۵۰ خانوار اضافه شدند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: این مبالغ از ۳۵۰ تومان تا یک میلیون تومان است که در کارت بانکی آن‌ها شارژ می‌شود. همچنین ۲۷۵۵ خانوار در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان که در نوبت بودند تا تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند، بعد از وقوع سیل تحت پوشش قرار گرفتند. همچنین کمک‌های مستمر از دی ماه روی کارت بانکی آن‌ها شارژ می‌شود.

قبادی دانا با بیان اینکه یک میلیارد تومان برای رفع آسیبی که به مددجویان در مناطق سیل زده وارد شده بود هزینه شد، ادامه داد: همچنین ۲ میلیارد و۷۵۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی در سیستان و بلوچستان صورت گرفت. مددجویان سرپرست خانوار علاوه بر کمک‌های دولت و بنیاد مسکن مبلغ ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در منطقه روستایی دریافت می‌کنند که این مبلغ در منطقه شهری ۲۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: حساب بانکی برای کمک‌های مردمی از رسانه ملی اعلام شد که کمک‌ها ۲ میلیارد تومان تا امروز جمع آوری شده است که به مددجویان بهزیستی که در سیل آسیب دیده اند اختصاص پیدا می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مناطق سیل زده مددجو سازمان بهزیستی کشاورزی مناطق سیل زده سیستان رئیس سازمان بهزیستی سیستان و بلوچستان مناطق سیل زده میلیون تومان قبادی دانا وقوع سیل تحت پوشش کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۵۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر بهزیستی استان هستند که ۶۰ هزار نفر از خانواده معلولان بوده و از کمک هزینه زندگی، بهداشت و درمان برخوردار هستند.

پروین محمدپوری، با بیان اینکه بهزیستی نهادی حمایتی است و از خانواده معلولان، ایتام و بانوان سرپرست خانوارحمایت می کند، افزود: هدف بهزیستی بازتوانی این افراد در زمینه ایجاد اشتغال و کسب و کار است.

محمدپوری، با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده به افراد زیرپوشش گفت: بهزیستی از محل اعتبارات تسهیلات بانکی تبصره ۱۸ قانون بودجه، افراد قابل بازتوانی را به بانک‌ها معرفی می کند تا از تسهیلات اشتغالزایی کم بهره بهره مند شوند و در این راستا دو هزار و ۴۰۰ نفر مشغول به کار شدند که از این تعداد ۱۹۰ نفر از دانش آموخته هستند.

وی افزود: برای کارفرمایان هم مشوقهایی در بکارگیری افراد تحت زیر بهزیستی در نظر گرفته شده است که یکی از این مشوقهای حمایتی پرداخت حق بیمه کارفرمایی توسط بهزیستی در ازای بکارگیری فرد معلول است.

محمد پوری اظهارکرد: در ازای بکارگیری زنان سرپرست خانوار توسط کارفرمایان تا پنج سال حق بیمه کارفرمایی آنان توسط بهزیستی پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به خدمات ارائه شده در زمینه حمایت از معلولان اضافه کرد: تخصیص حق پرستاری برای معلولان واجد شرایط دهک های ۱ و ۲ به تعداد بیش از ۳۰ هزار نفر و برقراری حق پرستاری تمام افراد ضایعه نخاعی و به روز بودن و بدون پشت نوبتی در این زمینه به تعداد بیش از دو هزار نفر انجام شده است.

محمدپوری، در ادامه تعداد کل افراد زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی را ۲۶۵ هزار و ۸۲۸ نفر، تعداد مستمری بگیران ۶۷ هزار نفر و تعداد کل خانوارهای زیر پوشش را  ۱۰۱ هزار و ۵۶۵ نفر اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟