Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه‌ها مرکز تفکر و تعقل هستند و سیاست‌های کلان و راهبرد‌های کشور در حوزه علم و فناوری بر عهده دانشگاه‌های بزرگ است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، يست و ششمين اجلاس روساي دانشگاه هاي بزرگ كشور با حضور نمايندگاني از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و آيت الله دژكام نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز در دانشگاه شيراز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  محمود نیلی احمدآبادی دانش آموخته سابق دانشگاه شیراز و رئیس دانشگاه تهران در بیست و ششمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور در دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه‌ها مرکز تفکر و تعقل هستند و سیاست‌های کلان و راهبرد‌های کشور در حوزه علم و فناوری برعهده دانشگاه‌های بزرگ است.
نیلی افزود: اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور به ابتکار دانشگاه صنعتی اصفهان تشکیل می‌شود که این نشست بیست و ششمین آن است.
رئیس دانشگاه تهران گفت: یکی از موفقیت‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران، درخشش دانشگاه‌های کشورمان در مجامع علمی دنیا است و سال به سال جایگاه دانشگاه‌های ایران در نظام‌های رتبه بندی بین المللی بهبود و ارتقاء می‌یابد.
نیلی خاطر نشان کرد: هم اکنون شبکه همکاری علمی دانشگاهیان کشورمان در سراسر دنیا گسترده شده و از اساتید و دانشجویان فعال، خوش فکر و علاقه‌مند به خوبی استقبال می‌شود.
رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: دانشگاه‌های رسالت بزرگتری را برای خود قائل هستند و آن مشارکت در حل مسائل و مشکلات جامعه است.
وی اظهار داشت: هم اکنون حدود ۷۰ درصد انتشارات مقالات علمی معتبر کشور توسط ۱۳ دانشگاه بزرگ صورت می‌گیرد و بزرگترین پژوهش‌های کاربردی نیز به صورت مشترک در این دانشگاه‌ها اجراء می‌شود.
نیلی گفت: تعامل مناسبی با مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته و به دنبال آن هستیم که هر چه بیشتر از ظرفیت دانشگاه‌ها برای حل چالش‌های فرا رو در زمینه‌های مختلف استفاده بشود.
وی بیان کرد: با همکاری مسئولان اجرایی صندوقی ایجاد شده که رساله‌ها و پایان نامه‌های دانشگاه‌ها بیش از پیش به سوی مسائل و معضلات جامعه سوق داده شود.
رئیس دانشگاه تهران گفت: ایجاد ساختار فرآیند فعال و سازمان یافته بین تقاضا‌های جامعه و توانمندی‌های دانشگاه از جمله مواردی است که در اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور مورد تأکید قرار گرفته است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما دانشگاه‌های بزرگ کشور به نمایندگی از سایر دانشگاه‌ها با افتخار اعلام می‌کنیم که توان حل مسائل و مشکلات کشور را داریم و با هم افزایی می‌توانیم به سوی آینده‌ای روشن گام برداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شیراز دانشگاه تهران دانشگاه صنعتی اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ کشور رئیس دانشگاه تهران گفت دانشگاه های بزرگ حوزه علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۵۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از سیاست‌های مهم دولت در حوزه اقتصاد، نگاه بین بخشی و ایجاد ثبات در برنامه‌ها برای هرچه بهتر شرایط و حمایت از تولید است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید علی روحانی در همایش ملی «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» در دانشگاه قم اظهار داشت: ایجاد توازن و تعادل میان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یک ضرورت است، از این طریق هم انگیزه تولیدکننده برای فعالیت بیشتر حفظ می‌شود و هم مصرف کننده می‌تواند محصول مورد نیاز خود را با قیمت مناسب‌تر تهیه کند.

وی افزود: از سیاست‌های مهم دولت در حوزه اقتصاد، نگاه بین بخشی و ایجاد ثبات در برنامه‌ها برای هرچه بهتر شرایط و حمایت از تولید است.

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در همین راستا از تغییر مکرر سیاست‌ها جلوگیری کرده و با کاهش دستورالعمل‌ها به دنبال ایجاد آرامش هرچه بیشتر در فضای فعالیت‌های اقتصادی هستیم، همچنین در این دولت موضوع تسهیل مجوزهای کسب‌وکار با جدیت پیگیری و برای محدود کردن فعالیت‌های غیرمولد تلاش جدی شد.

وی با اشاره به اهمیت مسئله مدیریت نرخ ارز در کشور، ادامه داد: کوتاه کردن فرآیند تامین و تخصیص ارز، موضوع مهم دیگری است که با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود دنبال می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تامین مالی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی با همکاری بانک‌ها به خوبی انجام شود.

روحانی تاکید کرد: در موضوع رشد اقتصادی و مبارزه با بیکاری وضعیت بهتری از قبل داریم و تلاش می‌کنیم با افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مسیر تحقق شعار سال گام برداریم، البته در این راستا نیازمند مولفه‌های دیگری همچون تامین انرژی مورد نیاز فعالیت‌های تولیدی نیز هستیم.

به گزارش تسنیم، همایش ملی «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» در دو نوبت صبح و عصر توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی و برخی مقامات کشوری در دانشگاه قم درحال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳/ تورم‌های سهمگین در راه است؟
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • مطالبه ۳۰ همتی شهرداری مشهد از دولت
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است