Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد حاتمی روز شنبه در حاشیه برگزاری شورای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع خبرنگاران، بیان کرد: نشستی با استاندار خوزستان جمعه شب در زمینه ساماندهی مشاوران و روانشناسان این استان برگزار شد و با توجه به اینکه اکنون بیش از یک هزار مشاور و روانشناس در خوزستان فعالیت می کنند، اهمیت این ساماندهی را دوچندان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: راه‌اندازی دفتر استانی مشاوران و روانشناسان خوزستان یکی از درخواست های مهم ما از استاندار خوزستان بود که این وعده را دادند که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و ما نیز اختیارات خوبی را به شورای استانی واگذار کنیم.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران ادامه داد: در صورت راه‌اندازی این دفتر استانی بسیاری از مصاحبه‌های تخصصی برای دریافت پروانه اشتغال در این استان انجام می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه به تهران نبوده و نظارت‌ها نیز دقیق تر خواهیم شد.

وی گفت: خوزستان دارای ظرفیت مناسبی در این حوزه و به ویژه در بین دانشگاهیان متخصص است که امید است به زودی شاهد دفتر سازمان نظام روانشناسی قدرتمندی در این استان باشیم.

حاتمی بیان کرد: پس از راه‌اندازی دفتر استانی نظام روانشناسی، دبیرخانه کمیسیون مداخله در بحران نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند چرا که در این استان حوادث غیرمترقبه و آسیب‌های اجتماعی بالا است که این کمیسیون می‌تواند آموزش لازم را در زمینه پیشگیری و مدیریت این بحران ها ارایه دهد.

وی گفت: همچنین کمیسیون نظارت بر تخلفات نیز فعال‌تر می‌شود و تمامی فعالیت‌های سازمان‌ها، ارگان ها و بخش خصوصی زیر چتر سازمان نظام روانشناسی بررسی می‌شود.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران افزود: همچنین در خصوص مراکز خدمات و دفاتر موجود با تلاش صورت گرفته قرار است بودجه‌ای از طریق مجلس شورای اسلامی مصوب شود تا اقشار کم درآمد جامعه نیز بتوانند از طریق دفترچه بیمه از خدمات روانشناسی و مشاوره بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه توسعه دفاتر خدمات مشاوره و روانشناسی در خوزستان از دیگر اولویت‌های ما است گفت: هم‌اکنون ۱۵۰ نفر در استان خوزستان دارای پروانه کار هستند که تعداد پایینی است.

نشست شورای استانی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خوزستان روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی این سازمان و همچنین دانشجویان در سرسرای دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره شورای استانی دفتر استانی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند

بر اساس گزارشی که یک دفتر وابسته به سازمان ملل منتشر کرده، دست کم دو سوم از بیمارستان‌های نوار غزه از کار افتاده‌اند.

به گزارش ایسنا، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان در گزارشی هشدار داد از مجموع ۳۶ بیمارستان نوار غزه دست کم ۲۴ بیمارستان غیرفعال هستند.

به نوشته پایگاه شبکه الجزیره، در این سند نوشته شده است: «نظام بهداشت و درمان در نوار غزه به دلیل خصومت‌های مداوم و محدودیت‌های دسترسی در حال فروپاشی بوده و این وضعیت منجر به از کار افتادن تعداد هر چه بیشتری از بیمارستان‌ها می‌شود.»

این دفتر در ادامه گزارش خود تصریح کرد: «طبق بررسی سازمان جهانی بهداشت تا روز چهارشنبه ۲۷ مارس از مجموع ۳۶ بیمارستان موجود در نوار غزه ۲۴ بیمارستان غیرفعال هستند، دو بیمارستان در شمال غزه حداقل فعالیت را دارند و ۱۰ بیمارستان از جمله چهار بیمارستان در شمال غزه و شش بیمارستان در جنوب غزه به صورت مقطعی کار می‌کنند.»

همچنین فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های هلال احمر و صلیب سرخ نیز گزارش داده‌اند که نظام بهداشت و درمان در شمال نوار غزه «به طور عمده از بین رفته» و در جنوب هم «در آستانه فروپاشی است.»

در ادامه گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل درباره وضعیت نظام بهداشت و درمان غزه نوشته شده است: «۱۶ کودک دچار سوءتغذیه در روز در بیمارستان کمال عدوان غزه که به دلیل کمبود آب، غذا و ملزومات بهداشتی به سختی خدمات ارائه می‌دهد پذیرش می‌شوند.»

از سوی دیگر بیمارستان الشفا بالغ بر ۱۰ روز است که تحت محاصره قرار گرفته و نیروهای اسرائیلی کارمندان و بیماران این بیمارستان را در یک ساختمان مورد استفاده برای امور منابع انسانی «که برای ارائه خدمات بهداشت و درمان ساخته نشده» محبوس کرده‌اند.

طبق این سند نیروهای اسرائیلی بعد از آنکه به کارکنان و بیماران بیمارستان الامل در جنوب خان یونس دستور تخلیه دادند با خاک ورودی های این بیمارستان را مسدود کردند. روز سه شنبه فعالیت این بیمارستان و مقر انجمن هلال احمر فلسطین که در نزدیکی آن است متوقف شد.

در این گزارش شرایط بیمارستان اروپایی غزه در خان یونس «غیرقابل تصور و درک» توصیف شده است.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده تنها بیمارستان‌های فعال در غزه «اقلام ضروری کافی برای ادامه عمل‌های جراحی مهم و نجات‌بخش و مراقبت از بیماران از جمله در بخش مراقبت‌های ویژه در اختیار ندارند.»

این سازمان بار دیگر خواستار برقراری آتش‌بس در غزه، حفاظت  از جان غیرنظامیان و بخش بهداشت و درمان در این باریکه شده و همچنین گفت که از همه طرف‌ها می‌خواهد «به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جابه جایی بیش از ۱۷۵ هزار مسافر در پایانه‌های مسافربری خوزستان
  • پروانه تاکسیرانان غایب در کلاس‌های آموزشی تمدید نمی‌شود
  • بیش از یک میلیون نفر در غزه با ناامنی غذای مواجه هستند
  • سازمان ملل: اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • هشدار زرد بارندگی در خوزستان صادر شد
  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • چاپ سه‌کتاب روانشناسی رسانه اجتماعی، هنر و شطرنج توسط دو ناشر
  • رونمایی از سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان
  • سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان رونمایی شد
  • رونمایی سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان