Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از العربیه، این نشست به درخواست فلسطین و با سخنرانی محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق به عنوان رئیس دوره‌ای این اتحادیه آغاز شد.

وی در این نشست خواهان حمایت از حق مردم فلسطین در تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس و تعیین سرنوشتشان شد.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در این نشست گفت: نشست امروز پیامی است مبنی بر اینکه فلسطینی‌ها تنها نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعراب مسائلشان را نادیده نمی‌گیرند و با آن تجارت نمی‌کنند بلکه عمیقا به بررسی آن می‌پردازند و حق دارند که آن را بپذیرند یا رد کنند.

وی گفت: دو طرف اسرائیلی و فلسطینی باید پای میز مذاکره بنشینند و با روشی درست مشکلاتشان را حل کنند. طرف اسرائیلی طرح آمریکا را یک هدیه می‌داند و راست‌گرایان اسرائیلی آن را فرصتی برای اجرای اهدافشان می‌دانند. چالش‌هایی که به خاطر طرح آمریکا به وجود آمده ایجاب می‌کند فلسطینی‌ها دودستگی‌هایشان را کنار بگذارند.

ابوالغیط گفت: زمان و ابهاماتی که در طرح آمریکا وجود دارد سؤالات زیادی را به وجود می‌آورد. وضعیت کنونی زمینه را برای صد سال دیگر نزاع و درگیری در منطقه فراهم می‌کند.

عباس نیز در این نشست گفت: مردم ما همه جا علیه معامله قرن بپا خاسته‌اند. آمریکا ناظر اصلی معاهده بالفور است.

وی گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به صلح ایمان ندارد و به همین دلیل است که در دوره وی هیچ پیشرفتی در روند صلح حاصل نشد. تمامی دیدارهایی که ما با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا داشتیم نتیجه‌ای نداشت.

عباس گفت: من به ترامپ گفتم که پیشنهاد خلع سلاح را قبول دارم اما او بعد از دو ماه دفترمان را در واشنگتن بست و قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل تعیین کرد. سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا)  دیدگاه ما درباره حل بحران را تأیید می‌کرد. من از تحویل گرفتن طرح و حرف زدن با ترامپ خودداری کردم چراکه بعدا ادعا می کرد که بعد از مشورت با ما این طرح را اعلام کرده است.

عباس تأکید کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند ابودیس که روستای کوچکی در قدس است پایتخت فلسطین باشد. کرانه باختری و غزه ۲۲ درصد فلسطین را تشکیل می‌دهند و ما به این راضی بودیم اما الآن می خواهند ۳۲ درصد مساحت را از ما بگیرند. من معتقدم که ترامپ چیزی درباره این طرح نمی‌داند و مسئول آن دیوید فریدمن، سفیر آمریکا و جارد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ و جیسون گرینبلات، فرستاده آمریکا در روند صلح هستند. ما به هیچ وجه طرح آمریکا را قبول نداریم.

عباس گفت: به محض اینکه گفتند قدس پایتخت اسرائیل است با طرح مخالفت کردم. نمی‌خواهم تاریخ ثبت کند که من این طرح را قبول کردم. آن‌ها از من می‌خواهند یهودی بودن "کشور اسرائیل" را به رسمیت بشناسم و من می‌دانم این درست نیست. آمریکایی‌ها از من می‌خواهند الحاق قدس و تقسیم زمانی و مکانی الاقصی و لغو حق بازگشت و خلع سلاح غزه را بپذیرم.

عباس گفت: معامله قرن نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است. ما نمی‌خواهیم فقط آمریکا ناظر صلح باشد چراکه تجربه خوبی از این مسئله نداریم.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب پیش از نشست فوق العاده این اتحادیه درباره معامله قرن با وزرای خارجه عرب دیدار کرد.

وی با احمد ناصر المجمد، وزیر خارجه کویت، ناصیف حتی، وزیر خارجه لبنان و محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق که رئیس دوره کنونی شورای اتحادیه عرب است، دیدار کرد.

محور این دیدارها تحولات اوضاع فلسطین و معامله قرن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بود.

همچنین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر قبل از آغاز نشست اتحادیه عرب دیدار کرد.

دیاب اللوح، سفیر فلسطین در قاهره و نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب اعلام کرد: هدف این نشست مشورت میان دو رئیس درباره معامله قرن بود. ما می‌خواهیم برادران عربمان نیز با فلسطینی‌ها هماهنگ باشند و همان موضع ما را اتخاذ کنند.

وی گفت: هدف مشارکت عباس در این نشست ایجاد یک موضع عربی واحد درباره معامله ترامپ است. ما می‌خواهیم اعراب کاملا با این معامله مخالفت کنند.

خبرگزاری فلسطینی معا نیز اعلام کرد هیئت فلسطین از دبیرکلی اتحادیه عرب خواسته به خبرنگاران اجازه بدهند برای پوشش‌دهی در جلسه وزرای خارجه عرب حضور یابند و جلسه پشت درهای بسته نباشد.

این خبرگزاری اعلام کرد عباس در این جلسه نقشه‌هایی را درباره طرح صهیونیست‌ها برای هدف قرار دادن بیش از یک کشور عربی در راستای طرح بزرگ اسرائیل ارائه کند. طرح اسرائیل صرفا محدود به فلسطینی‌ها نیست.

منبع: الف

کلیدواژه: درباره معامله اتحادیه عرب فلسطینی ها رئیس جمهور طرح آمریکا وزیر خارجه معامله قرن عباس گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس

زیر پرچمی ایستاده و عکس گرفته که سرکردگانش طی حدود ۱۷۰ روز بیش از ۳۱ هزار انسان غیرنظامی و بی‌گناه شامل زن و کودک را کشته است و با حمایت از آنها با هشتگ اسرائیل می‌نویسد: «آنها برای دفاع از خود نیازی به اجازه شما ندارند.»

 این درحالی است که سطح این جنایات انقدر زیاد بوده که آمریکا در آخرین حرکت جهانی در سازمان ملل برای توقف این فاجعه انسانی با همه حمایت‌هایش مجبور شد رای ممتنع به پیش‌نویس قطعنامه آتش بس جنگ علیه غزه بدهد.

" احمد باطبی" نه تنها یک عنصر ضدانقلاب بلکه نماد یک نگرش فکری و کلکسیونی از وطن فروشی است. از روزی که وی آن پیرهن به اصلاح خونین را روی دستش گرفت و عکس گرفت و رسانه‌های ضدانقلاب آن را پیراهن عثمان کردند تا به امروز که زیر بیرق صهیونیست‌ها عکس می‌گیرد ۲۵ سال گذشته است. 

باطبی که سلبریتی ضدانقلاب است و پروژه کشته‌سازی را به نوعی با وی کلید خود که تا به امروز ادامه دارد با همان عکس ویزای اقامت در آمریکا را گرفت؛ عکسی که بعد‌ها وی اعتراف کرد که آغشته به خون مرغ بوده است. روایتی سراسر دروغ از فردی که نه دانشجو بود و نه زیرپیراهنی که در دست گرفته بود خون انسان!

روز شنبه ۱۹ تیر۷۸ روزنامه اصلاح‌طلب خرداد در تیتر درشت صفحه اول خود نوشت: «کوی دانشگاه به خون کشیده شد» و در کوی دانشگاه پلاکارد‌هایی با مضمون پنج شهید به نام‌های ذاکری، سهرابی، امامی، رهبری و نادری، در میان دانشجویان توزیع شد در حالی که به سرعت مشخص گردید تمامی اسامی مذکور جعلی بوده است! بعد‌ها عکس باطبی روی جلد مجلات امریکایی نقش بست.

او حتی دیدار‌های با جرج بوش، اوباما و وزاری خارجه آمریکا داشته و روزگاری در رسانه صدای آمریکا مشغول به کار بود، اما بعد از مدتی اخراج شد. درواقع این اخراج بعد حدود ۳ سال نشان داد وی به عنصری سوخته در اردوگاه ضدانقلاب تبدیل شده است.

وی در زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ نیز به همراه ۲۹ تن از عناصر ضدانقلاب طی نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا ارسال خواستار تشدید تحریم ملت ایران شدند؛ این نامه خائنانه بازتاب زیادی در بین مردم ایران داشت و به‌عنوان سندی بر مزدوری مخالفان جمهوری‌اسلامی شناخته شد.

باطبی در سال ۲۰۱۹ با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و مایک پنس معاون او دیدار و دربارهٔ ایجاد فضای رسانه‌ای علیه ایران در جنگ حداکثری صحبت کردند.

حالا وی با پرچم رژیم صهیونیستی عکس انداخته است. البته از کسی که برای هموطنانش از رئیس جمهور پیشین آمریکا درخواست تحریم می‌کند، دفاع از رژیمی که کشتار مردم و کودکان غزه را ادامه می‌دهد، این اقدام موضوع دور از ذهنی نیست؛ منتها به نظر می‌رسد باطبی به عنوان یک مهره سوخته به درجه‌ای رسیده که دنبال کارفرما جدید است و ماحصل آن نیز این عکس می‌شود که پیام جالب توجهی از عاقبت امثال وی را حکایت می‌کند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!
  • قرآن در تخصیص بودجه باید عنوان مستقلی داشته باشد
  • دعوت پادشاه بحرین از بشار اسد برای شرکت در نشست اتحادیه عرب
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • ترامپ: حمله حماس وحشتناک بود، اما اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد
  • روحانی: ترامپ ۸ بار پیغام داد که با هم ملاقات کنیم
  • حسن روحانی: ترامپ ۸ بار پیغام داد که با هم ملاقات کنیم