Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارنامه دادگستری استان گلستان با توجه به حکم رهبری و تاکیدات رئیس قوه قضاییه در زمینه ایجاد تحول در دستگاه قضایی مورد بررسی قرار گرفت. تاریخ انتشار: 15:52 - 12 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۲۰۸۶

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، از ابتدای انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه رویکرد تحولی همواره یکی از مهم‌ترین راهبرد‌های رئیس دستگاه قضایی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله رئیسی دوم تیرماه در یک گفت وگوی تلویزیونی در خصوص حکم مقام معظم رهبری در انتصاب وی بیان کرد: اساس این حکم آن است که باید تحولی در دستگاه قضایی صورت گیرد. اولین گام در این تحول، شناخت وضعیت موجود و شناسایی مشکلات است.

با توجه به متن حکم رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس قوه قضاییه، تحول در دستگاه قضا با جدیت دنبال می‌شود و در این میان دادگستری‌ها که در هر یک از استان‌ها به شهروندان خدمات قضایی ارائه می‌دهند نیز نقشی را در مسیر تحول ایفا می‌کنند، لذا واکاوی در کارنامه دادگستری در هر یک از استان‌ها می‌تواند نشان دهد که دستگاه قضایی تا چه میزان در مسیر تحولی خود پیش رفته است.

در ادامه به اقدامات و عملکرد دادگستری استان گلستان در دوره تحول اشاره می‌شود:

صدور سه هزار و ۵۰۹ مورد رای مجازات جایگزین حبس

در زمینه صدور آراء جایگزین حبس از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۵۰۹ مورد رای مجازات جایگزین حبس صادر شده است.

آزادسازی ۵۱ هکتار از اراضی جنگل‌ها

در خصوص تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز و آزادسازی اراضی، از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱ هکتار از اراضی جنگل ها، ۵۳۳ هکتار از مراتع و ۱.۴ هکتار از سواحل آزادسازی شده است و ۱۰ هکتار از زمین‌های زراعی به وضعیت سابق اعاده شدند.   بیشتر بخوانید: اقدامات دادگستری کل استان آذربایجان شرقی در جهت تحول قضایی کاهش ۵.۲ ورودی پرونده به دادسرا

ورودی پرونده به دادسرا از ابتدای سال جاری تاکنون با ۵.۲ کاهش همراه بود و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته سه هزار و ۹۹۰ فقره کمتر شده است.  

از ابتدای سال جاری تاکنون پنج واحد تولیدی با حمایت قضایی به کار بازگشتند.

همچنین در مدت مذکور ۱۰۲ مورد بازدید توسط مسئولان قضایی استان گلستان از ۱۸ حوزه قضایی صورت گرفته است.

در خصوص احکام صادر شده مرتبط با پرونده‌های اقتصادی، می‌توان به پرونده پرهام و گندم آق قلا اشاره کرد.

رهایی ۱۰ محکوم از قصاص

در ۹ ماهه سال جاری ۱۰ مورد گذشت از قصاص در گلستان صورت گرفت.

در زمینه صلح و سازش، در ۲۲ هزار و ۱۹۵ پرونده در ۹ ماهه سال جاری مصالحه شده که با ۳۷.۴ درصد رشد همراه بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگستری گلستان قوه قضاییه ابتدای سال جاری تاکنون دادگستری استان گلستان کارنامه دادگستری دستگاه قضایی رئیس قوه قضاییه تحول در دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کردو بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی یک هکتار از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • اجرای سند تحول قضایی در مازندران
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد