Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@11:26:18 GMT

دانش آموزان مطالعه تاریخ انقلاب را فراموش نکنند

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۳۷۷۸۵

دانش آموزان مطالعه تاریخ انقلاب را فراموش نکنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی پیش از ظهر شنبه در جمع دانش آموزان مدرسه طالقانی همدان با بیان اینکه امروز نسل جدید نباید در فضای مجازی و در فضایی که پهلوی‌ها می‌خواهند در آن خود را تطهیر کنند، شرایط گذشته را تحلیل و بررسی کنند، گفت: دانش آموزان بلکه باید با مطالعه تاریخ آن هم به صورت دقیق شرایط دوره پهلوی را با امروز مقایسه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به خوبی در روز ۱۲ بهمن ۵۷ و در بهشت زهرا تهران، وضعیت کشور در دوران پهلوی را گزارش می‌دهد و چه خوب است که جوانان ما حداقل یک بار این سخنان را با دقت گوش دهند، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، اگر جوانان همت داشته باشند، می‌توانند به بالاترین درجات دست پیدا کنند.

امام جمعه همدان گفت: اینکه نسل امروز که نه انقلاب، نه جنگ و نه امام را دیده است اینگونه با انگیزه رفتار می‌کند، نشان از احیا تفکرات انقلابی در جامعه دارد.

امام (ره) نقشه راه انقلاب را به ما نشان داده اند

حضرت آیت الله شعبانی بابیان اینکه امام (ره) در سخنرانی‌های خود به نوعی نقشه راه انقلاب را به ما نشان داده اند، گفت: سخنرانی امام (رنه) در روز ۱۲ بهمن ۵۷ شأن دهنده اهداف انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان فرهنگ را از مهم‌ترین سرفصل‌های انقلاب خواند و عنوان کرد: انقلاب اسلامی یک حرکت آسمانی و معنوی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان نیز با بیان اینکه برای تداوم و پایداری جمهوری اسلامی همان راهی را می‌رویم که از اول انقلاب پای در آن نهادیم، گفت: امروز در حالی چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم که دشمنی‌ها با انقلاب به حد اعلای خود رسیده است.

مصطفی آزادبخت با بیان اینکه استکبار دنبال این بود که هرچه زودتر بتواند انقلاب را به شکست بکشاند ولی به حول و قوه الهی و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و حضور مردم در صحنه، تمام توطئه‌ها نقش بر آب شد، گفت: برای تداوم و پایداری جمهوری اسلامی همان راهی را می‌رویم که از اول انقلاب پای در آن نهادیم و در ادامه راه مثل گذشته با تبعیت از ولایت فقیه حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به این که انقلاب ما دستاوردهای زیادی داشته تصریح کرد: قرآن مرجع اصلی کارهای ما است و بزرگ‌ترین دستاورد ما و اسلام رمز پیروزی ما بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: دشمن تصور می‌کرد که اگر شهید سلیمانی را به شهادت برساند به اهدافش رسیده اما وقتی دید ۲۵ میلیون نفر در تشییع جنازه ایشان شرکت کردند، با شکست مواجه شد.

انقلاب اسلامی با تأسی از مکتب انسان ساز اسلام و معارف بلند آن با سه عنصر ایمان، رهبری و اراده مردم به منصه ظهور و بروز رسید مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان این که بر اساس آیات قرآن کریم، جدال حق و باطل دیرینه است و کسانی که در برابر نشانه‌های خداوند طغیان کرده اند، سرانجام همه آنها نابودی است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با تأسی از مکتب انسان ساز اسلام و معارف بلند آن با سه عنصر ایمان، رهبری و اراده مردم به منصه ظهور و بروز رسید.

محمد پورداود رهبری، اسلام، مردم و کارآمدی را مؤلفه‌های اصلی مانایی انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: در بُعد رهبری موارد مهمی چون پایبندی به فلسفه سیاسی و مکتب سیاسی امام (ره)، جایگاه ولایت فقیه، دشمن ستیزی و سلطه ستیزی، حفظ تقوا و شجاعت و خودآگاهی در رهبری، صراحت و شفافیت مواضع جمهوری اسلامی نمایان است.

وی با اشاره به اینکه ابعاد گوناگون انقلاب با نیازهای بشری توازن و همراهی دارد مؤلفه مردم را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: شکل گیری نظام اسلامی و ریشه کنی حکومت سلطه با اراده مردمی بوده است.

پورداود با اشاره به مؤلفه کارآمدی، گفت: حفظ ساختار حکومت مطابق با قانون اساسی و پیشرفت‌های شگرف کشور در عرصه‌های مختلف جلوه‌ای از کارآمدی نظام است.

وی تصریح کرد: امروز ملت بزرگ ایران با تکیه بر این مؤلفه‌ها در جهت پایداری و اقتدار نظام اسلامی حرکت می‌کنند و به برکت انقلاب اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام محمل امید مظلومان عالم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: مقام معظم رهبری برای نشاط هماره انقلاب اسلامی مفاهیم ارزشمند بیانیه گام دوم انقلاب را به مثابه چراغی فراروی ما تبیین فرموده اند.

پورداود افزود: امروز وظیفه دانش آموزان، نوجوانان و جوانان این مرز پر گهر آن است که اهداف انقلاب اسلامی را مطالعه کنند، دشمنان را بشناسند و حیله‌هایی را که برای نابودی به کار می‌برند نقش بر آب کنند.



کد خبر 4841433

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب امام جمعه همدان استانداری همدان دهه فجر بارش برف بوشهر انتخابات 98 شیراز ایلام قزوین گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه سیل سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس زلزله قاسم سلیمانی جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی استان همدان دانش آموزان اراده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوگاه‌های دانش آموزی نیازمند اعتبار و بودجه

محمدصالح جوکار نماینده  مردم یزد، اشکذر و زارچ  در مجلس شورای اسلامی در نشست با حضور دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی کشوری، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد و عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به فعالیت‌های اثربخش در اتحادیه‌های اسلامی دانش آموزان در سطح کشور، گفت: اینکه اتحادیه به جای کمیت، بر کیفیت تمرکز دارد، باعث تفاوت این مجموعه نسبت به مجموعه‌های دیگر شده، که بسیار ارزشمند و اثرگذار است.

وی با بیان اینکه اتحادیه‌های اسلامی دانش آموزان، سرآمد تشکل‌های دیگر است، افزود: شاهد اقدامات اثربخش و موثر توسط این مجموعه در طول سال هستیم و آماده هر گونه همکاری برای پیشبرد اهداف اتحادیه‌های اسلامی دانش آموزان هستیم.

نماینده یزد، اشکذر و زارچ اظهار داشت: مدرسه برای فعالیت‌های آموزشی دانش آموزی خوب است، اما انجام فعالیت‌های تربیتی و پرورشی صرفا در محیط کلاسی، اثربخشی لازم ندارد و بهترین مکان برای فعالیت پرورشی و یادگیری مهارت‌ها، محیط اردوگاهی است.

جوکار با تأکید بر اینکه استان یزد نیازمند اردوگاه دانش آموزی مناسب است، تصریح کرد: با وجود این مکان، می‌توان برنامه ریزی برای اقدامات و فعالیت‌های پایدار در طول سال داشت؛ هر چند آموزش و پرورش اردوگاه‌های بسیاری در استان دارد، ولی به دلیل کمبود اعتبار وبودجه، عملیات عمرانی و نگهداری بسیار پایین است.

وی ادامه داد: دانش آموز با حضور در یک فضای اردوگاهی و خارج از مدرسه، احساس بهتری برای همراهی با مربی خواهد داشت و آن زمان بهترین موقع برای انتقال مفاهیم انقلابی و ترویج گفتمان دینی به آنهاست.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پیوستن دانش‌آموزان تفت به پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • جشن ایران قوی، اقتدار ملی در مدارس همدان
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • اردوگاه‌های دانش آموزی نیازمند اعتبار و بودجه
  • اردوگاه دانش‌آموزی در یزد ایجاد شود
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • فضای آموزش و پرورش متناسب با الگوهای روز باشد
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون