Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی ـ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به تشریح برنامه‌های فرهنگی این استان طی ایام‌الله دهه فجر پرداخت و گفت: در ایام ایام پروژه‌های عمرانی ـ فرهنگی، جشنواره فیلم و موسیقی فجر، مسابقات قرآنی، جشنواره مطبوعات و غیره در سطح استان برگزار خواهند شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 12 بهمن‌ماه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهل و یكمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از افتتاح پنج پروژه عمرانی و برپایی جشنواره بین‌المللی فیلم و موسیقی فجر، مد و لباس، مسابقات قرآنی و اختتامیه جشنواره مطبوعات استان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در ایام پاسداشت انقلاب اسلامی سراسر استان به برگزاری فعالیت‌های فرهنگی، ادب و هنری می‌پردازند و برای نخستین مرتبه، برنامه‌ای تحت عنوان «نشست شاعرانه» با حضور شاعران استان از تمامی طیف‌ها نیز برگزار خواهد شد.
سهرابی با اشاره به اهمیت بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر، این ایام بهترین زمان ممکن برای احیا و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی به ویژه برای نوجوانان و جوانان است، گفت: دهه فجر امسال با پارسال متفاوت است و تفاوت این موضوع در شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین انتخابات مجلس شورای اسلامی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار کرد: برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای برای گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در رسیدن به این اهداف و انعکاس اخبار آماده است و برنامه‌های امیدآفرینی همچون جشنواره فیلم و موسیقی فجر، مد و لباس، مسابقات قرآنی و اختتامیه جشنواره مطبوعات استان به نحو احسنت انجام می‌شود و در همین راستا، شهرستان‌های فارس نیز به برگزاری فعالیت‌های فرهنگی، ادب و هنری، نمایشگاه و برنامه‌های ویژه این ایام می‌پردازند.
سهرابی یادآور شد: دهه فجر،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است و در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه‌ای تعیین‌کننده و بی مانند به‌شمار می‌رود.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: با توجه به فضایی که در کشور به‌وجود آمده و با توجه به تبلیغات سوء رسانه‌های معاند که سعی در ایجاد ناامیدی دارند و ترس از آینده را در کشور دامن می‌زنند، وظیفه حوزه اطلاع‌رسانی در این برهه از زمان سنگین‌تر است.
وی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به اهداف و اطلاع‌رسانی در خصوص دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی، دو شورای فضای مجازی و اطلاع‌رسانی راه‌اندازی شده است، گفت: از جمله برنامه‌های مصوب شورای اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر استان فارس این است که از ۳۰ تا ۴۰ مدیرکل اجرایی استان دعوت شود و دستاورد‌های چهل ساله انقلاب به صورت مکتوب و مصاحبه ارائه شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان كرد: گردهمایی شاعران فارس، برای اولین مرتبه در استان به‌عنوان برنامه‌ای تحت عنوان «نشست شاعرانه» است که در شیراز و برای روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه با حضور تمام شاعران استان از تمامی طیف‌ها با همکاری بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان در نظر گرفته شده است و از جمله برنامه های زیر مجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن‌های ادبی استان و شیراز است که برگزار خواهد شد و در این رویداد فرهنگی شاعران به شعرخوانی خواهند پرداخت و تبادل آخرین آثار خود را به اشتراک می گذارند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: دهه فجر امسال با پارسال متفاوت است و برای رسیدن به اهداف و اطلاع‌رسانی در خصوص دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کنیم و جشنواره‌های متنوع فرهنگی و هنری را در دستور کار داریم و همچنین کتابخانه های قلات شیراز، دشت رزم ممسنی، علامرودشت لامرد، نگارخانه آباده و سالن مجتمع فرهنگی هنری لامرد نیز از جمله پروژه‌های افتتاحی دهه فجر هستند که در برنامه های ایام ارزشمند و با شکوه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، قرار دارند.

برپایی نوزدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز
سهرابی افزود: نوزدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز نیز همزمان با سی و هشتمین جشنـواره جهانی فیلم فجر میزبـان ۱۴ فیلم در شیراز خواهد بود و در این میان تالارحافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب و پردیس سینمایی گلستان با مجموع ۴ سالن آماده نمایش فیلم‌های این جشنواره خواهد بود.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: فیلم‌های سینما شهر قصه، پدران، شنای پروانه، پوست، عامه پسند، تعارض، سه کام حبس، مردن در آب مطهر، خروج، خوب بد جلف ۲، آبادان یازده ۶۰، خون شد، روز بلوا، ابر بارانش گرفته، درخت گردو، دو زیست، بی صـدا حلزون، لباس شخصی، آتابای، مغز استخوان و روز صفر تاکنون برای نمایش فیلم‌ها در شیراز قطعی شده است و برگزارکنندگان این رویداد مهم سینمایی در تلاش اند تعداد بیشتری از عناوین جشنواره سی و هشتم را برای مخاطبان شیرازی اکران كنند.
وی در پایان گفت: همچنین در بخش سیمرغ پروانه پنج فیلم با عناوین بیست و سه نفر، کاتی و ستاره، منطقه پرواز ممنوع، تورنا۲ و قطار آن شب برای کودکان و نوجوانان در مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب به نمایش در خواهد آمد و فروش بلیت هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز شیراز نیز به‌زودی از طریق سایت Irantic.com آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي برنامه هاي فرهنگي جشن انقلاب جشنواره فيلم فجر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره فیلم فجر شیراز فیلم و موسیقی فجر ایام الله دهه فجر جشنواره مطبوعات اطلاع رسانی مسابقات قرآنی اطلاع رسانی استان فارس خواهد شد فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، افسانه دارابی با اشاره به اجرا شدن برنامه‌های ثابت و مناسبتی در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر، بیان کرد: ما روز‌های یک‌شنبه صبح جلسه پرسش و پاسخ با عنوان "راه زندگی" داریم با یک روان شناس و روان درمانگر و بعد از ظهر روز‌های یک‌شنبه نشست کتابخوان کودکان را داریم، همچنین ساعت ۱۷:۳۰ روز‌های چهارشنبه نشست کتابخوان نوجوان برای پسران را داریم.

وی با بیان این‌که اکثر برنامه‌های این کتابخانه در روز‌های پنج‌شنبه اجرا می‌شود، اضافه کرد: پنجشنبه‌ها ساعت ۹ صبح ما نشست "گلستان خانی" داریم، ساعت ۱۰ نشست بانوان را داریم که در این نشست کتابی معرفی و در مورد آن کتاب صحبت می‌شود.

مسئول کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر ادامه داد: زمانی که بحث درباره کتاب تمام شد ما یک اختتامیه برای کتاب می‌گیریم و به‌عنوان نقد و بررسی کتاب از یک کارشناس فرهنگی استان دعوت می‌کنیم و کتاب را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد و دوستان اگر ابهامی داشته باشند در این جلسه صحبت کرده و رفع ابهام می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به جلسه‌های مناسبتی این کتابخانه، گفت: آیین نکوداشت خانم دکتر فاطمه لشکری یکی از فرهنگیان استان که کتابخانه شخصی‌شان را خانواده ایشان به کتابخانه خلیج فارس اهدا کرد‌ه‌اند در این کتابخانه برگزار می‌شود.

دارابی اضافه کرد: در این آیین حدود ۵۰۰ نسخه کتاب نفیس به کتابخانه عمومی خلیج فارس اهدا می‌شود.

وی جلسه‌های نقد و بررسی و آیین‌های رونمایی از آثار نویسندگان بوشهری را از دیگر برنامه‌های این کتابخانه عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود