Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیر روابط عمومی انجمن صنایع فرآورده های لبنی به عنوان مدیراجرایی همایشی که هفته گذشته درباره چشم انداز پیش رو در صنعت لبنیات کشور برگزار شد، معتقد است مسئولان دولتی با حضور در این همایش به صورت رودررو و مستقیم با مشکلات تولیدکنندگان صنعت لبنیات آشنا شدند.

بنی طبا درباره برگزاری همایش ملی صنعت لبنیات که در هفته گذشته برگزار شد، معتقد است تبلیغات اشتباه صدا و سیما در افتتاح مشاغل لبنیات سنتی باعث شده است مشکلات بهداشتی ناشی از مصرف لبنیات غیر بهداشتی و استاندارد در جامعه افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه سخنان این فعال حوزه صنعت را می خوانید:

همایش فعالات صنعت لبنیات کشور، هفته گذشته با حضور وزرای اقتصادی دولت و مدیران کل و روسای سازمانهای مرتبط با صنعت لبنیات برگزار شد. این همایش چه اثری در مخاطبان خود گذاشت و چقدر امیدوارید همایش به اهداف خود رسیده باشد؟

امیدواریم این همایش اولین گام برای فعالان صنعت لبنیات در نیل به منافع ملی که افزایش سرانه مصرف است، بشود. شرکتها به صورت رقیب در بازار هستند و تلاش برای توسعه بازارهای داخلی و صادراتی دارند اما مسئله ای که پیش از این وجود نداشت این بود که اگرچه انجمن صنایع فرآورده های لبنی قریب ۲۰ سال نمایندگی این شرکتها را بر عهده داشت و مسایل را پیگیری می کرد، با توجه به تحولات ۱۰ ساله اخیر و لزوم به کارگیری روشها و منش های مربوط به اطلاع رسانی، اولین بار بود انجمن در چنین فازی وارد شد.امیدواریم در سالهای آتی همکاری شرکتها و بنگاه های بزرگ لبنیات کشور در حوزه منافع مشترک، گامهای جدی بردارند.

مسئله اصلی تر این است که انتظار داریم مسئولان وزارت بهداشت، وزارت صمت، جهاد کشاورزی و به طور خاص سازمانهایی مانند حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صدا و حرف ما را شنیده و پیشنهادهای ما را دریافت کنند. مهمترین دغدغه و هدفی که همایش بر اساس آن برگزار شد، ارائه و توجیه درباره مشکلات صنعت بود و امیدواریم عزیزان این مسایل را شنیده باشند. آنطور نیست که حضور در همایش و ایراد سخنرانی و بحث کردنها، تمام هدف همایش باشد. جایگاه این صنعت را باید همه سیاستگذاران و تصمیم سازان متوجه باشند و مسایلی مانند قیمتگذاری حل و فصل شود که مهمترین خواسته تولیدکنندگان در کشور است.

در پنل قیمت گذاری و مسایل بازار لبنیات، همکاران شما در صنعت، حرف دیگری می زدندکه با مخالفت مسئولان دولتی روبرو شد. چرا نظر فعالان صنعت لبنیات با مسئولان دولتی این حوزه از لحاظ مسایلی مانند قیمتگذاری اینقدر متفاوت است؟

این اختلاف نظر طبیعی است، برای اولین بار است درباره قیمت گذاری که تضاد منافع در آن زیاد است، بحث در حضور همه صورت می گیرد. وزارت جهادکشاورزی به فکر مصرف کننده است ولی ما فکر می کنیم روشهای خلاقانه تری برای حل مشکل قیمتگذاری وجود دارد. سند تفاهمی که همه فعالان صنعت روی آن توافق دارند هم به زودی تقدیم دولت می شود. اولین بار بود بحثهای مهم صنعت در یک همایش مطرح است و طبیعتا نیازمند صحبتها، اغنا و

همایش ملی صنعت لبنیات در انتقال پیامی که می خواست به عموم مصرف کنندگان یعنی بازارهای داخلی و خارجی منتقل کند، چقدر موفق بود؟

ما امیدواریم این اطمینان را مصرف کنندگان گرفته باشند که شیر صنعتی، مصرف آن با کمترین ریسک و بهینه است. به خصوص در مقایسه با لبنیاتی که به صورت سنتی عرضه می شود و متاسفانه در سالهای اخیر بسیار گسترش یافته و این خطایی است که از سوی رسانه های جمعی به خصوص صدا و سیما انجام شده و تبلیغ می کنند با ۵۰ میلیون تومان می شود یک واحد ماست بندی سنتی فعال کرد. در کنار همایش، یک کارگاه درباره باورهای غلطی که درباره لبنیات صنعتی بود، برگزار کردیم و امیدواریم محتوایی که از همایش منتشر شد، در این حوزه اطمینان به مصرف کننده بدهد که مصرف لبنیات صنعتی ریسک کمتری درباره مخاطرات سلامت نسبت به مصرف لبنیاتی دارد که به صورت سنتی تولید می شود.

۴۷۲۳۱

کد خبر 1347687

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لبنیات گرانی در بازار لبنیات فرآورده های لبنی مسئولان دولتی مصرف کنندگان لبنیات کشور صنعت لبنیات فعالان صنعت مصرف لبنیات هفته گذشته صدا و سیما اولین بار برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۳۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند

نشست متقاضیان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مخازن ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز طبیعی، مگاپروژه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار، با حضور نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور به میزبانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برگزار شد.

 به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، رضا نوشادی، مدیرعامل این شرکت، با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم گفت: بانک مرکزی، شرکت‌های ملی گاز و نفت در سال ۱۳۸۹ تحریم شدند. آن زمان ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز روزانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود، اما امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ساله، حجم ظرفیت تولید گاز کشور، به روزانه ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی افزود: در این بین پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است و پیچیده‌ترین فناوری، با انتقال فناوری از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به‌عنوان بازوی اجرایی شرکت ملی گاز ایران انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی در بخش‌های مختلف صنعت ادامه داد: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پرافتخار، به‌منظور گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخ‌گویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه، چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز به انجام هم‌افزایی گسترده‌ای دارد. در راهبرد تازه شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیب نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم وارد حوزه جذب سرمایه‌ شویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

علیرضا بیات، مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در زمینه تولید گفت: سرمایه‌گذاری در همه حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعت است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی‌شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید مانند صنایع فولادی و پتروشیمی و بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

در ادامه این نشست، پروژه‌های ذخیره‌سازی مخزن نمکی نصرآباد کاشان، میدان هیدروکربنی شوریجه مشهد، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و پروژه بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز برای سرمایه‌گذاری به نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور معرفی شدند.

گفتنی است نمایندگان شرکت‌های فولادی ازجمله شرکت ایمیدرو، گل‌گهر، توسعه آهن و فولاد، جهان فولاد، فولاد مبارکه، گهر زمین، آهن و فولاد ارفع، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد ایران و فولاد سیرجان در این نشست به ارائه پرسش‌هایی درباره این پروژه‌ها و بحث و تبادل نظر پرداختند.

دیگر خبرها

  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • همایش پویش حامیان آب در گلپایگان
  • هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان