Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، سردار کیوان ظهیری در گفتگو با ایسنا دراین‌باره گفت: حوالی ساعت ۱۵:۴۰ بعد از ظهر امروز شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و از وقوع گروگانگیری در یک مغازه شیرینی فروشی در محدوده خیابان آزادی بعد از میدان آزادی خبر دادند که بلافاصله عوامل کلانتری ۱۱۹ مهرآباد در محل حاضر شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور ماموران کلانتری در محل گفت:‌با حضور ماموران کلانتری در محل مشاهده شد که حوالی ساعت ۱۵:۳۰ مردی حدودا ۳۵ ساله با دو قبضه سلاح کمری و یک شی شبیه به بمب وارد یک شیرینی فروشی شده و به سراغ فروشنده زن این شیرینی فروشی رفته و ظاهرا خواسته‌هایی را از او مطرح کرده است که در نهایت اقدام به گروگان گرفتن این فرد کرده است.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه فرد گروگانگیر با حضور ماموران در محل اقدام به شلیک چندین تیرهوایی کرده و از آنان خواست که محل را ترک کنند، گفت: در همین راستا نیز ماموران به بیرون از قنادی رفته و سه واحد خودرویی دیگر نیز در محل حاضر شدند. همزمان عوامل کلانتری اقدام به محاصره محل و تخلیه اطراف فروشگاه کردند.

ظهیری با اشاره به حضورش در محل گروگانگیری خاطرنشان کرد:‌ ماموران پلیس از طریق عملیات روانی اقدام به مذاکره و صحبت با فرد گروگانگیر کردند که این فرد اعلام کرد که می‌خواهد با پدر و مادر دختری که به گروگان گرفته دیدار کند، در همین راستا نیز والدین این دختر در محل حاضر شده و مشخص شد که گروگانگیر از مدتی قبل به دختری که گروگان گرفته بود علاقه‌مند شده و با هم ازدواج کرده بودند، اما پس از گذشت یک سال از ازدواجشان پدر این دختر مانع دیدار طرفین شده و با ادامه رابطه آنها مخالفت کرده بود.

وی با بیان اینکه مذاکره والدین گروگان با گروگانگیر نتیجه‌ای نداشت، گفت: حدود چهل دقیقه بنده، رییس کلانتری و سرکلانتر با این فرد مذاکره کردیم و سرانجام توانستیم این فرد را قانع کنیم که خود را تسلیم کرده و گروگانش را آزاد کند. که این فرد خود را تسلیم کرد و دو اسلحه و ریموت شی شبیه به بمب را نیز به ماموران تحویل داد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه گروگانگیری در این محل حدود سه ساعت طول کشید، گفت: فرد گروگانگیر به مقر پلیس منتقل شد و تحقیقات از وی ادامه دارد.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز در محل این گروگانگیری حضور داشت.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گروگانگیری گروگان فرد گروگانگیر شیرینی فروشی حضور ماموران محل حاضر تهران بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروگانگیری خونبار در خراسان ؛ کشف آثار درگیری خونین در خانه قربانی | آدم‌ربایان اجاره‌ای پسر ۳۰ ساله را به زاهدان بردند

به گزارش همشهری آنلاین، روزهای آخر اسفند سال گذشته بود که خبر هولناکی در بیسیم‌های پلیس سبزوار پیچید و عوامل انتظامی را به تکاپو انداخت. فردی با اضطراب و نگرانی از گم شدن مشکوک فرزند ۳۰ ساله‌اش خبر داد و گفت که خون‌ زیادی نیز در منزلش ریخته بود.

لحظاتی بعد با دریافت این خبر تکان‌دهنده بلافاصله نیروهای تجسس کلانتری ۱۱ سبزوار به همراه گروهی از کارآگاهان به فرماندهی سرهنگ عبادی (رئیس پلیس آگاهی سبزوار) عازم خیابان دانشگاه شدند و به تحقیق در این باره پرداختند. بررسی‌های میدانی نشان داد لکه‌های خون انسان در راهروی منزل و میز کار بنایی وجود دارد و کمربند و دکمه شلوار جوان گم شده نیز داخل اتاق افتاده است.

اثربرداری از صحنه این حادثه تکان‌دهنده آغاز شد و تحقیقات پلیسی با بازبینی دوربین‌های مداربسته محل ادامه یافت. طولی نکشید که واکاوی‌های تخصصی مشخص کرد خودرو سواری متعلق به جوان گم‌شده در اوایل شب از سبزوار خارج شده و در مسیر جاده بردسکن قرار گرفته است.

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، مراتب به پلیس آگاهی استان خراسان رضوی گزارش شد تا این ماجرای پررمز وراز با بهره‌گیری از تجربیات کارآگاهان مرکز ریشه‌یابی شود. به همین دلیل و با دستور ویژه سرهنگ کارآگاه جواد شفیع‌زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروه کارآزموده‌ای از افسران اداره جنایی با نظارت و هدایت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (جانشین آگاهی استان خراسان رضوی) عازم سبزوار شدند تا این ماجرای مشکوک به جنایت را زیر ذره‌بین تحقیقات ببرند.

خیلی زود بررسی‌های تخصصی با بازبینی فیلم ارسالی از سوی گروگانگیران نشان داد که ماجرای این پرونده به گروگانگیری با انگیزه اختلاف حساب مالی گره خورده است چراکه کنکاش‌های نامحسوس کارآگاهان به یک اختلاف مالی فامیلی رسید و مشخص شد خون‌های ریخته شده در منزل نیز به خاطر درگیری و مقاومت جوان ۳۰ ساله با گروگانگیران خشن بوده است.

اینگونه بود که گروه عملیاتی کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ محمد همتی (رئیس اداره جنایی آگاهی خراسان رضوی) عملیات دستگیری افراد دخیل در ماجرای گروگانگیری را آغاز کردند و پدر و پسری را به دام انداختند که اطلاعاتی از این حادثه هولناک داشتند. در همین حال ادامه رصدهای اطلاعاتی به افرادی رسید که از زاهدان به سبزوار آمده و پس از ارتکاب جرم دوباره به سوی زاهدان حرکت کرده بودند.

با لو رفتن مشخصات ۳ متهم دیگر، ماجرای این پرونده از حساسیت خاصی برخوردار شد چراکه احتمال وقوع حادثه‌ای جبران‌ناپذیر وجود داشت. بنابراین کارآگاهان با بهره‌گیری از تجربیات فرماندهان ارشد انتظامی به شگردهای تخصصی و فنی متوسل شدند تا بتوانند گروگان را بدون آنکه آسیبی ببیند از چنگ آدم‌ربایان خشن برهانند.

به همین دلیل یکی از افسران کارآزموده پلیس جنایی که به زبان بلوچی تسلط داشت وارد گفتگو با متهمانی شد که مشخصات آنها از طریق ردیابی‌های اطلاعاتی به دست آمده بود.

از سوی دیگر نیز کنکاش‌های پلیسی بیانگر آن بود که گروگانگیران افرادی اجاره‌ای هستند که با دریافت پول جرائم خشن را انجام می‌دهند به گونه‌ای که ردپای یکی از آنان در پرونده‌های قبلی پلیس آگاهی نیز دیده می‌شد و در عملیات‌های گذشته کارآگاهان دستگیر شده بود.

در حالی که با تدابیر پلیسی گفتگوها با گروگانگیران ادامه داشت، گروهی از افسران یکی از شهرستان‌های سیستان و بلوچستان نیز با هماهنگی‌های قضایی برای ردزنی مخفیگاه آدم‌ربایان وارد عمل شدند و همزمان نتیجه اقدامات پلیسی خود را به مقر انتظامی در سبزوار اطلاع می‌دادند.

این عملیات هماهنگ و هوشمندانه در حالی به نتیجه رسید که گروگانگیران در تنگنای محاصره پلیس قرار گرفتند و ساعتی بعد جوان ۳۰ ساله را در زاهدان رها کردند که بلافاصله وی در پناه نامحسوس کارآگاهان در مسیر بازگشت به سبزوار قرار گرفت.

در همین حال، با رهایی گروگان، این حادثه هولناک برای شناسایی دیگر عوامل مرتبط وارد مرحله جدیدی شد و تحقیقات پلیس جنایی برای ریشه‌یابی ماجرا ادامه یافت.

کد خبر 846532 منبع: خراسان برچسب‌ها خبر مهم آدم‌ربايى گروگانگیری حوادث ایران

دیگر خبرها

  • ماجرای گروگانگیری خونبار!
  • آخرین وضعیت پلمب شیرینی فروشی قدیمی در خیابان انقلاب/ عکس
  • شيرينی فرانسه رفع پلمب شد
  • کشف ۱۰ فقره سرقت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همدان
  • ماجرای گروگانگیری خونبار در خراسان
  • گروگانگیری خونبار در خراسان ؛ کشف آثار درگیری خونین در خانه قربانی | آدم‌ربایان اجاره‌ای پسر ۳۰ ساله را به زاهدان بردند
  • وضعیت هوای ۷۲ ساعته کهگیلویه و بویراحمد
  • کشف سرقت توسط ماموران کلانتری ۱۲ یزد
  • بازداشت عاملان درگیری و تیراندازی در غرب تهران
  • احضار حسینی به کمیته انضباطی و فرصت ۴۸ ساعته به رحمتی