Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با هشدار نسبت به اجرای طرح ننگین معامله قرن، از امت اسلام به‌ویژه علمای اسلام خواست برای مقابله جدی با توطئه نابودی آرمان فلسطین وارد صحنه شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی این مرجع تقلید،‌ وی در دیدار جمعی از علمای هندوستان بابیان این‌که امروز دشمنان اسلام به‌ویژه آمریکا و صهیونیست‌ها با توطئه جدید معامله قرن درصدد نابودی آرمان فلسطین هستند، اظهار داشت: چه جنایت و گناهی از این بزرگ‌تر وجود دارد؟ مسلمانان باید وحدت و اتحاد داشته باشند و درصحنه حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علمای اسلام نیز نباید سکوت کرده بلکه باید حول محور قدس شریف متحد شده و آرمان‌های اسلامی را پیگیری کنند، ما نمی‌توانیم تماشاگر باشیم، چراکه اسلام مسئولیت سنگینی بر دوش علما قرار داده است و همه باید به وظیفه خود عمل کنند.

آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: علما نمی‌توانند ساکت و تماشاگر باشند تا آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها فلسطین را نابود کرده و قدس شریف را تصاحب کنند، اگر علما و مسلمانان متحد شوند کارهای بزرگی می‌توانند انجام دهند.

وی عنوان کرد: امروز روزی نیست که تماشاگر باشیم بلکه باید به میدان بیاییم و توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم، در اسلام مرز جغرافیایی مطرح نیست و کل مسلمانان دنیا با یکدیگر برادر هستند و باید متحد باشند، اگر تنها سخنرانی و تماشا کنیم در پیشگاه الهی مسئول خواهیم بود.

وی ادامه داد: دشمن یک‌لحظه آرام نمی‌گیرد و برنامه اختلاف‌افکنی بین مسلمین را همواره در دستور کار دارد، هرگز نباید فکر کنیم که دشمنان دست از کینه‌توزی برمی‌دارند، چراکه آن‌ها روزبه‌روز با امکانات بیشتری به جنگ اسلام می‌آیند، در چنین شرایطی باید به وظیفه خود عمل کنیم تا منجر به شکست دشمن شود؛ راه شکست دشمن اتحاد جوامع اسلامی است.

این مرجع تقلید با اشاره به رسالت‌های مهم علما و روحانیت گفت: در اسلام برنامه‌ریزی‌شده تا عده‌ای از افراد متخلق به اخلاق اسلامی در میان مردم باشند و مردم را به خیر، صلاح و سعادت دعوت کنند.

وی افزود: امروز وظیفه ما بسیار سنگین است و هیچ قشری در اسلام به‌اندازه علما عظمت، فضیلت و منزلت ندارد و هیچ گروهی به‌اندازه علما مسئولیت سنگینی ندارد، همان‌گونه که اسلام عالم را تکریم می‌کند و نگاه به چهره او را عبادت می‌داند وظیفه سنگینی را بر عهده او قرار داده است.

لینک کوتاه: asriran.com/002z8s

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آیت الله نوری همدانی مسئولیت سنگینی نوری همدانی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت ایران به اندازه‌ای است که به سادگی نمی‌توان با آن طرف شد

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با امیر سرتیپ رضایی و جمعی از فرماندهان ارشد آجا ضمن تبریک ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: پیروزی ارزشمند عملیات وعده صادق را خدمت همه شما عزیزان و سروران گرامی، دلاورمردان ارتش تبریک عرض می‌کنم و از همه تلاش‌هایی که در سطح ملی ارتش جمهوری اسلامی انجام می‌شود و بالاخص مجموعه ارتش در منطقه ما قدردانی می‌کنم که در مدت حضور امیر رضایی سوای وظایف سازمانی که داشتند حضور ارتش را به صورت جدی و ارزشمند در عرصه‌های مختلفی که نیاز به همکاری عزیزان بوده، دیده‌ایم و از این جهت قدردان هستیم.

او افزود: آنچه که مسلم است، به خصوص با عملیات اخیر و آن را ملموس می‌بینیم، نکته‌ای است که رهبر معظم و فرماندهی کل قوا چند سال پیش فرمودند که جهان در یک پیچ تاریخی قرار دارد. با اینکه ماجرای امروز ما بسیار تفاوت دارد ولی واقعا از زمان نادرشاه تاکنون سراغ ندارید که ایران برای گرفتن حق قانونی خود به کشور دیگری به این شکل از موضع قدرت حمله کند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال، کشور ما عقب مانده بود و این عقب ماندگی ایران را مساوی با عقب ماندگی جهان اسلام فرض کنید، برای اینکه در تمام جهان اسلام آن کشوری که از نظر علمی، مسائل مادی، وسعت کشور و... همیشه به عنوان قدرت مطرح بوده، ایران بوده و ممکن است به ترکیه اشاره کنید که در قرون اخیر جلوه‌ای داشته است، اما عموما همین بوده و وقتی این دو شکست بخورند، یعنی جهان اسلام از اندونزی تا شاخ آفریقا تضعیف شده است.

آیت‌الله دژکام گفت: ۳۰۰ سال عقب ماندگی داشتیم، اما الحمدالله امروز با این نکته مواجه‌ایم که اگرچه رئیس جمهور آمریکا، وزیر امور خارجه و سخنگو‌های حاکمیت آنها بیان کردند که ما به دنبال تنش و جنگ نیستیم و فضا را آرام کنید و این سخنان مفهوم دارد، یعنی اینکه آنها باور دارند که قدرت ایران به اندازه‌ای است که به سادگی نمی‌توان با آن طرف شد و از این جهت خدا را شاکریم برای نعمتی که به کشور ما داده و عمده حضور شماست که این قدرت را ایجاد می‌کند.

امام جمعه شیراز گفت: نباید فراموش کنیم که دانشمندان علوم سیاسی گرچه مدام به دیپلماسی اشاره می‌کنند، ولی تا قدرت نباشد دیپلماسی معنا ندارد و این نکته‌ای است که کمتر به جوانان ما می‌گویند، ولی واقعیت دنیا همین است.

آیت الله دژکام افزود: یعنی اگر شما قدرت نداشته باشید با دیپلماسی به تنهایی نمی‌توانید حق خود را بگیرید، این رسم دنیاست و ما باید قدرت و زور بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم حق خود را بگیریم. از این جهت ایران قوی هدف اصلی ما باید باشد و هر چیزی که بخواهد ایران را از این قدرت و قوت بیندازد باید به شکلی با آن مبارزه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با توصیه به اینکه عناصری که موجب قدرت کشور می‌شود را دوباره مرور کنیم و ببینیم چه چیزی این قدرت را می‌آفریند، گفت: تجربه ۴۵ ساله ما نشان داده است که اولین مورد قدرت آفرین ایمان است.

او تصریح کرد: برخی از این سلاح‌هایی که امروز داریم و افتخار هم می‌کنیم در دروه ۸ سال جنگ نداشتیم و بقیه را هم می‌خریدیم و تولید کننده نبودیم؛ همان زمان آمریکا به عراق برای جاسوسی آواکس می‌داد و شوروی هم به عراق میگ می‌داد و ما نَه موشک داشتیم و نَه هواپیما‌های ما توانایی بلند شدن داشتند، چون محدودیت خرید قطعات داشتیم و بسیاری از هواپیما‌های ما زمینگیر بودند، اما در همان اوضاع پیروز شدیم.

عملیات وعده صادق ادامه طریق القدس است

امام جمعه شیراز بیان کرد: این عملیات وعده صادق ادامه طریق القدس است؛ آن چیزی که در طریق القدس نیرو به ما داد و توانستیم کار کنیم ایمان بچه‌ها بود. عملیات‌های ما اینگونه انجام شد و ما وقتی این عنصر را شناختیم نباید به این سادگی آن را از دست بدهیم.

وی با اشاره به حدیث پیامبر گرامی اسلام "نُصِرتُ بالرُّعبِ"، بیان کرد: یعنی ترس ما در دل دشمن می‌افتاد وگرنه لشکر ما از نظر تعداد در اقلیت بود، در جنگ بدر ۳۱۳ نفر بر ۱۰۰۰ نفر پیروز شدند و از نظر امکانات جنگی هم قابل مقایسه نبودند، اما پیروز شدند، چون خدا ترس این ۳۱۳ نفر را در دل آن هزار نفر انداخت.

آیت‌الله دژکام گفت: یکی از چیز‌هایی که باعث ترس می‌شد، تکبیر بود که هنوزم تکبیر کارآمد هست، در جبهه‌های خودمان وقتی تکبیر می‌گفتیم در دل عراقی‌ها ایجاد رعب و وحشت می‌شد.

او همچنین به نقش روحانیت در این قضیه برای تبیین بیشتر اشاره کرد و افزود: باید کاری کنیم از سربازی که می‌آید تا افسری که جذب می‌شود تا قدیمی‌تر‌هایی که در مجموعه حضور دارند و شیطان در ذهن آنها می‌خواهد رخنه کند، بدانند اگر ایمان را حفظ کنیم، پیروز هستیم و این کار سنگینی است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: در بحث ایمان مخاطب ما غیر از گفتار نگاه به رفتار ما می‌کند و از این جهت بویژه عزیزان روحانی که در مجموعه هستند در چشم همه نیرو‌ها هستند و دشمن خیلی تلاش دارد به نحوی روحانیت را از چشم مردم و مجموعه‌های مرتبط با ما بیندازد و در این کار تعمد دارد و طبیعتا هیچ روحانی معصوم نیست؛ پس باید خیلی مراقب باشیم واگر اشتباه کردیم استغفار کنیم و امروزه دیگر دوره پوشاندن نیست و در آخرالزمان سِر پوشیده نمی‌ماند و دوره این است که صادقانه برخورد کرد.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم اولین موضوعی که فرمودند پیش رو داریم مسئله خودسازی است، اول خودمان و در مرحله بعدی اطرافیانمان. بحث خودسازی اگر رها شود باید مطمئن باشیم که همه قافیه را خواهیم باخت لذا اول عامل پیروزی ایمان است و الحمدالله در مجموعه ارتش مثل سایر کار‌ها در این زمینه کار خوب انجام می‌شود ولی هر چه در این مورد بگوییم باز هم کم است.

او گفت: ما اگر نیرویی داشته باشیم که ایمانش لطمه نخورده باشد با سلاح و بدون سلاح پیروز هستیم، انشاالله برنامه‌ریزی‌های جدی‌تر و بیشتری نسبت به مراقبت از خودمان داشته باشیم تا بتوانیم مراقبت از بچه‌ها و سربازان را نیز داشته باشیم و این کار را توسعه دهیم؛ ظرفیت خوبی در شیراز وجود دارد و اینجا حرم سوم اهل بیت است و می‌شود با برنامه‌های معنوی به شکلی این حالت را ارتقا و رشد داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بعد از خودسازی به مسائل جامعه پردازی و تمدن سازی می‌رسیم، هر روز که جلو می‌رویم ضرورت آنها را بیشتر احساس می‌کنیم. اگر بنا باشد ۲۰۰۰ کیلومتر دورتر موشک بزنیم یعنی چشم همه به ایران خواهد بود. این کوچه و خیابان شیراز دیگر جهانی است و رفتار و اقدام ما، زیبایی شهرمان، نظم شهرمان و... همه منتقل می‌شود، درحالی که گویی ما مقداری در این مسائل بی‌خیال شده‌ایم.

ارتش از نظر نظم همیشه حرف اول را می‌زند

آیت‌الله دژکام با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مجموعه‌های حاکمیتی اقدام کنند، گفت: نمی‌شود کار را رها کرد و هر فردی که به شیراز می‌آید باید بداند که اینجا حرم سوم اهل بیت و شهری است با ویژگی‌های یک شهر اسلامی. در بحث تمدن‌سازی نیز همه نقش داریم و ارتش هم به عنوان نیروی نظامی بسیار نقش آفرین است. ارتش از نظر نظم و زیبایی فضا‌های اداری و نظامی خود همیشه حرف اول را می‌زند و باید این موضوع خصوصا در قسمت‌هایی که جلوه شهر است، حس شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با نقد و گلایه خود از وزیر گردشگری یادآور شد: وزارت گردشگری باید ضوابط گردشگری محیط‌های مختلف را تدوین کرده باشد، اگر زیر نظر اوقاف، دانشگاه یا ارتش است، همان اجرا شود. نمی‌شود یک جا را بی‌خیال شد و در جای دیگر سفت برخورد کرد. استدعای بنده این است که روی این مسئله دقت فرمایید تا به شکلی بتوانیم این موضوع را تثبیت کنیم که ضابطه‌مند کار شود و به نحوی نباشد که گویی رها است. باید دقتی شود تا از این جهت هم بتوانیم ضابطه‌های خوبی اعمال کنیم. 

او گفت: بنده مطمئن هستم اگر کار را جدی بگیریم مردم می‌فهمند و قانون و ضابطه نیز اعمال می‌شود. کار به سمتی نرود که حلال و حرام خدا در چشم مردم ضایع شود و دوستان عقیدتی می‌توانند در این مسئله کمک حال باشند.

امام جمعه شیراز در پایان با بیان اینکه در عملیات وعده صادق ما خیلی اخلاقی عمل کردیم و فقط محوطه‌های نظامی را زدیم و در حالی‌که آنها کنسولگری ما را زده بودند، یک فرودگاه و مرکز جاسوسی عمده حمله ما بود، افزود: انعکاس این کار اخلاقی ما در دنیا بسیار است حتی خود یهودی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌گویند منظور ما زدن افراد و محیط‌های غیرنظامی نبود و این خیلی برای ما ارزش ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند
  • علما در طول تاریخ با تبیین حق و حقیقت هدایتگر مردم بوده‌اند
  • قدرت ایران به اندازه‌ای است که به سادگی نمی‌توان با آن طرف شد
  • عضو کمیسیون امنیت ملی : خسارات سنگینی را به دشمن صهیونیست وارد کردیم/ مستندات و جزئیات میزان خسارت به اسرائیل منتشر می‌شود
  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: پاسخ کوبنده سربازان اسلام و گروه‌های مقاومت بسیار به جا و مورد حمایت است‌
  • واکنش علما و مراجع تقلید به تحقق «وعده صادق»
  • حمایت قاطع علما از پاسخ موشکی ایران
  • پاسخ کوبنده سربازان اسلام به رژیم صهیونیستی بجا و مورد حمایت است‌
  • حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی
  • پیام آیت الله نوری همدانی در حمایت از پاسخ کوبنده به رژیم صهیونیستی