Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، علی علیخانی مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در نشست هم اندیشی رؤسای پلیس راه و رؤسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ های استان، گفت: تعامل و هماهنگی بین نیرو‌های راهداری و پلیس راهور سبب ارتقاء ایمنی محورها، کاهش تلفات جاده‌ای و مدیریت مطلوب حوادث می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اجرای تحسنین برانگیز طرح‌های نوروز و تابستانی سالجاری از سوی راهداری و پلیس راه استان یزد، افزود: کسب رتبه سوم استان یزد در هشت ماهه امسال در زمینه کاهش تلفات جاده ای، علی الرغم قرار گیری در مرکز جغرافیایی ایران و بار ترافیکی سنگین موجود در محور‌های این استان، نشان دهنده تلاش و پیگیری جدی راهداران و پلیس راهور است. علیخانی با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، تصریح کرد: این ضرب المثل به معنای واقعی خود باید همچون گذشته سرلوحه امور قرار بگیرد، زیرا گاهی یک سهل انگاری ساده، می‌تواند فرآیند انجام امور اصلی را مختل نماید. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد به ضرورت تبادل لیست کشیک‌های راهداری و پلیس راه با یکدیگر پرداخت و افزود: این مهم سبب هماهنگی بین این دو حوزه و به تبع آن، کنترل به موقع بحران و ارائه خدمات مطلوب‌تر به هموطنان می‌شود. او ادامه داد: به منظور مدیریت بهتر محور‌های استان، باید برای هر یک از محور‌ها یک مسئول از راهداری و یک مسئول از پلیس راهور معرفی شود و در لیست کشیک طرح زمستانی، نام و شماره تماس مسئول کشیک ذکر گردد. علیخانی به تبدیل تهدید‌ها به فرصت، تاکید و تصریح کرد: به عنوان مثال اگرچه یکی از تهدید‌های حوزه راهداری، بارش برف در محور‌ها است، اما می‌توان این تهدید را، با اطلاع به موقع از وضعیت هوای استان و نوع بارش در مناطق مختلف، از طریق استقرار عوامل راهداری پیش از بارش برف و یخبندان در محور‌ها به ویژه در گردنه‌ها و نقاط برفگیر به فرصت تبدیل کرد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد بر لزوم برگزاری جلسه‌ای بین شهرستان‌های همجوار و مرزی در داخل و خارج از استان تاکید و اضافه کرد: با هم پوشانی چند کیلومتر ابتدایی محور‌های مشترک بین شهرستان‌های همجوار، می‌توان شاهد خدمات رسانی بهتر به مسافران زمستانی و کاهش خطرات احتمالی شد. وی سرعت عمل و مدیریت صحنه را شاخصه‌ نیرو‌های راهداری و پلیس راه عنوان کرد و افزود: پاسخگویی به مخاطرات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و کاهش مدت زمان اعزام به صحنه، باید سرلوحه امور قرار گیرد. علیخانی ادامه داد: اگر تصادفی منجر به فوت بیش از دو نفر بود تیم‌های تحلیلگر باید بلافاصه به محل اعزام و برداشت‌های میدانی را انجام دهند تا علت اصلی تصادف شناسایی و برای کاهش آن برنامه ریزی شود. او در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت شناسایی امکانات و تجهیزات بخش خصوصی و بخش‌های دولتی بیرون از مجموعه راهداری تاکید کرد و ادامه داد: لیست امکانات و تجهیزات شهرستان‌ها با محوریت فرمانداری‌ها تهیه شود تا در صورت حوادث احتمالی و بحران، از امکانات موجود در شهرستان‌ها استفاده بهینه شود. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در پایان خطاب به نیرو‌های پلیس راه، گفت: نیرو‌های پلیس راهور بر استفاده از زنجیرچرخ در زمان بارش برف نظارت کنند و اجازه ورود خودرویی بدون زنجیرچرخ به محور‌ها و به ویژه در گردنه‌ها و مناطق برفگیر را ندهند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد راهداری و پلیس راه استان یزد پلیس راهور شهرستان ها محور ها بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید انسداد جاده چالوس

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از ادامه انسداد محور کرج-چالوس خبر داد.

به گزارش ایسنا، راهداری البرز اعلام کرد: محور کرج_کندوان که از تاریخ دوم تا سوم اردیبهشت ماه به علت انجام عملیات نصب توری بر روی کوه مسدود شده بود روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت ماه نیز جهت ادامه عملیات نصب توری بر روی کوه از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ مسدود خواهد بود.

رانندگان می‌توانند برای تردد از محور آتشگاه-برغان و آزادراه تهران-شمال استفاده کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تردد در محور هراز برقرار است
  • محور ترانزیتی کاشان - بادرود بازگشایی شد
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • محور هراز بازگشایی شد
  • پاکسازی محور هراز پس از ریزش سنگ
  • انسداد محور کرج کندوان لغو شد
  • انسداد محور کرج ـ کندوان لغو شد
  • تمدید انسداد جاده چالوس
  • خط کشی ۶۶ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان چایپاره در سال ۱۴۰۲