Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-16@16:52:46 GMT

شستشوی ظروف چینی با پوشش نانو راحت‌ تر شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۳۳۶۴

شستشوی ظروف چینی با پوشش نانو راحت‌ تر شد

یک شرکت ایرانی برای ایجاد خاصیت آب‌گریزی، ضدلک و آنتی‌باکتریال در ظروف چینی آشپزخانه از پوشش نانو استفاده کرده است. این پوشش‌ می‌تواند شستشوی این ظروف را راحت‌تر کرده و همچین احتمال رشد باکتری و قارچ در سطح ظروف را به حداقل برساند.

به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت صنایع چینی تقدیس ظروف چینی با پوشش نانومتری تولید و به بازار عرضه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت در حال حاضر دو دسته از محصولات مبتنی بر فناوری‌نانو را تولید می‌کند، دسته اول ظروف چینی آنتی‌باکتریال و ضدقارچ است و دسته دوم ظروف چینی ضدآب و ضدلک بوده که به دلیل وجود پوشش‌نانومتری می‌تواند این ویژگی‌های متمایز را نسبت به محصولات موجود در بازار داشته باشد.

شستن بشقاب‌های چینی پس از صرف غذا کاری ملال‌آور است، ظروف چینی چرب، بسیار لیز و شکننده هستند و لکه‌های چربی در برخی موارد پس از شستشو همچنان باقی می‌مانند. محصولات چینی این شرکت با خاصیت آب‌گریزی می‌تواند به مصرف‌کنندگان کمک کند تا در مصرف آب برای شستشو صرفه‌جویی کرده و لکه‌های کمتری روی این ظروف قرار گیرد.

این محصول با کمک نانوذرات دارای سطح آب‌گریز شده که هرگونه مایع قطبی را بر روی سطح به صورت قطره‌ای شکل می‌سازد و از پخش شدن مایعات بر روی سطح جلوگیری می‌کند که در نهایت باعث شستشوی آسان ظرف می‌شود. آزمایش‌های انجام شده روی این فناوری نشان می‌دهد که زاویه تماس قطره آب روی ظروف چینی این شرکت ۱۰۰ درجه است در حالی که در نمونه‌های فاقد این نانوپوشش زاویه تماس کمتر از ۳۰ درصد گزارش شده است.

علاوه بر مشکل شستشو و لک روی ظروف چینی، دغدغه آلودگی میکروبی همیشه در مورد ظروف چینی وجود داشته چرا که این ظروف مکان مناسبی برای رشد باکتری و قارچ‌ است. از آنجایی که در این ظروف از نانوذرات آنتی‌باکتریال استفاده شده است، شانس رشد میکرواورگانیسم‌ها در این ظروف به حداقل رسیده و می‌توان گفت که ظروف چینی دارای نانوپوشش شرکت صنایع چینی تقدیس آنتی‌باکتریال هستند. با کاهش اندازه ذرات به مقیاس‌نانو، رهایش یون‌ها در سطح ظروف انجام می‌شود که این امر به افزایش فعالیت ضدباکتریایی و ضدقارچی ظروف می‌انجامد.

این محصول طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۱۰۹۰۰ فعالیت ضدقارچی و ضدباکتریایی قوی در برابر باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی و همچنین قارچ Candida albicans از خود نشان می‌دهد.

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آنتی باکتریال ظروف چینی پوشش نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای شهر شاکی؛ «های‌وب» در کرمان چه می‌کند؟

«های‌وب» برای ایجاد پوشش فیبر نوری در شهر کرمان تعهد دارد، اما تا کنون پوششی ایجاد نشده است.

به گزارش ایرنا، طبق آنچه در سایت رصد وضعیت فیبر نوری کشور دیده می‌شود، های‌وب با وجود تعهداتش، هنوز هیچ پوششی در شهر کرمان ایجاد نکرده است.

تصویر بالا مربوط به وضعیت پوشش فیبر نوری در شهر کرمان است. اپراتور «های‌وب» متعهد شده در تمام این شهر پوشش ایجاد کند، اما تنها بخش بسیار کوچکی از شهر تحت پوشش قرار گرفته که آن هم متعلق به اپراتور دیگری است.

«حسین چناریان»، عضو شورای شهر کرمان، در این خصوص گفته است: «شرکت های‌وب در آغاز اجرا، یک هفته شهر را به‌هم ریخت؛ اما اکنون چهار ماه از این اتفاق گذشته و به تعهدات عمل نکرده است. مردم می‌گویند شما شهر را به‌هم ریختید تا ما اینترنت باسرعت ۸۰ برابر پیدا کنیم، اما هنوز این موضوع محقق نشده است.»

او گفته ترمیم نشدن آثاری که حفاری‌های فیبر نوری باعث شکستگی و از بین رفتن آسفالت معابر شهر کرمان و تحمیل هزینه‌های سنگین شده است.

«محمد امینی زاده»، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان نیز گفته است: «حدود چهار ماه از پایان اجرای عملیات فیبر نوری در سطح شهر کرمان گذشته، اما مسیر‌های اجرای این طرح ترمیم نشده است در حالی که قرار بود این اتفاق ۲ ماهه رخ دهد.»

در مقابل، اما محسن تویسرکانی، سرپرست شهرداری کرمان، این موضوع را رد کرده و پاسخ داده است: «قبل از سال، ترمیم شیار‌های حفاری شرکت «های‌وب» در معابر اصلی انجام شد. درباره ترمیم این شیارها، به دلیل مشکل سنگ‌شکن، آسفالت تهیه‌شده مناسب ترمیم این شیار‌ها نبود که با تجهیزاتی که خریداری شده، این سنگ‌شکن اصلاح و این مشکل حل شد.»

پیش از این حسین ساجدی‌فر، مدیر کل ICT این استان اعلام کرده بود پروژه فیبر نوری کرمان از دوم آذرماه ۱۴۰۲ آغاز شده است و تا پایان سال به پایان می‌رسد.

حتی ۲۶ آذر ماه همان سال شهرداری این شهر «آیین پایان حفاری فیبر نوری شهر کرمان» را برگزار کرد و سعید شعرباف، شهردار وقت کرمان در آن از های‌وب تشکر به خاطر تمام کردن فاز اول پروژه پیش از موعد مقرر تشکر کرد.

تنها چند روز پیش از آن، محمدرضا کمساری، نایب رئیس شورای شهر کرمان ادعا کرده بود که های‌وب به جای میکروداکت از لوله برای ایجاد مسیر فیبر استفاده می‌کند. او در انتقاد از عملکرد این شرکت گفته بود: «شرکت «های‌وب» عملکرد خوبی را در کرمان از خود به جای نگذاشته است؛ اینکه به طور مارپیچی خیابان را بشکافند و آسفالت را خراب کنند توجیه ندارد؛ این مساله در عین حال که نعمتی خوب برای مردم از جهت فناوری و ارتباطات است، اکنون در روند اجرا به شدت مردم را نیز اذیت کرده است.»

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی چین برای ساخت مرکز حمل و نقلی در ازبکستان جهت ارتقا مسیر تا اروپا
  • شورای شهر شاکی؛ «های‌وب» در کرمان چه می‌کند؟
  • نانو و تجهیزات پزشکی از حوزه‌های شاخص فناوری در ایران است
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • وارادات واگن‌های چینی مترو به کجا رسید؟ | پشت پرده معطل ماندن این قرارداد مهم شهرداری مشخص شد
  • عکس/ شستشوی حرم حضرت عباس(ع)
  • خداحافظی با حمل و نقل ارزان و راحت با اسنپ و تپسی
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • ماجرای سنگ اندازی برای واردات واگن های متروی تهران چیست؟​
  • ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟