Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، استفان دوژاریک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد آنتونیو گوترش، دبیر کل این سازمان با ابراز نگرانی از افزایش تنش‌های نظامی در منطق شمال غرب سوریه، خواستار توقف فوری درگیری‌ها در این مناطق شد.

سخنگوی سازمان ملل روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونیو گوترش حملات علیه غیر نظامیان و زیر ساخت‌های غیر نظامی را غیر قابل پذیرش خوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل آنتونیو گوترش سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۳۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش : خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

دبیرکل سازمان ملل امروز (پنج‌شنبه) در سخنانی تاکید کرد که زمان پایان دادن به این چرخه انتقام خونین فرا رسیده است و پایان دادن به خصومت‌ها در غزه، تنش‌های گسترده در «خاورمیانه» را خنثی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد و زمان پایان دادن به این چرخه انتقام خونین فرا رسیده است. پایان دادن به خصومت‌ها در غزه تنش‌های گسترده در خاورمیانه را خنثی خواهد کرد. عملیات نظامی اسرائیل در غزه که ۷ ماه است ادامه دارد، جهنمی ایجاد کرده است.

گوترش افزود: یونیسف از کشته شدن ۱۳۹۰۰ کودک فلسطینی در حملات هولناک و کورکورانه در غزه خبر داده است. محدودیت‌های اسرائیل ارائه و تامین خدمات و کمک‌ها به نیازمندان در نوار غزه را پیچیده می‌کند. اسرائیل اخیرا بیش از ۴۰ درصد درخواست‌های سازمان ملل برای ارسال کمک به نوار غزه را رد کرده است.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: امدادگران به طرز وحشتناکی در نوار غزه کشته می‌شوند و من خواستار تحقیق درباره این رویدادها هستم. تیم‌های بشردوستانه به تنهایی نمی‌توانند به بحران در نوار غزه رسیدگی کنند.

گوترش همچنین با اشاره به کرانه باختری گفت: یک رویکرد جامع برای آرامش باید اتخاذ شود که شامل کرانه باختری اشغالی شود. سال گذشته شاهد بالاترین میزان حملات شهرک‌نشینان به فلسطینیان در کرانه باختری بودیم. از اسرائیل می‌خواهم به این سطح بی‌سابقه خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها پایان دهد.

گوترش تاکید کرد که رژیم صهیونیستی و جامعه بین‌المللی باید محیطی را برای ایجاد یک دولت فلسطینی که قادر به کارکرد موثر باشد، فراهم کنند.

گوترش در ادامه سخنانش گفت که تلاش‌هایی در راستای تنش‌زدایی باید شامل وضعیت ملتهب جنوب لبنان هم باشد. او ادامه داد: تلاش‌هایی در راستای تنش‌زدایی باید ایمنی دریانوردی در دریای سرخ را هم تضمین کند.
آنتونیو گوترش حملات در دریای سرخ را «تهدیدی برای امنیت ناوبری و زنجیره تامین» دانست و گفت این «تهدیدی برای وقوع یک درگیری بین‌المللی است.»

دبیرکل سازمان ملل متحده همچنین تاکید کرد که «ناکامی در پیشرفت به سوی راه‌حل ۲دولتی، هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها را مجبور می‌کند که در معرض خطر دائمی خشونت زندگی کنند.»

او با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۵۰ امدادگر از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در غزه کشته شده اند، خواستار تحقیقات کامل در مورد این مرگ های غم انگیز شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان و آنتونیو گوترش
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دیدار وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل
  • گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد
  • گوترش : خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • تسلیت کنعانی به دولت و مردم عمان
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه