Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیروس شفقی روز یکشنبه  در مصاحبه با خبرنگار ایرنا  از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمترین موضوع پیشرو در سال جاری یاد و تصریح کرد:فرایند انتخابات طبق جدول زمان بندی تا کنون در این شهرستان به خوبی پیش رفته است و ما شاهد همدلی بسیار خوبی بین هیات های اجرای ، هیات های نظارت ، بازرسی و همه دستگاه های مرتبط انتخابات بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: تمام شعبات در این شهرستان که باید مسئولیت اخذ رای مردم را عهده دار می شدند بصورت میدانی مورد بازدید قرار گرفته ، مکان یابی و امکانات نیز مورد بررسی قرار گرفته است و تاکنون ۱۵۲شعبه تعیین و به تصویب هیات اجرایی رسیده است و این تغییر و تحول در سامانه انتخابات هم ثبت و ضبط شده است که از این تعداد ۳۴صندوق به شعبه سیار شهری و روستایی اختصاص پیدا کرده است .

شفقی ادامه داد: تمامی این شعبات از نظر تست آنتن دهی مورد بازدید میدانی قرار گرفته است این بررسی ها به گونه ای است که تمامی شعبات شهرستان بتوانند از دستگاه احراز هویت در راستای ارتقای سلامت انتخابات و احراز هویت برخط رای دهندگان در شهرستان بهره برداری کنند.

وی در تشریح ویژگی این دستگاه نیز گفت: از ویژگی های این دستگاه در فرایند انجام رای گیری عدم امکان رای تکراری و جلوگیری از رای دادن با شناسنامه افراد فوتی است و همچنین امکان ثبت صورتجلسه اول و آخر وقت شعبه اخذی رای بصورت مکانیزه با این دستگاه صورت می گیرد که می تواند کمک کننده خوبی باشد و در سلامت انتخابات نقش موثری داشته باشد.

وی یادآور شد: در کنار آن ، تمامی ماموریت های اجرای انتخابات بر حسب روز و روزشمار انتخابات در این شهرستان انجام گرفته است و تمامی اعضای مورد نیاز شعبات شهرستان و نمایندگان فرماندار جهت حضور در این شعبات شناسایی و تعیین شده اند و برنامه ریزی برای آموزش همه این افراد در راستای توانمندسازی اعضای شعب و نمایندگان فرماندار و هیات بازرسی دربرنامه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خیلی از آموزش ها از جمله آموزش کارشناسان انتخابات و فناوری فرمانداری و بخشداری های تابعه تا به امروز انجام رسیده است و باز شاهد استمرار آن خواهیم بود.

فرماندار لنگرود با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی خودروها و نیروهای پشتیبانی در ستاد انتخابات شهرستان اضافه کرد: برحسب برنامه زمان بندی جدول ، تشکیل جلسه با نامزدهای انتخابات و نشست هایی در راستای برگزاری انتخابات حداکثری مورد تایید و تاکید همه مقامات کشوری  در برنامه قرار داشته است و جلسات مختلفی برای شور و شوق و نشاط بیشتر اجتماعی در انتخابات در این شهرستان برگزار شده است .

مقام عالی دولت در شهرستان لنگرود با اشاره به نقش رسانه ها اظهار داشت: انتظار ما از رسانه های گروهی ایجاد فضای روانی مثبت توام با رقابت سازنده بین نامزدها است که نسبت به تشریح برنامه ها و سیاست های نامزدها با پرهیز از هرگونه اقدامات منفی و تخریب رقبا را در برنامه خود قرار دهند .

شفقی تاکید کرد:تلاش تمام دست اندرکاران انتخابات فرمانداری این است که مر قانون مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن رعایت حق الناس که فرموده مقام معظم رهبری است سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی از کارمندان و دست اندرکاران انتخابات شهرستان لنگرود خواست اعمال اصل بی طرفی و پرهیز از هر گونه اقدامی که شائبه جانبداری از نامزد خاصی را به ذهن متبادر کند را در برنامه های خود قرار دهند .

فرماندار لنگرود  از نامزدهای انتخاباتی هم خواست هم اشرافیت به قانون انتخابات و هم  باید و نباید های قانون انتخاباتی توجه داشته باشند و در تشریح برنامه های خود  پرهیز از هرگونه تخریب رقیب را در برنامه خود قرار دهند تا انتخابات خوبی در شهرستان لنگرود برگزار شود.

شهرستان لنگرود با جمعیتی بالغ بر ۱۳۷۲۷۲ نفر و وسعتی حدود ۴۳۸ کیلومتر مربع در شرق استان گیلان از شمال به دریای خزر از جنوب به شهرستان املش از شرق به شهرستان رودسر و از غرب به شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل محدود شده است که شامل ۳ بخش (مرکزی – کومله – اطاقور) ، ۵ شهر (لنگرود –کومله –اطاقور- شلمان –چاف وچمخاله ) ، ۱۹۵ روستا ، ۱۰۶ روستا دارای شورای اسلامی ، ۸۳ دهیاری و ۷ دهستان(چاف –دیوشل- گلسفید – دریاسر- مریدان – اطاقور –لات لیل) می باشد .

ضمنأ شهرستان دارای ۹۲۰۳۷ نفر جمعیت شهری و۴۵۲۳۵ نفر جمعیت روستایی که ۸۴ درصد باسواد است.

لنگرود یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

برچسب‌ها لنگرود انتخابات مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لنگرود انتخابات مجلس شورای اسلامی لنگرود انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی فرماندار لنگرود شهرستان لنگرود خود قرار دهند برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله

حسین جهش، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: این اداره با همکاری اداره میراث شهرستان، بخشداری اطاقور، منابع طبیعی، دهیاری و شورای اسلامی منطقه بلوردکان به مناسبت روز جهانی زمین پاک اقدام به پاکسازی حدود ۵۰۰ کیلوگرم زباله در محوطه پل تاریخی این روستا کردند.

او با بیان اینکه پل تاریخی بلوردکان مربوط به عصر صفوی در روستای بلوردکان بخش اطاقور شهرستان لنگرود واقع شده است، افزود: این پل در محل پیوستن ۲ رودخانه «سیاه رود» و «زیل بره» ساخته شده است.

رئیس اداره محیط زیست لنگرود تصریح کرد: پل خشتی بلوردکان سال ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۱۰۷۸۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. 

۲ اردیبهشت هر سال روز جهانی زمین پاک است.

این روز فرصتی است برای ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از زمین و زیستگاهی که در آن زندگی می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • برنامه ریزی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در ملایر
  • کاهش ۳۰ درصدی تعداد شعب اخذ رأی شمیرانات در مرحله دوم انتخابات