Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:29:20 GMT

جایزه بزرگ جشنواره ساندنس برای «یلدا»

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۵۹۷۹

فیلم «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی موفق به کسب جایزه بزرگ هیات داوران در بخش سینمای جهان جشنواره بین‌المللی فیلم ساندنس آمریکا شد.

به گزارش ایسنا، این فیلم با تهیه‌کنندگی علی مصفا در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش در آمد،  یکی از ۱۲ فیلم بخش رقابتی داستانی سینمای جهان در جشنواره معتبر «ساندنس» آمریکا بود در نهایت توانست جایزه برزگ هیات داوران این بخش را به خود اختصاص ددهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود بخشی نتواست در اختتامیه «جشنواره ساندنس» شرکت کند اما از طریق یک پیام ویدئویی از جشنواره برای اعطای این جایزه قدردانی کرد. 

«یلدا» با موضوع بخشش، یکی از تولیدات مشترک جدی سینمای ایران در سال‌های اخیر است که تهیه‌کنندگانی از فرانسه، آلمان، سوئیس، لوکزامبورگ، لبنان و ایران آن را تولید کرده و شرکت پیرامید اینترنشنال پخش جهانی آن را به‌عهده دارد. «ساندنس» نخستین نمایش جهانی «یلدا» خواهد بود که در ایران توسط علی مصفا و با مشارکت موسسه فرهنگی مستقل بن‌گاه (مسعود و محمود بخشی) و حمایت ایرج تقی‌پور و بنیاد سینمایی فارابی تهیه شده است.

عوامل این فیلم عبارت‌اند از: نویسنده و کارگردان: مسعود بخشی، دستیار اول کارگردان: آرش نعیمیان، مدیر برنامه‌ریزی: فواد چاومه، فیلمبردار: یولیان آتاناسوف، صدابردار: دانا فرزانه‌پور، مجری طرح: کامبیز صفاری، جانشین تولید: کتایون ارسنجانی، طراح صحنه: لیلا نقدی پری، طراح لباس: رعنا امینی، طراح چهره‌پردازی: لیلا ثانی، مدیر هنری: محمود بخشی، تدوین: ژاک کمتس.

صدف عسگری، بهناز جعفری، بابک کریمی، آرمان درویش، فروغ قجابگلو، فرشته حسینی، زکیه بهبهانی، حسن جودکی، رامونا شاه، محمد ساربان، کمال هاشمی، بهرام افشار، فقیهه سلطانی و  با حضورفرشته صدرعرفایی بازیگران فیلم «یلدا» هستند. 


پیش از این صدف عسگری برای بازی در فیلم کوتاه «امتحان» برنده جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره ساندنس آمریکا شد و کارگردانی فیلم نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

جشنواره فیلم «ساندنس» بزرگترین جشنواره سینمای مستقل در آمریکا و از مهمترین جشنواره های جهان محسوب می‌شود که توسط «رابرت ردفورد» بازیگر و کارگردان برجسته سینمای آمریکا در سال ١٩٨١ برای کشف و معرفی فیلمسازان و آثار  مستقل سینمایی راه‌اندازی شد.

سی و پنجمین جشنواره فیلم ساندنس از تاریخ ۲۳ ژانویه تا ۲ فوریه (۳ تا ۱۳ بهمن) در ایالت یوتای آمریکا برگزار شد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم ساندنس 2020 فیلم یلدا مسعود بخشی جشنواره ساندنس جشنواره فیلم مسعود بخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، علیرضا قزوه در نشست خبری نخستین جشنواره شعر نفس پاک گفت: این جشنواره یکی از کار‌های جدی ماست و اهمیت آن را به شاعران یادآوری می‌کنیم تا از این برنامه، کتابی هم به یادگار منتشر شود.

وی افزود: قرار است اشعار منتخب با ویراستاری محمدکاظم کاظمی در کتابی منتشر شود که از این کتاب همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره رونمایی خواهد شد.

موضوع اعتیاد و آگاهی بخشی خانواده‌ها عنوان جشنواره شعر نفس پاک شده است. جشنواره‌ای که در چهار محور اصلی اعتیاد و عواقب زیان بار آن، آگاهی بخشی، گفتمان سازی برای انتخاب سبک زندگی سالم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

برای این جشنواره از شاعران داخلی و فارسی زبان‌های کشور‌های منطقه دعوت شده تا اشعار خود را در مورد آسیب‌های اجتماعی اعتیاد ارائه کنند. برای حضور شاعران در این جشنواره و ماندگاری آثارشان پیشنهاد‌هایی مطرح شد.
همچنین برای کیفی سازی جشنواره شعر نفس پاک، بخش‌های دیگر هم به آن اضافه می‌شود. این جشنواره شعر، ۱۴ برگزیده با جوایز نقدی دارد و مراسم اختتامیه آن همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر در هفته اول تیر برگزار خواهد شد.

انسیه بحری گزارش می‌دهد:

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ماجرای عکس تکان دهنده اسطوره سینمای جهان چه بود؟
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • قابهایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان
  • «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت/ مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود