Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی درباره آمادگی برای پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا با حضور دکتر علی دل‌پیشه، رییس دبیرخانه، برگزار شد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام وبدا، با توجه به شیوع ابتلا به ویروس کرونا در چند کشور و لزوم آمادگی برای پیشگیری و کنترل آن، نشستی به دعوت دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با دستور کار گزارش اقدامات انجام‌شده جهت پیشگیری و کنترل بیماری، گزارش اقدامات انجام‌شده جهت اطلاع‌رسانی و مدیریت انتشار اخبار و تعیین انتظارات از دستگاه‌ها برای پیشگیری و کنترل ویروس nCoV-2019 و با حضور دکتر علی دل‌پیشه - رییس این دبیرخانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نشست، روز گذشته در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با حضور بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط تشکیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس وزارت بهداشت دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برای پیشگیری و کنترل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت‌های جامعه کارگری در سال ۱۴۰۳

یک کارشناس حوزه کار امنیت شغلی را مطالبه مهم جامعه کارگری برشمرد و با تاکید بر تصویب هرچه سریع تر طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی ابراز امیدواری کرد: جامعه کارگری بتواند به رقم سبد معیشتی که برای امرار معاش نیاز دارد، نزدیک شود.

ناصر چمنی در گفت و گو با ایسنا در ارزیابی اولویتهای جامعه کارگری در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم جامعه کارگری بحث امنیت شغلی نیروی کار است و اگر کارگران در محیط کار از امنیت شغلی برخوردار باشند کارگاه را متعلق به خود دانسته و محصول را با بهترین کیفیت تولید می کنند.
وی ادامه داد: مسأله اصلی که به آن نیاز داریم وجود تشکل‌های مستقل و غیر مهندسی شده در جامعه کارگری است که بتوانند نمایندگان واقعی جامعه کارگر باشند و مطالبات آنها را پیگیری کنند.
این کارشناس حوزه کار در خصوص اصلاح ترکیب شورای عالی‌کار گفت: ترکیب شورای عالی کار به شکل سه‌جانبه خوب است ولی باید شرایطی به وجود بیاید که دولت نقش میانجی میان کارگر و کارفرما داشته باشد.یعنی نمایندگان کارگر و کارفرما چانه زنی کنند و دولت بین آنها حکمیت کند.
به گفته چمنی، ترکیب شورای عالی کار فارغ از اینکه نمایندگان کارگر از کجا دعوت شوند باید به همین شکل باقی بماند ولی در این اصلاح دولت نقش حکمیت را ایفا کند.
وی اضافه کرد: فرایند تعیین دستمزد کارگران از طریق شورای عالی کار و طبق قانون کار صورت می گیرد و کارگران مثل کارمندان ردیف بودجه ندارند که از آن محل برایشان دستمزد تعیین شود.
این کارشناس حوزه کار درباره اتفاقات تلخ و شیرین جامعه کارگری در سال گذشته نیز گفت:سال گذشته برای جامعه کارگری اتفاق خاصی نیفتاد به نحوی که معتقدم در تعیین دستمزد ماده ۴۱ قانون کار اجرا نشد و در برنامه توسعه  هفتم نیز، افزایش سن بازنشستگی بدون در نظر گرفتن نظرات تشکل‌های کارگری و کارفرمایی صورت گرفت.
وی به طرح ساماندهی نیروهای شرکتی اشاره کرد و گفت: این طرح همچنان در مرحله رفع ایرادات است و هنوز به نتیجه نرسیده است ولی چنانچه به تصویب برسد و دستگاهها به اجرای آن ملزم شوند گام موثری در جهت تعیین تکلیف و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی خواهد بود.
چمنی در پایان ابراز امیدواری کرد: شرایط اقتصادی به گونه ای پیش رود که جامعه کارگری بتواند به رقم سبد معیشتی که برای امرار معاش نیاز دارد نزدیک شود و امنیت شغلی به جامعه کارگری برگردد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد / مصوبه دولت اصلاح شود
  • شورای‌ عالی نظام‌پزشکی: در تعرفه‌های مصوب دولت بازنگری شود
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود
  • اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار کرد
  •  اسماعیل هنیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • تشدید نظارت بازرسان بهداشت محیط / انجام بیش از ۶۰۰۰ بازرسی تا ۵ فروردین و پلمب ۵ واحد صنفی
  • اولویت‌های جامعه کارگری در سال ۱۴۰۳
  • فقط با رعایت این ۶ نکته ساده وزن خود را کم کنید
  • برگزاری نشست شورای اداری کانون‌های خدمت رضوی استان یزد