Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اجرایی دولت افغانستان با تاکید بر ضرورت فراگیر بودن تلاش‌های صلح گفت که این روند نباید در انحصار نهاد و یا گروه خاصی باشد. ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان به همراه اعضای رهبری تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» با «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، «راس ویلسون» کاردار سفارت آمریکا در کابل و ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر ریاست اجرایی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای گفت که در این دیدار عبدالله تاکید کرد که صلح از خواسته‌ها و نیازهای اصلی دولت و مردم این کشور است.

در حالی که «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان تاکید دارد که همه فعالیت‌های صلح در محور وزارت دولت در امور صلح انجام شود، عبدالله بار دیگر تصریح کرد که صلح و تلاش‌های صلح نباید در انحصار هیچ‌ نهاد و گروهی باشد.

وی افزود که به قضیه‌ صلح باید بطور فراگیر و همه جانبه برخورد گردد و تمام جریان‌های سیاسی، شخصیت‌های ملی، زنان و نهادهای جامعه مدنی کشور در مذاکرات صلح حضور داشته باشند و نظریات و دیدگاه‌های آن‌ها در این زمینه در نظر گرفته شود.

خلیلزاد نیز تاکید کرد که هیئت مذاکره کننده‌ افغانستان در مذاکرات صلح با طالبان باید فراگیر باشد و از همه جهت‌ها در افغانستان نمایندگی کند.

نماینده ویژه آمریکا پیش از این نیز در دیدار با غنی گفته بود که پس از گفت‌وگوهای اخیرش با طالبان منتظر پاسخ این گروه برای آتش‌بس و یا کاهش قابل ملاحظه و پایدار خشونت است و تاکید کرد که این پاسخ باید مورد قبول مردم افغانستان و نیز دولت آمریکا باشد.

خلیلزاد: مذاکرات قطر پیشرفتی نداشت/ منتظر پاسخ طالبان درباره آتش‌بس هستیممذاکرات آمریکا و طالبان در بن‌بست اختلاف؛ «خلیلزاد» به کابل بازگشت

خلیلزاد همچنین گفته بود که در گفت‌وگو با طالبان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای صورت نگرفته و دو طرف هنوز به نتیجه نرسیده‌اند.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان نباید در انحصار تلاش های صلح رئیس اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری

معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان با انس حقانی، عضو کمیسیون سیاسی این گروه و شماری دیگری از بزرگان دیدار کرده است.

گفته شده است که در این دیدار، در خصوص گسترش همکاری مردم و مسئولان و شمار دیگری از موضوعات صحبت شده است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان از جزئیات این دیدار معلومات بیشتری ارایه نکرده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • تاکید سران اردن و بحرین بر دور کردن منطقه از تنش نظامی
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • چرا اردن به اسرائیل کمک کرد؟
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری