Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@23:33:02 GMT

تحریم قطعات یدکی هواپیما موثر در وقوع سوانح

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۷۳۵۵

سید ابوالفضل موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حوادثی که در ایرلاین‌های هوایی در روزهای اخیر رخ داد، بیان کرد: کمیسیون عمران مجلس پس از تعطیلات مجلس و برگزاری انتخابات این موضوع را در کمیسیون عمران بررسی می‌کند تا اگر نیاز بود سازمان هواپیمایی کشوری مجددا گزارشی را ارائه کند.

نماینده مردم یزد در مجلس در ادامه اظهار کرد: ناوگان هوایی کشور ما ۲۵ سال سن دارد و بعد از برجام با خرید چند هواپیما سن آن به ۲۳ سال کاهش یافت اما واقعیت این است که ما در تحریم به سر برده و قطعات هواپیما در اختیار کشور قرار نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحریم قطعات یدکی هواپیما بر سوانح هوایی تاثیر گذاشته است و ما می توانیم به مجامع بین المللی حقوقی در این خصوص شکایت کنیم. سازمان هواپیمایی کشوری در این مدت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در حد توان قطعات داخلی را جایگزین کند و در حد توان کار جلو رفته است اما موفق به تامین ۱۰۰ درصدی قطعات در داخل نشده‌ایم.

موسوی در پایان افزود: شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه نقش آفرینی‌های قابل توجهی داشتند اما همچنان در برخی از قطعات به خارج وابسته هستیم که عدم تامین آنها و فرسوده بودن ناوگان هوایی کشور در وقوع این حوادث موثر است. کمیسیون عمران این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کمیسیون عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول مرتبط با حوزه انرژی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در کمیسیون انرژی اصلاح می‌شوند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح جداول مرتبط با حوزه انرژی لایحه بودجه در کمیسیون انرژی و پیگیری تحقق این اصلاحات در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ و صحن علنی با هدف حمایت از حوزه انرژی کشور از برنامه‌های ما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شانا، مصطفی نخعی در تشریح نشست روز یکشنبه (۲۶ فروردین‌ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بررسی بخش انرژی جداول بودجه سال ۱۴۰۳ کشور (بخش دوم لایحه بودجه) با حضور مسئولان وزارتخانه‌های نفت و نیرو، سازمان انرژی اتمی، دیوان محاسبات و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس اشاره و اظهار کرد: با توجه به روش جدید بودجه‌ریزی مجلس، مقرر شده است جداول بودجه نیز در صحن علنی مجلس بررسی شود.

وی افزود: به همین منظور کمیسیون انرژی مجلس، بررسی این جداول را در دستور کار خود قرار داد که در جریان این بررسی مشخص شد نواقص و کاستی‌هایی در آن وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اصلاح جداول مرتبط با حوزه انرژی لایحه بودجه در کمیسیون انرژی و پیگیری تحقق این اصلاحات در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ و صحن علنی توسط همکاران با هدف حمایت از حوزه انرژی کشور از برنامه‌های ما خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح های اصلاح هندسی در ورودی های کمربندی شیراز
  • محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا
  • نقش موثر شرکت سایپاگام به عنوان کانون تولید قطعات الکترونیکی گروه سایپا/ افزایش ظرفیت تولید سایپاگام از اواسط اردیبهشت ماه
  • بارش‌های موثر در استان بوشهر از امشب/ امکان وقوع سیلاب
  • مقایسه‌ی بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا (+ اینفوگرافی)
  • جداول مرتبط با حوزه انرژی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در کمیسیون انرژی اصلاح می‌شوند
  • (اینفوگرافیک) مقایسه‌ی بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا
  • مرتکبان خرید و فروش سلاح در فضای مجازی با حبس روبرو می‌شوند
  • علائم ایمنی در محورها عاملی موثر برای کاهش سوانح رانندگی است