Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-18@13:32:41 GMT

۲۴ پروژه منابع طبیعی در بوشهر افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۷۴۶۵

۲۴ پروژه منابع طبیعی در بوشهر افتتاح شد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: از مجموع این پروژه‌ها ۱۴ طرح آبخیزداری با ۱۳۷ میلیارد و ۸۲۴ میلیون ریال اعتبار شامل ساخت۲۴ بند سنگی ملاتی در مساحت ۳۱ هزار و ۳۶۱ هکتار از حوضه‌های آبخیز استان است که باهدف کنترل سیل، رسوب، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و کنترل فرسایشِ است که با اجرای آنها سالانه ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیون مترمکعب روان آب حاصل از بارش کنترل می‌شود.

غلامرضا منتظری افزود: همچنین ۳ پروژه در بخش جنگل شامل ۲۲۹ هکتار جنگل‌کاری با ۵ میلیارد و ۵۱ میلیون ریال اعتبار انجام‌ شده است.

وی ادامه داد: در بخش مرتع باهدف تقویت پوشش گیاهی و کنترل روان آب‌های سطحی و افزایش بازدهی مراتع ۵ پروژه با ۸ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال در سطح یک‌هزار و ۷۰ هکتار مراتع استان به اجرا درآمد.

منتظری بیان کرد: همچنین در بخش حفاظت از اراضی باهدف جلوگیری از تخریب رویشگاه‌های جنگلی و قطع درختان در عرصه‌های ملی ۲ پروژه با یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال اعتبار مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از استفاده شاخه و تنه درختان برای سوخت از سوی مرتع‌داران ۳۱ آبگرمکن خورشیدی و ۱۰۰ تنور گازی در بین آنان توزیع شد.

کد خبر 481784 برچسب‌ها استان بوشهر منابع طبیعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر منابع طبیعی میلیون ریال اعتبار منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۷۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۴ هزار نیرو برای حفاظت از منابع طبیعی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، علی ملکی آهنگران با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار و ۵۰۰ نفر از عرصه‌های منابع طبیعی کشور محافظت می‌کنند، گفت: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نیرو شرکتی هستند که امسال ساماندهی خواهند شد و علاوه بر این حدود ۴ هزار نفر دیگر نیز جذب و ساماندهی خواهند شد.

وی اظهارداشت: در تلاشیم برای جبران خلأ نیروی انسانی از فناوری های نوین شامل نصب دوربین ها، استفاده از ریزپرنده ها و پهبادها و هوش مصنوعی بهره ببریم.

آقای ملکی آهنگران به رفع تصرف ۳۰ هزار هکتار از اراضی، سال گذشته اشاره کرد و افزود: با افرادی که بخواهند اراضی ملی را تغییر کاربری دهند به شدت برخورد می شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در خصوص قاچاق چوب هم گفت: در این رابطه شش هزار و ۱۲۰ پرونده تشکیل و ۹۱ هزار و ۸۹۸ اصله چوب کشف شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • پست برق و پروژه فیبر نوری میامی افتتاح و کلنگ زنی شد
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • جذب ۴ هزار نیرو برای حفاظت از منابع طبیعی کشور