Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تداوم دیدگاه محصول‌محور و درآمدهای غیرشهریه‌ای و با توجه به وجود رشته‌های دانشگاهی متعدد در این دانشگاه، پتانسیل مناسبی در تولید هدفمند داروهای گیاهی و طب سنتی دارد. این دانشگاه می‌خواهد با هماهنگی بین جامعه پزشکی، داروسازی، کشاورزی، صنعت و بازار چرخه طب سنتی را تکامل داده تا داروهای مورد نیاز و موثر مردم را تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه اندازی درمانگاه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و تشکیل اولین شورای تخصصی طب سنتی به منظور تولید داروهای گیاهی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز در همین راستا بوده است.

محبوبه ابریشم کار متخصص طب سنتی ایران است که در حیطه گیاهان دارویی فعالیت می‌کند. ابریشم کار معتقد است که حضور شرکت‌های دانش بنیان و رشته‌های متعدد دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی پتاسنیل خوبی در حوزه طب سنتی است.

او در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره طب سنتی در ایران گفت: طب‌های مکمل و طب سنتی اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته و اقبال عمومی مردم به سمت این طب در حال گسترش و پیشرفت است. WHO (سازمان بهداشت جهانی) هم در این حیطه اقدامات موثری انجام داده و طبق استراتژی های درمان و گسترش سلامت، بر این شاخه از طب تاکید کرده است.

او با بیان این که باید این دانش بومی را در هر نقطه دنیا استفاده کرد ادامه داد: طبق مطالعات بالینی انجام شده حدود 80 درصد افراد در نقاط مختلف جهان از طب مکمل استفاده می‌کنند و حتی طبق مطالعاتی که روی پزشکان انجام شده 10 تا 15 درصد از کل پزشکان نیز از طب مکمل و گیاهان دارویی در درمان‌های خود استفاده می‌کنند؛ بنابراین ما نیز ناگزیر هستیم تا از این طب در کنار طب رایج بهره بگیریم.

ابریشم کار درباره چشم انداز طب سنتی در ایران و مشکلات موجود در حیطه کار طب سنتی گفت: انقلابی که در حوزه طب رایج اتفاق افتاد قابل انکار نیست، ولی در طب رایج خلاءهایی وجود دارد که می توان با طب سنتی آن خلاءها را پر کرد. طب سنتی در ایران در حال پیشرفت است؛ مردم این دید را پیدا کردند که درمان‌های خود را در طبیعت جستجو کرده و به دنبال درمان‌های کم عارضه تر هستند. ولی متاسفانه به دلیل اقبال عمومی و جاذبه های این رشته دخالت افراد کم سواد یا بی‌سواد در این حیطه رو به افزایش هست.

این متخصص طب سنتی ایران در ادامه تاکید کرد: اگر طب سنتی ایرانی توسط افراد باتجربه و مجاز به ارائه خدمات درمانی به کار گرفته شود می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. دانشگاه آزاد اسلامی نیز با وجود رشته‌ها و دانشکده‌های متعدد می‌تواند در این زمینه کمک زیادی به طب سنتی کند. مهمترین دستاورد احیای طب ایرانی، علاوه بر آموزش، توسعه پژوهش، دستاوردهای دانش بنیان و رسیدن به محصولات علمی بوده که می‌تواند در ارتقای طب ایرانی به بهداشت و سلامت در جامعه کمک کند. بنابراین شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی میتواند پتاسیل خوبی در این زمینه باشد.

انتهای پیام/

341 / 167 طب سنتی محبوبه ابریشم کار فعالیت دانش بنیان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: طب سنتی فعالیت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی طب سنتی در ایران دانش بنیان طب سنتی ایران ابریشم کار طب ایرانی طب رایج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۸۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۴۰۰ تیم در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با محوریت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری واحد علوم و تحقیقات و کمیته ملی ربوکاپ ایران در ۲۹، ۳۰ و ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

براساس این گزارش از مهم‌ترین اهداف این مسابقه آشنا کردن دانشجویان و دانش‌آموزان با مباحث تئوری و عملی هوش مصنوعی و علم رباتیک و تجاری‌سازی ربات‌های ساخته شده از سوی تیم‌هاست.

این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با شعار «یادگیری، آینده درخشان» در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی به میزبانی واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود. دبیرخانه هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در قالب کمیته‌های علمی و فنی، اجرایی و پشتیبانی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، فعالیت می‌کند.

همچنین بیش از ۴۰۰ تیم از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و خارج از این دانشگاه جهت حضور در این رویداد ملی و بین‌المللی اعلام آمادگی کرده و در ۱۳ لیگ تخصصی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

شرکت کنندگان در هجدهمین دوره مسابقات ملی ربوکاپ آزاد ایران در لیگ‌های فوتبالیست دانش‌آموزی، امدادگر دانش‌آموزی لاین، امدادگر دانش‌آموزی ماز، نمایش ربات‌های دانش‌آموزی، ساخت و طراحی، دمو دانش‌آموزی، دمو دانشجویی، شبیه‌سازی فوتبالیست دو بعدی، شبیه‌ساز امدادگر دانش‌آموزی، شبیه‌ساز فوتبالیست دانش‌آموزی، سرویس‌رسان در کار، خودرو خودران و پرنده به رقابت می‌پردازند.

براساس این گزارش، در این مسابقه دو تیم از واحد علوم و تحقیقات در لیگ‌های سرویس رسان در کار و شبیه‌ساز فوتبالیست دو بعدی حضور دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش مراکز دانش‌بنیان در استان ایلام به ۸ مرکز
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها
  • آغاز به کار نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست درچهارمحال و بختیاری
  • خدمات خوب دانشگاه آزاد اسلامی، سبب رفع انحصار در آموزش عالی شد
  • بانوان فعال و دانشجویان دختر وارد فضای اشتغال دانش‌بنیان می‌شوند
  • توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان از مصادیق مشارکت مستقیم مردم در اقتصاد است
  • رقابت بیش از ۴۰۰ تیم در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • ۷ دستاورد حمله موشکی جمهوری اسلامی به سرزمین‌های اشغالی/ این پنجه‌ شیر بر پیکر منحوس ظالمان بود
  • طهرانچی: صدور مدرک دانش‌آموختگان سرعت می‌یابد