Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- چندی از کمپانی‌های فعال در اتحادیه اروپا تاکنون به دلیل نقض قانون نوپای مقررات عمومی حمایت از داده‌ها مجبور به پرداخت جریمه سنگینی شده‌اند. چندی از کمپانی‌های فعال در اتحادیه اروپا تاکنون به دلیل نقض قانون نوپای مقررات عمومی حمایت از داده‌ها مجبور به پرداخت جریمه سنگینی شده‌اند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، گزارش‌ها حاکی از آن است که در طی یک سال و هشت ماهی که از اجرا شدن قانون مقررات عمومی حمایت از داده‌های اتحادیه اروپا می‌گذرد، 114 میلیون یورو جریمه از سوی کمپانی‌های مختلف به دلیل تخطی از این قانون دریافت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
سازمان قضایی DLA Piper نیز اعلام کرده است که 160 هزار رخنه امنیتی در این بازه زمانی گزارش‌شده‌اند که بیشتر آنها از کشورهای بریتانیا، آلمان و هلند بوده‌اند.
گزارش رخنه‌های امنیتی در سال گذشته نسبت به 8 ماه اولیه آغاز اعمال این قانون به میزان 12.6 درصد رشد کرده است.    
قانون مقررات عمومی حمایت از داده به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای حفظ امینت داده‌های کاربران اروپایی و با توانایی جریمه تا 4 درصد از درآمد سالانه کمپانی‌ها به اجرا در آمد.
این قانون همچنین به‌عنوان الگویی برای سایر نقاط جهان در رابطه با چگونگی تنظیم جریان اطلاعات شخصی افراد در کمپانی‌های بزرگ امروزی است.
 
گوگل در فرانسه به دلیل نقص این قانون و نداشتن شفافیت، مجبور به پرداخت 50 میلیون یورو به اتحادیه اروپا شد.
البته مطالعات سازمان قضایی DLA Piper جریمه 238 میلیون دلاری درخواست شده از شرکت هولدینگ هواپیمایی خطوط هوایی بین‌المللی (IAG) را محاسبه نکرده است. در غیر این صورت رقم جریمه‌های پرداختی بسیار بیش‌تر از رقم ذکر شده بود.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: حریم خصوصی اتحادیه اروپا مجبور به پرداخت اتحادیه اروپا کمپانی ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۹۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز

نخستین سند اعیانی توسط سازمان ثبت در اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز صادر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تقویت زیست‌بوم فناوری و حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و همچنین توسعه اقتصاد دانش‌‎بنیان، صدور سند برای ساختمان‌هایی که توسط بخش خصوصی و تعاونی در اراضی پارک علم و فناوری احداث می‌شوند را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از صدور اولین سند اعیانی توسط این سازمان در اجرای بند چ ماده 4 قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز خبر داد و گفت: اجرای این تکلیف قانونی، علاوه بر تشویق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، روند دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان را همواره خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرآیند‌های طی شده در سال گذشته در زمینه الکترونیکی شدن امضا‌ها و پرداخت‌ها در ثبت و تغییرات شرکت‌ها، اظهار کرد: در پایان سال 1402 شاهد 64 هزار و 832 امضا و پرداخت الکترونیک برای تاسیس شرکت‌ها و 352 هزار و 275 امضای الکترونیک برای آگهی تغییرات شرکت‌ها بودیم؛ در نتیجه اجرای این فرآیند طی سال گذشته، مراجعه حضوری مردم به مراکزثبت شرکت‌ها، 417 هزار و 103 فقره کاهش داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • افشای گفتگوی خصوصی الخلیفی با لاپورتا
  • درخواست اتحادیه اروپا برای تحقیقات مستقل درباره گورهای جمعی خان‌یونس
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین