Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:49:24 GMT

ضریب نفوذ گاز روستایی خراسان رضوی به 98 درصد می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۹۰۰۵

ضریب نفوذ گاز روستایی خراسان رضوی به 98 درصد می‌رسد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 95 درصد خانوار واجد شرایط خراسان رضوی از نعمت الهی گاز بهره‌مند شدند و این در حالی است که تا قبل از سال 57 فقط ساکنین بخش کوچکی از شهر مقدس مشهد از این نعمت استفاده می کردند.

سیدحمید فانی در گفت‌وگو با ایسنا با تبریک چهل‌ و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره معمارکبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر این حماسه بزرگ اظهار کرد: در سایه انقلاب اسلامی اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه گازرسانی استان انجام شده که از آن با عنوان " انقلاب گازرسانی" یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که تا پیش از انقلاب اسلامی در سال 57، فقط بخش کوچکی از شهر مشهد با 1234 مشترک از این نعمت بهره مند بودند، افزود: هم اکنون 100 درصد خانوار شهری و 90 درصد خانوار روستایی واجد شرایط استان به شبکه سراسری گاز متصل هستند و با بهره برداری از طرحهای در حال اجرا در 413 روستای دیگر این رقم به 98 درصد ارتقا خواهد یافت.

فانی ادامه داد: در بخش شبکه‌گذاری تا قبل از سال57، 324 کیلومتر شبکه گازرسانی در بخش مرکزی مشهد اجرا شده بود که این رقم در 41 سالگی انقلاب مردمی ایران با یک جهش قابل ملاحظه به 34 هزار و 545 کیلومتر افزایش یافته و عنوان رکورددار شبکه‌گذاری گاز کشور را به این استان اختصاص داده است. در حوزه نصب انشعابات نیز در حال حاضر 973 هزار علمک گاز به متقاضیان واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به اثر مستقیم استفاده از انرژی گاز طبیعی در بخش تولید و حمل و نقل گفت: هم اکنون 13 هزار و 876 مورد صنعت جزء و عمده و 177 جایگاه سی ان جی استان از گاز طبیعی بهره مند هستند.

فانی در ادامه با اشاره به مصوبه بند "ق" ناظر بر اجرای طرح های گازرسانی یادآور شد: اجرای پروژه‌های گازرسانی استان از سال 92 به بعد شتاب ویژه‌ای به خود گرفت؛ به طوری که در شش سال گذشته هر دو روز یک روستای استان گازدار شد و ضریب نفوذ گاز در این بخش از 56 درصد در سال 92 به 90 درصد تا پایان دی ماه 98 ارتقا یافت.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: تا ابتدای سال 92 فقط 946 روستای استان گازدار بود که این رقم در شش سال گذشته و با یک جهش صعودی به 2163 روستا با ضریب تحت پوشش 90 درصد رسید و شاخص گازرسانی استان را سبز کرد.

 وی با بیان این مطلب که ضریب نفوذ گاز شهری و روستایی خراسان رضوی نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: این رقم در بخش شهری حدود سه درصد و در بخش روستایی نزدیک به 13 درصد بیشتر از ضریب نفوذ گاز در کل کشور می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی، هدف از اجرای طرح انقلاب گازرسانی را بهره مندی همه اقشار مردم از نعمت گاز و محرومیت زدایی در مناطق کمتر برخوردار عنوان کرد و گفت: انرژی گرمایشی گاز می تواند به عنوان موتور محرک و پیشران توسعه اقتصادی مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گازرساني مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گازرسانی استان انقلاب اسلامی ضریب نفوذ گاز درصد خانوار بهره مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۹۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند

محمد امین بابایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: درصورتی که اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان، فهرستی از تجار افغانستانی در استان را به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارایه دهد، فرآیند دریافت پروانه کار و اقامت آنان تسهیل خواهد شد.

او افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی متولی صدور پروانه کار اتباع در استان است، لذا کتمان اطلاعات از سوی برخی از متقاضیان تمدید پروانه کار و ارائه فاکتور‌های غیر قابل استناد از شرکت‌های بازرگانی بدون نام و نشان، مانع صدور مجوز پروانه کار برای آنان می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: تا زمانی که پروانه کار تمدید نشود، اقامت اتباع در استان غیرقانونی است، برای تمدید پروانه کار تجار، به اسناد و مدارک کافی دال بر تجارت آنان در ایران نیاز است

بابایی بیان کرد: از سوی دیگر رعایت اصل شفافیت و صداقت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با ارائه فاکتور‌های غیر قابل قبول امکان تمدید پروانه اقامت نیست.

او تصریح کرد: تجار افغانستانی که تمایل به فعالیت اقتصادی در ایران دارند، می‌توانند در سال اول فعالیت با معرفی اتاق مشترک ایران و افغانستان، پروانه کار دریافت کنند و برای تمدید آن باید مدارک و اسناد مورد نیاز مطابق با قانون را ارائه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • ۱۹ گروه سرود روستایی در «کردر» خراسان رضوی رقابت می کنند
  • فرمانده سپاه خراسان رضوی: ۲۹ فروردین یادآور حماسه آفرینی‌های ارتش است
  • ۲۹ فروردین یادآور حماسه آفرینی‌های ارتش است
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقمِ ۸ ساله رسید
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقم در ۸ سال رسید
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند