Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-18@10:45:04 GMT

آمادگی بیمه سامان برای جذب نخبگان حوزه علوم داده

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۴۹۵۶۶

آمادگی بیمه سامان برای جذب نخبگان حوزه علوم داده

پول نیوز - ششمین کنفرانس ملی مهندسی مالی و بیم سنجی با حمایت شرکت بیمه سامان 12 بهمن ماه آغاز شد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، مدیرعامل شرکت بیمه سامان در مراسم افتتاح این رویداد با تقدیر از استقبال قابل توجه حاضران و نیز تبریک فرا رسیدن دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی، تاکید کرد که امروز اهمیت Science Data بر کسی پوشیده نیست و شرکت آماده است نخبگان این حوزه را تقویت کرده و به کار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احمد رضا ضرابیه افزود: برای جمع آوری Big Data و تحلیل داده ها، مدل و روش های مختلفی در دنیا توسط شرکتهای بزرگ مورد استفاده قرار گرفته که با تعامل با دانشگاه ها، همه این روش ها برای ما قابل دستیابی است.



وی با بیان این که باید اهمیت دانش و تحلیل داده و نیز کاربرد آن در صنعت بیمه بررسی شود، اظهار کرد: صنعت بیمه در کشور ما بیش از 85 سال قدمت دارد و از سال 1388 هم تعرفه ها از بازار بیمه کشور برداشته شده است، در حالی که بیگ دیتای «سنهاب» به عنوان انقلابی در این صنعت از سال 1391 فعال شده است.


مدیرعامل شرکت بیمه سامان دریافت رتبه نخست دولت الکترونیک توسط بیمه مرکزی را حاصل راه اندازی سنهاب دانست و خاطرنشان کرد: امروز برخی می پرسند چرا در صنعت بیمه به تحلیل اطلاعات و داده کاوی نیاز داریم، در حالی که باید تاکید کرد صنعت بیمه، چیزی جز اعتماد نیست.


او ادامه داد: طبیعی است که نرخ دهی، به تحلیل داده نیاز دارد و این انتخاب ریسک و شیوه مدیریت آن نیز همین راهکار را می طلبد، بنابراین جلب اعتماد بیمه گذارتنها با تحلیل داده ممکن است.


مدیرعامل شرکت بیمه سامان با بیان این که تمرکز بر مشتری، نیاز اصلی شرکت بیمه است، خاطرنشان کرد: ما باید روش های درست و دقیق برای ارزیابی ریسک و ارزیابی خسارت پیدا کنیم.


ضرابیه با تاکید بر این که در حوزه بیمه های اتومبیل به عنوان یکی از فراگیرترین رشته های بیمه ای، تسهیل در فرآیند ارزیابی و پرداخت خسارت و نیز شناسایی دقیق الگوهای تقلب الزامی است، ادامه داد: در حوزه بیمه های درمان و بیمه های زندگی نیز باید روش های توسعه صحیح، روش های ارزیابی ریسک و توسعه رشته ها با دقت بیشتر ارزیابی شود.


او همچنین ضرورت استفاده از نخبگان و دانشمندان جوان در این حوزه ها را یادآور شد و گفت: بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران ایران نیز بر این موضوعات اتفاق نظر دارند و شرکت بیمه سامان نیز با مشارکت در راه اندازه کارخانه نوآوری «پلنت» تلاش کرده نقش خود را این حیطه ایفا کند.


به گفته وی، «پلنت» و مجموعه بیمه سامان توان این را دارند که فکر و ایده نخبگان حوزه بیمه، ریسک و تحلیل داده را تجاری سازی کنند و در این زمینه از همه ظرفیت های موجود استفاده خواهند کرد.


در ادامه این مراسم، معاون فنی بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان نیز با اشاره به این که تحلیل داده ها می تواند علاوه بر افزایش کیفیت خدمات رسانی، هزینه های صنعت بیمه را کاهش دهد، گفت: پیاده سازی سیستم تله ماتیک در بیمه های اتومبیل نمونه مشخصی از تاثیر مثبت تحلیل داده ها در کاهش هزینه هاست.


شیما آراء با طرح این سوال که آیا یک اکچوئر می تواند به عنوان یک دانشمند علوم داده کارکند، ادامه داد: در حوزه بیمه نامه های عمر بیمه سامان، نرخ ریزش مورد بررسی قرار گرفت که به طراحی مدل های تازه ای از بیمه های عمر منتج شد.


وی مطالعه موردی بیمه نامه های بدنه اتومبیل و بیمه نامه های عمر را تجربه های موفق تحلیل داده در این شرکت اعلام و خاطرنشان کرد: طبقه بندی مشتریان در حوزه بیمه بدنه اتومبیل بیمه سامان بر اساس متغیرهای «تعداد سال های عدم خسارت پوشش اصلی»، «تعداد سال های عدم خسارت پوشش های فرعی»، «مدل خودرو»، «تعداد سرنشین»، «نو بودن خودرو» و «نوع خودرو» انجام و بر این اساس، مشتریان به سه دسته کم ریسک، پر ریسک و متوسط ریسک تقسیم شدند که حق بیمه های متفاوتی برای آنها طراحی شد.


آراء با اشاره به این که تحلیل داده ها اجازه می دهد بیمه گر، خدماتش را مطلوب تر و با کیفیت تر ارائه کند، اظهار کرد: خوشبختانه عملکرد شرکت بیمه سامان در این زمینه بسیار قابل توجه بوده است.


گفتنی است ششمین کنفرانس ملی مهندسی مالی و بیم سنجی، تا 15 بهمن ماه در پژوهشگاه دانش های بنیادی ادامه دارد.


احمد رضا ضرابیه مدیرعامل شرکت بیمه سامان، رئیس شورای سیاست گذاری این کنفرانس و شیما آراء معاون فنی بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان دبیر تخصصی بیم سنجی آن است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه سامان مهندسی مالی پول نیوز بیمه درمان بیمه اتومبیل مدیرعامل شرکت بیمه سامان شرکت بیمه سامان بیمه های زندگی بیمه نامه تحلیل داده ها حوزه بیمه تحلیل داده صنعت بیمه بیم سنجی روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریفان نام‌آشنایی در آسیا دارم

ملی‌پوش اسکواش گفت: حریفان نام آشنایی در آسیا دارم، نماینده‌های قطر و پاکستان می‌توانند مدعی باشند.

محمد چنگانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آمادگی خود برای مسابقات جونیور قطر اظهار کرد: هفته آینده مسابقات شروع می‌شود و اکنون در اردوی آماده‌سازی حضور داریم. آمادگی نسبتاً خوبی دارم چرا که از قبل اطلاع داشتیم و آمادگی لازم را کسب کردیم، این اردو جهت هماهنگی بیشتر است.

وی افزود: اردو آماده‌سازی‌مان از یکشنبه _بیست‌وششم فرودین_ آغاز شد، سعی داریم با تمریناتی که انجام می‌دهیم خود را ریکاوری کنیم تا برای مسابقات پیش‌رو آماده باشیم.

ملی‌پوش اسکواش بیان کرد: این تورنمنت یکی از مسابقات آسیایی است و موقعیتی است که می‌توانیم توانایی‌های خود را در آسیا نشان دهیم. و در ادامه برای مسابقات آسیایی آینده خود را از لحاظ ذهنی و جسمی آماده نگه‌داریم.

وی عنوان کرد: در دوره قبل هم در مسابقات قطر شرکت کردم، حریفان نام آشنایی در آسیا دارم و امیدوارم که بتوانم دست پر به‌کشور بازگردم.

چنگانیان ادامه داد: هر ساله در این مسابقات تعدادی بازیکن شرکت می‌کنند که نماینده‌های قطر و پاکستان می‌توانند مدعی باشند.

وی تصریح کرد: فدراسیون اسکواش در حد توان خود از ما حمایت کرده است، از هیئت اسکواش اصفهان و اداره کل ورزش جوانان استان اصفهان کمال تشکر را داشته باشم چرا که کمک‌های آنها بود که من بتوانم به رده‌های ملی برسم.

کد خبر 744722

دیگر خبرها

  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند
  • ️آسمانی شدن مادر شهید در سامان
  • احتمال افزایش ۷ تا ۸ برابری تعرفه های آزمایشگاهی/ بیمه ها به تعهدات شان عمل نمی کنند
  • بومی سازی کنتورخوان از راه دور ایران‌ساخت
  • حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان
  • حریفان نام‌آشنایی در آسیا دارم
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • آمادگی آبادان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات