Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میر اشرفی در مراسم افتتاح ساختمان گمرک سمنان به مناسبت دهه فجر هم‌زمان با ظهر یکشنبه بابیان اینکه دشمنان باید بدانند که کشورمان علی‌رغم تمام تحریم‌ها و فشارها توانسته در سال جاری ۷۲ میلیارد دلار تبادلات مالی داشته باشد، بیان کرد: از این رقم ۳۵.۵ میلیارد دلار متعلق به صادرات و ۳۶ میلیارد دلار ویژه واردات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه ۸۵ درصد واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید است، افزود: چنانچه آمار مربوط به صادرات و خدمات و … را تا پایان سال با همین روند ادامه دهیم در سال ۹۸ نیز طراز مالی کشور مثبت خواهد بود.

ظرفیت ایران در بازارهای جهانی

رئیس‌کل گمرک ایران گفت: در حال حاضر از ۸۷ هزار میلیارد دلار تولید ناخالص دنیا، ۴۵ هزار میلیارد دلار سهم تجارت است یعنی نیمی از کالاهایی که در دنیا تولید می‌شود مرتبط با تجارت می‌شود و این مبین اهمیت تجارت و صادرات است.

میر اشرفی بابیان اینکه در قرن نوزدهم با تولید انبوه صنعتی بیشترین بهره تجارت نصیب اروپا شد و در قرن بیستم نیز بعد از جنگ‌های جهانی این امر به آمریکا رسید اما در قرن بیست و یکم به اذعان اکثر صاحب‌نظران توسعه و اقتصاد، دوردست آسیا است و جا دارد که کشور آسیایی قدرتمند مانند ایران از این فرصت بیشترین بهره را ببرد.

وی افزود: اگر بتوانیم برنامه‌ریزی خوب، مدون و مردمی و همچنین هدف‌گذاری درستی را داشته باشیم می‌توانیم به‌خوبی از مواهب تجارت بهره بگیریم امروز بیش از ۹۰ درصد حمل‌ونقل کالاهای دنیا از طریق آب و دریاها است و ۱۰ بندر بزرگ جهان در آسیا قرار دارند و ایران اسلامی نیز با دارا بودن هزاران کیلومتر مرز آبی به‌خوبی می‌تواند از این تجارت و ظرفیت‌های ترانزیت و حمل‌ونقل کمال بهره را بگیرد.

کمک به تولید داخلی کشور

رئیس‌کل گمرک ایران اسلامی در ادامه به‌ضرورت حمایت از تولید اشاره کرد و گفت کشورهایی که مکتب حمایت از تولید را به یک استراتژی بدل کرده‌اند امروز درزمینهٔ اقتصادی موفق‌تر عمل می‌کنند و یکی از فاکتورها و ملاک‌ها برای موفقیت در راستای حمایت از تولید گمرک و تبادلات تجاری محسوب می‌شود.

میر اشرفی بیان کرد: کارشناسان برآورد می‌کنند که هرروز معطلی یک کالا در گمرک می‌تواند یک درصد به قیمت آن بیفزاید درنتیجه اگر گمرک‌ها بتوانند ایستایی کالاها را به حداقل برسانند قطعاً کمک خوبی به تولیدکنندگان کرده‌اند.

وی در ادامه و بابیان اینکه هر تحول اقتصادی برای دوام و ارتقا می‌بایست هوشمند، الکترونیکی و مجازی شود، گفت: گمرک نیز در راستای این هوشمند سازی اقدامات خوبی را با تأکید وزارت اقتصاد و دارایی صورت داده که اجرای طرح اجباری شدن تراشه‌های الکترونیکی از سه ماه گذشته تاکنون یکی از مصادیق این اقدامات است.

اجرای طرح هوشمند سازی گمرک

رئیس کل گمرک ایران اسلامی درباره این طرح گفت: در گام نخست تمام محموله‌هایی که وارد ایران اسلامی می‌شوند به این پلمپ‌های هوشمند مجهز می‌شوند و در تمامی مبادی ورودی و خروجی نیز دستگاه‌های خوانش و پردازش آن‌ها را نصب‌کرده‌ایم که بتوانیم از کنترل‌های فیزیکی مزاحم به سمت کنترل‌های غیر مزاجم و دقیق گام برداریم.

میر اشرفی افزود: گمرک با راه‌اندازی اپلیکیشن‌های گمرک موبایلی توانسته خدمات خود را در هرجا و در هر زمان به مردم ارائه کند و در زمینه الکترونیکی کردن تجهیزات نیز امروز شاهد هستیم که گمرک توانسته در میان دیگر سازمان‌ها پیشرو باشد.

وی همچنین گفت: در گام دوم تا سه الی چهار ماه آینده تمام جاده‌ها و مبادی ورودی و خروجی کشور مجهز به آنتن‌ها و دستگاه‌های خوانش پلمپ‌های هوشمند برای کنترل و نظارت بر محموله‌های صادراتی و وارداتی به کشور می‌شوند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 حمایت از تولید دهه فجر کنترل و نظارت گمرک آمریکا قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رئیس کل گمرک ایران حمایت از تولید ایران اسلامی میلیارد دلار اجرای طرح میر اشرفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۴۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود

منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در حاشیه بازدید خود از مرکز مدیریت راه‌های استان مازندران، گفت: در حال حاضر ۷۵۹ سامانه حمل و نقل هوشمند جاده‌ای در راه‌های ارتباطی استان در دست بهره برداری بوده که انشالله با برنامه ریزی به عمل آمده تا پایان امسال ۲۶۰ مورد دیگر به آن اضافه می‌شود.

او افزود: مازندران جزء استان‌های مهم و تراز اول در تردد‌های جاده‌ای بوده، از این رو نگاه مرکز مدیریت راه‌ها و همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به محور‌های مواصلانی این استان ویژه و ملی است.

فخاران گفت: در نوروز امسال بیش از نیمی از تماس‌های کاربران جاده‌ای با سامانه ۱۴۱ در مورد راه‌های استان مازندران بوده که این مهم نشان از پر اهمیت بودن راه‌های ارتباطی مازندران دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور افزود: در حال حاضر سامانه تلفن گویای ۱۴۱، سامانه‌های دوربین نظارت تصویری، سامانه تردد شمار بر خط، سامانه ثبت تخلف عبور ومرور، سامانه ردیاب ناوگان راهداری، سامانه تابلو‌های پیام متغیرو سامانه دوربین عکسبرداری ثابت از جمله سامانه‌های موجود در استان مازندران بوده که در دست بهره برداری است.

فخاران گفت: نگاه مرکز مدیریت راه‌های کشور به این استان نگاه شبکه‌ای است و برای تکمیل چرخه هوشمندسازی کشور، استان مازندران جز این شبکه قرار گرفته و باید نیازمندی‌هایش در این زمینه رفع شود.

بازدید از سامانه‌های هوشمند محور‌های ارتباطی کندوان و سوادکوه و همچنین مرکز مدیریت راه‌های استان از جمله برنامه‌های سفر رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور به استان مازندران بود

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • ۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
  • اجرای سامانه توزیع هوشمند مرغ گرم در تویسرکان
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • فرمانده مرزبانی : کنترل مرزهای کشور هوشمند و به صورت پهپادی و تصویری انجام می شود
  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی