Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@22:38:29 GMT

گیلان| نشست کتاب‌خوان فاطمی در رشت برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۰۱۳۱

گیلان| نشست کتاب‌خوان فاطمی در رشت برگزار شد

نشست کتاب‌خوان فاطمی ویژه مداحان استان گیلان در رشت برگزار شد. ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، نشست کتاب‌خوان فاطمی ویژه مداحان صبح امروز به‌همت سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی این استان در رشت برگزار شد.

یکی از مداحان اهل بیت(ع) در این نشست کتاب «سروده‌های مستند» نوشته حمید سعادتی را به حاضران معرفی کرد و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) یکی از مقبول‌ترین انسان‌ها در پیشگاه خداوند هستند و از آنجایی که هدف ما در خلقت سلوک برای رسیدن به خدا است لذا شناخت ائمه(ع) و پیامبران به‌عنوان وسیله شناخت خداوند ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حسین رضویان با بیان اینکه عموم کتاب‌های نوشته شده پیرامون زندگی امام علی(ع) صرفاً بیان تاریخ است گفت: کتاب سروده‌های مستند یک سری مستند از زندگی حضرت زهرا(س) را جمع‌آوری کرده و اشعار متناسب با این روایات را در کتاب نوشته است و این کتاب پلی برای ایجاد علاقه برای مطالعه زندگی ائمه(ع) است.

نشست کتابخوان فرهنگ پهلوانی و مبارزه با مواد مخدر در رشت برگزار شد"نشست کتابخوان شهدا" در رشت برگزار شدنشست کتابخوان روسای دانشگاه‌های استان گیلان در رشت برگزار شد

وی کتاب «قرآن فارسی» را به‌عنوان یکی دیگر از کتب مورد علاقه خود معرفی کرد و افزود: قرآن یعنی تمام ائمه(ع) و یکی از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا(س) این است که یک خانم 18 ساله دربرابر ظلم و فساد سیستماتیک زمان خود ایستاد و جان خود را نیز در این راه از دست داد و این تعریف باعث می‌شود که تمام دنیا این بانوی بزرگوار را بشناسند و او را قبول کنند.

یکی دیگر از مداحان اهل بیت(ع) در این مراسم کتاب «فاطمیه ماثور» نوشته حجت‌الاسلام محسن حنیفی را معرفی کرد و با بیان اینکه مخاطب این کتاب قشر مداحان هستند ابراز داشت: حضرت زهرا(س) تنها معصوم مونث دنیا هستند، تنها غیر پیامبری که وحی به ایشان نازل می‌شد و در عمر کوتاه خود تاثیرگذاری بالایی داشتند و دامنی متبرک داشتند که جایگاه تربیت ائمه(ع) بوده است.

محمدرضا بازرگانی با اشاره به اینکه در حدیث شریف کساء خداوند علت خلقت جهان را محبت به پنج تن آل عبا عنوان می‌کند و گفت: حضرت زهرا(س) ناموس شیعه است و ما روی ایشان بسیار حساس هستیم و قبر مطهر ایشان نیز به‌جهت حفظ حرمتشان پنهان است اما گاهی در برخی روزه‌ها شأن ایشان حفظ نمی‌شود و دلیل آن شناخت کم ما نسبت به ایشان است.

وی با بیان اینکه کتاب فاطمه ماثور از عبارات ماثور یعنی عباراتی که از معصومان نقل شده است استفاده می‌کند عنوان داشت: این کتاب حضرت زهرا(س) را از زبان سایر ائمه(ع) و طبق روایات معرفی می‌کند و بحث مصائب، روزه‌ها و روایت تفصیلی در آن مطرح می‌شود و ویژگی کاربردی آن برای مداحان این است که روایی نیست و قابل رجوع در کمترین زمان است.

یکی از حاضران در این نشست کتاب «به کوتاهی آه به بلندای ماه» نوشته موسوی گرمارودی را معرفی کرد و بیان داشت: این کتاب 248 صفحه بوده و درباره زندگینامه حضرت زهرا(س) است و با توجه به آنکه امروزه در عصر اینترنت هستیم و جوانان در معرض بی‌ایمانی هستند یک علت دور بودن جوانان از عالم غیب دور بودن از زندگی اهل بیت(ع) است.

فهیمه ایمانی با اشاره به اینکه این کتاب بزرگترین کرامت حضرت فاطمه(س) را تربیت فرزندانی همچون امام حسین(ع) می‌داند خاطرنشان کرد: این کتاب زندگی حضرت زهرا(س) را به‌طور کامل بررسی می‌کند و علاوه بر این به بسیاری از شخصیت‌های دینی دیگر نیز می‌پردازد و تصویر جامع و کاملی از شخصیت ائمه(ع) به ما می‌دهد.

وی به عناوین کتاب مذکور اشاره و تصریح کرد: سخنان امام علی(ع) در مراسم تدفین حضرت زهرا(س) و بحث فدک و حمله به خانه ایشان در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است و ساده‌نویسی خوبی دارد و می‌توانیم راحت با نویسنده آن ارتباط برقرار کنیم و طبق گفته نویسنده این کتاب با بیانی ساده برای مخاطب عام نوشته شده است.

ایمانی با بیان اینکه در بخشی از کتاب به‌عنوان پی نگاشت 4 درباره ازدواج حضرت زهرا(س) نکاتی مطرح می‌شود ابراز داشت: این کتاب شما را با چندین کتاب دیگر ارتباط می‌دهد و منابع مختلفی را به خواننده معرفی می‌کند که این ویژگی خود یک مزیت محسوب می‌شود و این کتاب ظرف مدت 2 ماه به چاپ دوم رسید.

یکی از مداحان اهل بیت(ع) در این نشست با معرفی کتاب «فاطمه دردانه خلقت رفتار امت» گفت: این کتاب از سلسله گفتارهای حوزه عقاید شیعه نگاشته شده و محصول جلسات درسی یک عالم دینی است و تاکنون 6 بار به چاپ رسیده است؛ اگر در زمان قدیم انتقال مطالب به خوانندگان کتاب خیلی طول می‌کشید هم‌اکنون اینطور نیست و ما از رسانه استفاده می‌کنیم و کتب را در کمترین زمان نقد و بررسی می‌کنیم.

جواد کامرانی با اشاره به اینکه هجمه‌ای از جهات مختلف به فرهنگ علوی و شیعی وارد شده است ابراز داشت: ما باید عزم خود را چندبرابر کنیم تا مقابل هجمه دشمنان و وهابیت که قصد دارد چهره خشنی از اسلام به دنیا معرفی کند بایستیم و در حوزه شرع، عقل و عرف وظیفه داریم خوراک درست فکری جامعه را تأمین کنیم و فرهنگ خوب را ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه در کتاب مذکور در بخش نخست معرفت نسبت به امام زمان(عج) و در بخش دوم به نقد تفکر وهابیت پرداخته شده است افزود: برای تشخیص درست از غلط باید شاخصی داشته باشیم و باید دید چه چیزی باعث شد که حضرت زهرا(س) به این امر برسد ‌که امام علی(ع) امام زمان او است؛ ایشان دفاع خود از امام علی(ع) را همچون دفاع از کعبه می‌دانند.

انتهای پیام/613/ ت

R7877/P/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مداحان اهل بیت ع رشت برگزار شد نشست کتابخوان حضرت زهرا س امام علی ع ائمه ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان

چهاردهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی یادواره شهید احسان بابایی و شهدای فراجای راسک در بخش بانوان، طی روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین‌ماه با حضور بیش از ۲۰۰ ورزشکار، مربی و داور از ۱۸ استان کشور به میزبانی شهر زاهدان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

با اتمام پیکارهای بخش بانوان این رقابت‎ها، نتایج به شرح زیر اعلام شد:

*وزن ۴۸- کیلوگرم:
۱.فائزه ابراهیمی از خراسان شمالی
۲.عسل کلامی از سمنان
۳. زهرا باغچقی از خراسان شمالی و یاسمین رضائیان از مازندران (سوم مشترک)

*وزن ۵۲- کیلوگرم:
۱.لیلا سیاهوشی از همدان
۲.آرزو سلیمی از چهارمحال و بختیاری
۳.زهرا سکاکی از مازندران و حدیث باغچقی از خراسان شمالی (سوم مشترک)

*وزن ۵۷- کیلوگرم:
۱.طاهره آذرپیوند کهگیلویه و بویراحمد
۲.نسرین رحمانی خراسان رضوی
۳.سیده دینا امامی از اصفهان و زهرا جعفریان از همدان (سوم مشترک)

*وزن ۶۳- کیلوگرم:
۱.پردیس عیدی‌وندی از اصفهان
۲.فریبا عاقلی از خراسان رضوی
۳.راضیه بهادری از لرستان و زهرا مظفری چهارمحال و بختیاری (سوم مشترک)

*وزن ۷۰- کیلوگرم:
۱.دنیا آقایی از سمنان
۲.آتنا حسینعلی‌زاده از هرمزگان
۳.سارگل امیدوندچالی از مازندران و زینب جلالوند از همدان (سوم مشترک)

*وزن ۷۸- کیلوگرم:
۱.صبا کرمعلی از همدان
۲.ریحانه گیلانی از هرمزگان
۳.الهه باغچقی از خراسان شمالی و عاطفه یوسفی از مازندران (سوم مشترک)

*وزن ۸۷- کیلوگرم:
۱.حانیه وحدانی از خراسان شمالی
۲.فاطمه براتی بریمانلو از چهارمحال و بختیاری
۳.فاطمه قیطاسی از کرمانشاه و زهرا امیدی حسین آبادی از هرمزگان 

*وزن ۸۷+ کیلوگرم:
۱.فاطمه برمکی از مازندران
۲.مهساعرب از مازندران
۳.مریم رستمی از خراسان شمالی و هانیه عاشوری از قم

در بخش تیمی، خراسان شمالی مقام نخست را به دست آورد. استان همدان در رده دوم جای گرفت و مقام سوم این پیکارها به سمنان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • معرفی نفرات برتر کوراش بانوان قهرمانی کشور
  • سعدی‌پژوهان در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان
  • سعدی‌پژوهان صبح شنبه در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند
  • قبرستان بقیع قدیم ‌ها این شکلی بود + ویدئو
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود