Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@12:29:03 GMT

آغاز عملیات باروری ابرها تا دو هفته دیگر

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۰۵۴۷

آغاز عملیات باروری ابرها تا دو هفته دیگر

رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها از آغاز عملیات باروری ابرها تا دو هفته دیگر خبر داد و گفت: بر اساس قرارداد امضا شده با نیروی هوافضای سپاه، یک فروند هواپیما با تجهیزات کامل آماده آغاز عملیات باروری ابرهاست. ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، فرید گلکار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که نخستین پروژه باروری ابرها در سال 1395 انجام شد، اظهار کرد: شرایط به گونه‌ای بود که در اواسط پاییز پروژه کلید می‌خورد و هر زمان که شرایط برای آغاز عملیات مناسب بود، این فرآیند صورت می‌گرفت و نهایتا تا اواسط اردیبهشت‌ماه ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به این‌که در آن سال با یک هواپیما و یک شرکت دیگر این کار را انجام می‌دادیم، اکنون دچار وقفه شدیم اما طی قراردادی که با نیروی هوافضای سپاه منعقد کرده‌ایم یک هواپیما و تعدادی پهپاد آماده انجام این عملیات شدند.

رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها با بیان این‌که مدتی در اجرای این عملیات وقفه ایجاد شد، اظهار کرد: در نهایت تا دو هفته دیگر هواپیما آماده خواهد بود؛ البته پهپادها را کمی زودتر آماده خواهیم کرد اما این‌که چه زمانی عملیات اجرایی شود، بستگی به شرایط جوی کشور دارد.

ابرهای کدام استان بارور می‌شود؟

گلکار ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته عمدتا این عملیات روی کوهستان‌های زاگرس بخشی کوچکی از البرز و ایران مرکزی یعنی اصفهان، فارس، یزد و بخشی از کرمان انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که تاثیر یکبار عملیات در میزان افزایش بارش‌ها 10 تا 15 درصد است اما با توجه به این‌که میزان هزینه این عملیات نسبت به سودآوری آن بسیار کم است، گفت: لازم است تا یک حساب جداگانه برای طرح‌های بارورسازی ابرها ایجاد شود؛ چراکه شرایط جوی هوا منتظر تخصیص منابع نمی‌ماند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها با اشاره به علت توقف پروژه‌های بارورسازی ابرها اظهار کرد: به دلیل مسائل داخلی و سازمانی، اجرای این عملیات با وقفه مواجه شد، اما اکنون شرایط نرمال شده است و می‌توانیم این پروژه‌ها را پیش ببریم.

گلکار همچنین درباره میزان سرمایه برای اجرای این طرح‌ها، اضافه کرد: امسال هفت میلیارد تومان بودجه برای این مساله در نظر گرفته شد که البته بسیار دیر تخصیص یافت که اگر امسال نیز هفت میلیارد دیگر تخصیص یابد، می‌توانیم نیازهای این پروژه را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

R1437/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آغاز عملیات باروری ابرها تا دو هفته دیگر رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۵ پروژه جدید بخش خصوصی در تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب هوشیار در جریان برگزاری یکصد و نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ابعاد مختلف رویکرد اجرایی شهرداری تبریز برای پروژه‌های سرمایه گذاری وارد فاز جدیدی شده است.

هوشیار تخصیص عرصه زمین برای پروژه‌ها را مغایر با اصول و قوائد سرمایه گذاری خواند گفت: شهرداری تبریز این رویه غیر منطقی سرمایه گذاری را طی سال‌های اخیر منسوخ کرده است.

شهردار تبریز احداث ۴ هتل جدید در تبریز را از پروژه‌های مشمول بسته‌های سرمایه گذاری اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای فعالیت دور جدیدی مدیریت شهری برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت آغاز پروژه‌های سرمایه گذاری تدوین شده است و در همین راستا زیرساخت‌های لازم برای توسعه همکاری با سرمایه گذاران داخلی و خارجی در قالب همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز فراهم شده است.

هوشیار با بیان اینکه ساز و کار آغاز ۱۵ پروژه در قالب فرمت های سرمایه گذاری در تبریز مشخص شده افزود: فراخوان اجرای ۱۰۰ پروژه سرمایه گذاری نیز همزمان با شروع بکار همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز منتشر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان منابع شهرداری تبریز مربوط به پروژه سرمایه گذاری گل شرق میدان فهمیده تعیین تکلیف و این منابع مالی به شهرداری تحویل داده شد.

هوشیار همچنین اضافه کرد: فاز اول پروژه خرید دوربین‌های ترافیکی تبریز آغاز شده است و در روزهای آینده تعداد این دوربین‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی در ادامه از عودت ۵ هزار میلیارد تومان اموال با تلاش اداره کل حقوقی به شهرداری خبر داد و همچنین با اشاره به تحقق فروردین پاک در تبریز، از اعضای شورای اسلامی شهر خواستار تعیین ساز و کار تقنینی و تقویت همکاری‌های لازم با مدیریت پالایشگاه تبریز شد و ادامه داد: امیدواریم امسال نیز همچون سال پیش هوای تبریز در بین کلانشهرها رتبه نخست هوای پاک را کسب کند.

کد خبر 6084963

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • آغاز احداث پروژه ۳۵۰۰ واحدی مسکن سازمان انرژی اتمی
  • (ویدئو) راهکار‌های ساده برای افزایش احتمال باروری
  • ببینید | راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری
  • اجرای ۱۵ پروژه جدید بخش خصوصی در تبریز
  • راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۸ واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت
  • آغاز اجرای پروژه عمرانی در جاده کرج_چالوس/ سفر به مازندران از مسیرهای جایگزین ممکن است
  • آغاز عملیات جمع آوری فاضلاب منطقه سیاه اسطلخ رشت
  • ببینید | جوش و خروش ابرها در گلستان جهان‌نما