Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: تامین بهداشت روانی و آرامش روحی برای آسیب دیدگان در حوادث، امری تخصصی و ضروری است.

محمد گل‌فشان در نشـست علمی"حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایا"که با حضور امدادگران و داوطلبان در سالن امام علی(ع) در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد عنوان کرد: یکی از مباحث بسیار مهم، فشارهای روحی و روانی در حوادث است که اثرات بسیار بدی به مرور زمان برجای می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: هنوز در بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌ها، افرادی بستری هستند که به واسطه حوادث تلخی چون زلزله رودبار و یا بم با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تصریح کرد: این افراد به دلیل حضور در حوادث تلخ و از دست دادن عزیزان خود، نتوانستند با واقعیت کنار بیایند و ما نیز نتوانستیم پس از سال‌ها این حوادث را از نظر روحی و روانی مدیریت کنیم و عوارض این حوادث در جامعه همچنان وجود دارد.

گل‌فشان بیان کرد: تامین بهداشت روانی و آرامش روحی برای آسیب دیدگان در حوادث، امری تخصصی و ضروری است و باید در کنار امدادرسانی به آسیب‌دیدگان، توجه ویژه‌ای به بهداشت روانی داشت.

وی گفت: ایران کشوری حادثه خیز است و امدادگران باید در این حوادث بتوانند در کنار کمک‌ها و خدمات، به ارتقای بهداشت روانی افراد نیز بپردازند و این امر نیاز به آموزش دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: ما نیاز به آسیب شناسی و تامین بهداشت روانی برای آسیب دیدگان داریم، از این رو پس از حوادث به آسیب شناسی و ارزیابی نیازها می‌پردازیم تا بتوانیم با استفاده از تجربیات آن را به خوبی مدیریت کنیم.

وی اظهار کرد: از سال 78 با تلاش ریاست سابق هلال احمر، علاوه بر توسعه زیرساختهای خدماتی در این نهاد، مسائل بهداشت روانی در حوادث مختلف نیز مورد کنکاش قرار گرفت و دستورالعمل ها و آموزش‌هایی تبیین شد.

گل‌فشان بیان کرد: برگزاری نشست "حمایت های روانی اجتماعی در بلایا" از جمله برنامه‌های تخصصی، علمی و آموزشی در ارتقای سطح آگاهی داوطلبان و امدادگران در حوادث پیرامون تامین بهداشت روانی در افراد آسیب‌دیده است.

وی خاطرنشان کرد: باید بتوان در حوادث تلخ همچون سیل و زلزله و حوادث طبیعی، آن رعب و وحشت و ترس را از مردم دور کرد و کمک کرد تا تلخی حوادث را از یاد ببرند و به زندگی بازگردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: نیروها و اعضای جمعیت هلال احمر باید بتوانند با آموزش‌های تخصصی به حمایت روحی و روانی آسیب‌دیدگان بپردازند، به ویژه در این حوادث زنان، کوکان و سالمندان بیش از دیگران کمک به حمایت‌های روانی دارند.

وی گفت: در حوادث تلخ، افرادی هستند که مظلوم واقع می‌شوند و آنان امدادگرانی هستند که تنها انتظار کمک از آن‌ها می‌رود و فکری برای کاهش آلام و رنج‌های آنان با توجه به حضوری که در صحنه دارند نمی‌شود.

گل‌فشان بیان کرد: امدادگران نیاز به بهداشت روانی و فرصتی برای بازگشت به خود دارند و برگزاری این دوره ها می تواند بسیار موثر باشد تا به بلوغ امدادی دست یابند و بتوانند شرایط روحی و روانی را در خود و دیگران به خوبی مدیریت کنند.

لازم به ذکر است در این نشست دکتر نظری کمال متخصص روانشناسی بالینی به تبیین جایگاه بهداشت روانی در حین کمک رسانی به آسیب دیدگان در حوادث و اهمیت کاهش دردهای روحی و روانی در آسیب‌دیدگان پرداخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بهداشت روانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم برای آسیب دیدگان در حوادث تامین بهداشت روانی گل فشان بهداشت روانی حمایت های روانی بهداشت روانی روحی و روانی حوادث تلخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا درحمله ایران را تکذیب کرد

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی را کذب و آن را اقدامی خبیثانه در راستای عملیات روانی دشمن دانست. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سپاه نیوز، در پی انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در سرزمین‌های اشغالی سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسوول  روابط عمومی کل سپاه با تکذیب این خبر گفت: نیروگاه دیمونا در بانک اهداف اقدام تنبیهی اخیر جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی نبوده و انتشار این خبر یک دروغ بزرگ و اقدامی خبیثانه در راستای عملیات روانی دشمن برای فریب افکار عمومی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا عملیات روانی است
  • سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا درحمله ایران را تکذیب کرد
  • ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • ۴۹۱ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • نجات شهروند لنگرودی با حضور و اقدام به موقع پلیس
  • صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است
  • فوت ۱۵ کردستانی در حوادث کار