Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین اکبر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  قبل از انقلاب؛ هیچ گونه عملیات گازرسانی در گیلان  انجام نشده بود،  ولی در حال حاضر خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی و با تلاش نیروهای شرکت گاز بیش از یک میلیون و  ۸۰ هزار مشترک در استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که برای تحقق این مهم ،  ۵۹۳ هزار انشعاب گاز در استان نصب و بیش از ۲۰ هزار و ۹۰۰ کیلومتر عملیات شبکه گذاری در گیلان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این تعداد  مشترک شامل ۹۹۷ هزار مشترک خانگی،۷۸  هزار مشترک تجاری، بیش از پنج هزار و ۶۰۰ مشترک صنعتی، ۹۶ جایگاه سوخت سی ان جی  و سه نیروگاه  می باشد.

وی خاطر نشان کرد : با گازدار شدن سراسر استان، شرایط تشکیل و رونق کسب و کارهای محلی و کوچک، تولید و اشتغال در روستاها بیش از پیش مهیا شده  و این مهم زمینه رونق اقتصادی و مهاجرت معکوس از شهر به روستا را فراهم کرده است.

اکبر همچنین با اشاره به گازرسانی به ۱۹ واحد صنعتی در استان بیان کرد: برای گازرسانی به این صنایع بیش از ۶.۳ میلیارد ریال هزینه و با اجرای آن بالغ بر  پنج هزار و ۵۰۰ مترمکعب در ساعت گاز طبیعی جایگزین شده است.

بهره برداری از ۳۹ طرح گازرسانی در گیلان

  وی در ادامه  از اجرای ۳۹ طرح گازرسانی در دهه فجر امسال در استان خبر داد و گفت: برای گازرسانی به این پروژه ها بیش از ۹۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

اکبر گفت: از مجموع پروژه های گازرسانی دهه فجر، ۲۰ طرح مربوط به گازرسانی به روستاهای سخت گذر و کوهستانی استان در شهرستان های سیاهکل، رودبار، تالش، ماسال و لاهیجان می باشد.

وی با بیان اینکه برای گازرسانی به این روستاها در مجموع بالغ بر ۸۹ میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار داشت: با گازدار شدن این روستاها تعداد روستاهای گازدار در گیلان به دو هزار و ۳۵  درصد و بهره مندی گاز روستایی استان به ۹۵.۳ درصد می رسد.

اکبر افزود: این روستاها در مجموع دارای یک هزار و ۲۶ خانوار می باشد و برای گازرسانی به آنها بیش از ۸۷ کیلومتر شبکه گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان  در خاتمه اظهار کرد: همچنین شهرستان رودبار با شش  واحد صنعتی، آستانه اشرفیه با پنج واحد صنعتی و شهرستان های رشت و صومعه سرا هرکدام با سه واحد صنعتی، بیشترین سهم را از گازرسانی های دهه فجر امسال دارا می باشند و با افتتاح این طرح ها، مجموع مشترکان صنعتی گاز در استان به پنج  هزار و ۶۳۲ مشترک افزایش می یابد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برای گازرسانی میلیارد ریال هزینه واحد صنعتی هزار مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد

حجت‌الاسلام عباس امینی پیش از سخنرانی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم شاهرود در قالب دور دوم سفر استانی هیات دولت به استان سمنان گفت: در کنار دشواری در تامین آب برای مصارف آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی، به استفاده بهینه از ظرفیت تصفیه فاضلاب شهری برای جبران بخشی از این مشکل نیز بی‌توجهی می‌شود.

وی بیان کرد: تکمیل طرح فاضلاب شهری شاهرود سال‌ها معصل اراده‌ای برای اجراست که امیدواریم با درایت و تدبیر دولت مردمی آیت‌الله رییسی انتظار چندین ساله مردم برای بهره‌برداری از این طرح به پایان برسد.

امام جمعه شاهرود همچنین با تقدیر از تلاش دولت برای گازرسانی به همه مناطق کشور گفت: با وجود این خدمات، هنوز برخی مناطق از جمله روستای خارتوران این شهرستان که جزو مناطق دارای ظرفیت بالقوه اقتصادی کشور به شمار می‌روند از این خدمت بی‌بهره هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی
  • رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد
  • وزیر ارتباطات: اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • برخورداری ۴۸ روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد