Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تصویب لایحه شهرداری مبنی بر اجرای طرح آزمایشی تبلیغات بر روی ۵ درصد از تاکسی های زرد رنگ شهر اصفهان به مدت ۶ ماه، گفت: این طرح برای اولین بار در اصفهان اجرا می شود و در صورت ناموفق بودن، با کمترین عوارض متوقف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیراحمد زندآور در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: شهرداری اصفهان لایحه ای بر اساس ماده ۹ ابلاغی وزارت کشور به شورای اسلامی شهر مبنی بر این که سازمان تاکسیرانی مجاز است تبلیغات روی سقف و داخل تاکسی را انجام دهد ارائه کرد، که این تبلیغات می تواند در دو بخش فرهنگی و اقتصادی باشد.

وی با اشاره به بررسی این موضوع در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: باتوجه به اینکه ۹ هزار تاکسی پلاک "ت" در شهر اصفهان داریم، این طرح ممکن است در عین سادگی، پیچیدگی های خاصی از جهات مختلف اجتماعی و اقتصادی و نیز مسائل ترافیکی و منظر شهری داشته باشد، به خاطر همین حساسیت، مصوب شد این طرح برای ۵ درصد تاکسی های پلاک "ت" زرد زنگ در شهر اصفهان به مدت زمان ۶ ماه به صورت پایلوت اجرا شود.

این عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه براساس این طرح، علائم تبلیغاتی با اندازه و استانداردهای ابلاغ شده بر روی سقف و داخل تاکسی ها پشت صندلی راننده نصب می شود، تصریح کرد: این تبلیغات می تواند جنبه اطلاع رسانی از مسائل عمومی شهر و فرهنگ سازی داشته باشد.

وی یکی از اهداف اصلی این طرح را پیش بینی محل درآمدی برای رانندگان تاکسی عنوان کرد که در شرایط اقتصادی فعلی و به دلیل بی توجهی هایی که در سالیان گذشته به آنها وارد شده، می تواند به آنها کمک کند و افزود: تبلیغات تاکسی ها به نوعی بسته تشویقی قانونی برای رانندگان خواهد بود، در عین حال که به مناسب سازی ناوگان گسترده حمل و نقل عمومی شهر کمک می کند که مردم روزانه با آن سر و کار دارند.

زندآور همچنین به اشتغالزایی برای شرکت های کارگزار تبلیغاتی اشاره کرد و گفت: فعالان اقتصادی نیز می توانند از این فرصت برای تبلیغات محصولات و خدمات خود استفاده کنند.

وی با اظهارامیدواری از اینکه در نیمه دوم سال آینده حجم بیشتری از تاکسی های شهر مشمول این طرح شوند، گفت: درآمد حاصل از اجرای طرح به سه بخش شامل رانندگان تاکسی، شرکت های تبلیغاتی و سازمان تاکسیرانی تخصیص می یابد، البته رانندگان سهم بیشتری خواهند داشت، درحالی که شهرداری اصفهان و سازمان تاکسیرانی به این موضوع نگاه درآمدی نخواهد داشت و به همین خاطر جزو عوارض کدهای درآمدی سازمان منظور نشده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات تقویت ناوگان تاکسیرانی در سطح شهر اصفهان را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: برای تقویت این ناوگان قصد داریم یک هزار دستگاه تاکسی سطح شهر را به روز کنیم، به طوری که دستگاه های فرسوده از رده خارج شده و تاکسی های نو جایگزین آن می شود.

وی درخصوص جزئیات اجرای این طرح گفت: در این طرح ساز و کار پرداخت ۵۰ میلیون تسهیلات در ۳۶ قسط و با کارمزد ۴ درصد فراهم شده که در اختیار رانندگان قرار می گیرد و با پرداخت ۳۴ میلیون تومان نقدی، تاکسی صفر تحویل می گیرند، براین اساس سوئیچ ماشین فرسوده را گرفته و سوئیچ ماشین نو به رانندگان تحویل می دهیم که می تواند گام موثری در کاهش عمر ناوگان فرسوده تاکسی در شهر باشد.

زندآور درخصوص نگرانی هایی که در مورد اجرای طرح تبلیغات بر روی تاکسی های شهری وجود دارد، گفت: پایلوت کردن طرح به دلیل این است که اطمینان کامل به موضوع نداریم و به نوعی طرح آزمایشی است، چرا که برای اولین بار در اصفهان اجرا می شود و پیش از این هم به صورت نادر و تنها در دو سه شهر اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر این طرح ناموفق باشد با کمترین عوارض متوقف خواهد شد، اظهارامیدواری کرد که این طرح به دلیل کمک به رانندگان و تقویت ناوگان تاکسیرانی شهر موفق باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص قیمت درنظر گرفته شده برای تبلیغات تاکسی های شهری نیز گفت: تعیین قیمت از طریق کارشناسی صورت خواهد گرفت، اما پایه منطقی درنظر می گیریم تا مشوقی برای تبلیغ کنندگان باشد.

وی با بیان اینکه تبلیغات بر روی اتوبوس های شهری موضوع مرسومی است که در سال های گذشته انجام اما کمرنگ شده است، گفت: تبلیغات تاکسیرانی طرح نوپایی است که البته سازمان تاکسیرانی با تاخیر به این قضیه وارد شده، اما می تواند طرح موفق و الگویی در کشور باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تاکسی تبليغات شهري مديريت شهري شورای اسلامی شهر اصفهان کمیسیون حمل و نقل سازمان تاکسیرانی تبلیغات بر روی تبلیغات تاکسی تاکسی های شهر طرح آزمایشی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز

طرح آزمایشی تفکیک و جمع‌آوری پسماند از جلوی در منازل از شهرک رشدیه و شهرک زعفرانیه تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، در این طرح که از شامگاه _دوشنبه سوم اردیبهشت_ آغاز شده است، پسماندهای شهری تفکیک و به صورت شبانه و خانه به خانه از جلوی در منازل جمع‌آوری می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری منطقه پنج تبریز با نصب بنرهای اطلاع‌رسانی، چاپ و توزیع تراکت، برقراری ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و توجیه اصناف و کسبه محل، این طرح را از شهرک آزمایشی آغاز کرد.

در طرح آزمایشی تفکیک و جمع‌آوری پسماند به صورت شبانه و خانه به خانه، شهروندان پس از نصب اپلیکیشن behroob.ir پسماندهای قابل فروش را تفکیک و آدرس خود را در سامانه برای فروش بارگذاری می‌کنند، سپس پسماندهای غیرقابل فروش را بعد از تفکیک در منزل خود قرار می‌دهند.

ساعت جمع‌آوری پسماندها ۹ شب تعیین شده و لازم است شهروندان در این ساعت پسماندهای خود را برای جمع‌آوری در مقابل در منزل خود قرار دهند. هادی بدری، معاون خدمات شهری شهرداری تبریز کاهش ترافیک و کاهش آلودگی محیط زیست را مهمترین دستاورد این طرح اعلام کرد و از شهروندان خواست تا در این خصوص با همکاران شهرداری همکاری کنند.

شهرداری منطقه ۲ پایلوت جمع آوری شبانه زباله

موسی علیپور، شهردار منطقه دو تبریز اظهار کرد: این طرح از ناحیه یک منطقه دو تبریز به صورت پایلوت کار خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به مزایای این طرح از خدمات‌رسانی بهتر در راستای رفاه حال شهروندان دانست و تاکید کرد: جلوگیری از ایجاد ترافیک در معابر به هنگام تخلیه باکس‌ها به ویژه ممانعت از ترافیک در مسیرهای اصلی، جلوگیری از استهلاک خودروهای جمع آوری زباله، اتلاف سوخت، انرژی و زمان از دیگر مزیت‌های این طرح محسوب می‌شود.

شهردار منطقه دو تبریز با تاکید بر اینکه شهروندان با هدف رعایت زمان بیرون گذاشتن زباله‌ها و در راستای اجرای مفید این طرح، از آن‌ها درخواست می‌شود با کارگران تلاشگر حوزه خدمات شهری همکاری کنند.

کد خبر 747137

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در استان اصفهان
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در اصفهان
  • رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری از فردا
  • رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری
  • طرح مسطورا زمینه تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین است
  • اجرای آزمایشی عرضه اینترنتی دارو
  • تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز