Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل بایبوردی به نقش هنر در کاهش ناهنجاری های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه در مدیریت کاهش آسیب های اجتماعی، ترویج فرهنگ اسلامی و تعالی سبک زدگی ایرانی اسلامی نقش بسزایی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، دکتر «اسماعیل بایبوردی» در دومین گردهمایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان آران و بیدگل به نقش اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: هنرمند در مدیریت کاهش آسیب های اجتماعی، ترویج فرهنگ اسلامی و تعالی سبک زدگی ایرانی اسلامی نقش بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: نقشی که هنرمند در ایجاد تحرک اجتماعی، نشاط آفرینی و امیدآفرینی دارد بی بدیل است و هنر از جایگاه ویژه ای در جلوگيری از بروز ناهنجاری های اجتماعی برخوردار است.

 

بایبوردی با تاکید بر اینکه مقوله هنر باید  به حوزه آسیب های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، بی بندوباری، خشونت، فضای مجازی و غیره بیشتر بپردازد، افزود: زبان هنر، بسیار اثرگذار و گیراست و اثری که بر مخاطب دارد شاید چندین دانشگاه نتواند این اثرگذاری را داشته باشد.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با اشاره به ظرفیت بالای هنری در این شهرستان تصریح کرد: این شهرستان در زمینه های هنری از ضعف زیرساخت ها رنج می برد و لازمه توسعه هنر در شهرستان آران و بیدگل این است که زیرساخت ها اصلاح شود.

 

بایبوردی در ادامه با تاکید بر اینکه زمانی هنر تاثیرگذار است که سفارشی و دولت ساخته نباشد، گفت: هنر دولت ساخته، باعث بی ارادگی، بی انگیزگی و عدم خلاقیت می شود و نباید اجازه دهیم سایه دولت ها و قدرت ها بر هنر سنگینی کند. برنامه دولت، آشتی هنر با جامعه و مردم است و دنبال دخالت حداقلی و حمایت حداکثری از هنرمندان هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه ارزش گذاری به هنر و هنرمندان نباید محدود به ایام خاص همچون دهه فجر شود، تصریح کرد: تشکیل بانک اطلاعات هنرمندان، تشکیل اتاق های فکر هنرمندان و راه اندازی هیئت های اندیشه ورز هنری می تواند در تقویت و توسعه حوزه های مختلف هنری در شهرستان اثرگذار باشد.

 

دومین گردهمایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان آران و بیدگل همزمان با آغاز دهه فجر با همکاری مشترک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و فرمانداری آران و بیدگل در سالن همایش های شهدای دولت این شهرستان برگزار شد.

 

سخنرانی سعید ضابطی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل و حمیدرضا خلیلی رئیس حوزه هنری آران و بیدگل، اجرای نمایش و اجرای سرود از دیگر برنامه های این گردهمایی بود./

 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه ایام الله دهه فجر دهه فجر نماز جمعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل فرماندار آران و بیدگل شهرستان آران و بیدگل دهه فجر آران و بیدگل هنرمند هنر کاهش آسیب های اجتماعی شهرستان آران و بیدگل اصحاب فرهنگ هنر و رسانه زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم

شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان واقع شده است. این شهر اماکن گردشگری و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. با وجود اینکه گذر‌های تاریخی بسیاری در این شهرستان وجود دارد و اقدامات قابل توجهی جهت مرمت و بازسازی این گذرگاه‌ها انجام شده است اما برخی از این گذرگاه‌ها همچنان نیاز به مرمت و بازسازی دارند،.

گذر تاریخی ابولولو یکی از این اماکن تاریخی است. این مجموعه تاریخی شامل کوچه تاریخی، طاق‌های قوسی و مسجد تاریخی است، اما با وجود اینکه در مجاورت گذر تاریخی نقشینه قرار گرفته، از حال و روز خوشی برخوردار نیست و نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

شهروندخبرنگار ما فیلمی از این گذر تاریخی را به نمایش گذاشت و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: سید شهاب مرتضوی - اصفهان

بیشتر بخوانید:

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم