Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@06:00:57 GMT

واکنش سازمان ملل به انتصاب نخست وزیر تازه عراق

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۲۱۲۶

خرداد: نماینده سازمان ملل در امور عراق روز گذشته- شنبه- با استقبال از تعیین نخست وزیر جدید خواستار تسریع در تحقق اصلاحات بنیادین و خواسته­ های قانونی مردم عراق شد.

به گزارش خرداد از  ایلنا به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، «جنین هینس پلاسخارت»، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق روز گذشته- شنبه- با استقبال از تعیین «محمد توفیق علاوی»، نخست‌وزیر جدید این کشور خواستار انجام اصلاحات بنیادین و تحقق خواسته‌­های مشروع و قانونی مردم عراق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلاسخارت با انتشار بیانیه­‌ای اعلام کرد: «عراق به حرکت رو به جلو  نیاز مبرم دارد و نخست‌وزیر جدید مأموریتی بزرگی به عهده دارد که همان تشکیل سریع کابینه و دریافت رأی اعتماد پارلمان برای انجام اصلاحات هدفمند در تحقق خواسته­‌های مردم و عدالت است».

وی در ادامه افزود: « همچنان سختی‌­های فراوانی پیش رو وجود دارد و پیشرفت مستلزم حمایت همه گروه­‌های کارآ و اثر گذار از نخست‌وزیر مکلف برای خدمت به مردم عراق است».

نماینده سازمان ملل در امور عراق توضیح داد: «تعهداتی در بیانیه نخست‌وزیر مکلف وارد شده که بسیاری از خواسته­‌های معترضان صلح‌طلب را محقق می­‌کند».

وی تأکید کرد: «هر چند که این اقدام نشانه­‌ای قابل تقدیر و تشویق است اما این ملت عراق هستند  که سرانجام درباره رهبری کشور و با توجه به دستاوردها و موفقیت­‌های آن داوری خواهند کرد».

در ادامه بیانیه پلاسخارت آمده است: «سازمان ملل بارها از همه مسئولان خواسته که از حزب‌گرائی عبور کرده و منافع ملی را در اولویت قرار دهند. اکنون زمان عمل فرارسیده است. از هیچ تلاشی در عراق برای خروج این کشور از بحران نباید فروگذار شود و سازمان ملل به حمایت از مردم عراق و دولت برای ساخت کشوری امن­‌تر، عدالتمندتر و شکوفاتر ادامه خواهد داد».

برچسب ها: سازمان ملل ، عراق ، توفیق علاوی

منبع: خرداد

کلیدواژه: سازمان ملل عراق توفیق علاوی سازمان ملل در امور عراق نخست وزیر جدید مردم عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۲۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه المنار، گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که نیرو‌های مسلح آن‌ها حملات علیه نیرو‌های آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می‌گیریم.

دو روز پیش سازمان الحشدالشعبی عراق از حمله به پایگاه نظامی کالسو واقع در استان الانبار خبر داده بود.

علا الناشی نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفتگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسئولیتی علیه نیرو‌های امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسئولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم