Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@22:09:38 GMT

سوزاندن کتاب به هر شکلی محکوم است

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۲۳۰۷

سوزاندن کتاب به هر شکلی محکوم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام نادر حقیقی در خصوص بخشی از ساختمان مدرسه النبی بندرعباس (امارت کلاه‌فرنگی) که از آثار تاریخی استان است، اظهار کرد: بخش آموزشی مجموعه مدرسه النبی در اختیار مرکز مدیریت حوزه علمیه استان بوده و بخش نگهداری ساختمان در اختیار هیئت‌امنای مدرسه است و ارتباطی با مرکز مدیریت ندارد و درآمد املاک حوزه علمیه خرج هزینه‌های حوزه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیانیه‌ای از سوی مرکز حوزه علمیه قم در خصوص مشارکت در دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی صادر شده و ما نیز در استان هرمزگان به‌تبع آن نسبت به تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات اقدام خواهیم کرد، اما از کاندیدای خاصی حمایت نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: ما معیارهای انتخاب را بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به مردم ارائه می‌دهیم و انتخاب با مردم خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان عنوان کرد: در سطح استان ۱۵۰ مبلغ، ۱۰۰ استاد و کادر مدارس علمیه و ۱۲۰ نفر از مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی در محافل و مساجد، شاخص‌های کلی نماینده خوب را برای مردم بیان می‌کنند.

استمرار نظام و انقلاب با وحدت روحانیت و جوانان امکان‌پذیر است

حقیقی با تأکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب و حوزه علمیه از هم جدا نیستند، اضافه کرد: بخش اعظم فرامین مقام معظم رهبری به حوزه علمیه بازمی‌گردد، تبیین تاریخ انقلاب رسالت عظیمی بوده که به عهده حوزه‌های علمیه است و روحانیت باید جوانان را نسبت به این مسائل آگاه کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به کلیدواژه معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تأکید دارند و معنویت از حوزه جدا نیست، اگر حوزه در طول تاریخ و انقلاب شکلی به خود گرفته به‌واسطه جوانان بوده، حوزه و روحانیت و جوانان نظام و انقلاب را شکل داده‌اند و استمرار آن نیز به‌واسطه آنان است.

معرفت افزایی و گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم است

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان بیان کرد: یکی از مباحث اقتصاد در بیانیه گام دوم انقلاب، فرهنگ اقتصادی است و حوزه نقش عظیمی در این زمینه دارد، پژوهش نیز از حوزه علمیه جدا نبوده و اگر هزار و ۴۰۰ سال به حیات خود ادامه داده به‌واسطه پژوهش‌های گسترده علما بوده است.

حقیقی بیان کرد: معرفت افزایی نسبت به گام دوم انقلاب بسیار مهم است و بعدازآن باید به گفتمان سازی و تبلیغ و تبیین این بیانیه بپردازیم و این مهم به عهده حوزه‌های علمیه است.

ورود دانشگاهیان به سمت حوزه علمیه ملموس نیست

وی با اشاره به اینکه علم اساتید حوزه‌های علمیه در اختیار آحاد جامعه و دانشگاه‌ها است، عنوان کرد: درزمینهٔ وحدت و اتحاد بین حوزه و دانشگاه کم‌کاری بیشتر از سوی دانشگاه است، ورود دانشگاهیان به سمت حوزه علمیه ملموس نبوده و باید پررنگ‌تر شود.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان گفت: تخریب‌های جدی نسبت به حوزه‌ها شکل می‌گیرد و دلیل بسیاری از شکاف‌هایی که بین روحانیت و مردم به وجود آمده همین دشمن‌تراشی‌هاست، متأسفانه این‌طور القا می‌شود که جوانان، حوزه‌ها و روحانیت را دشمن خود می‌دانند و اگر به خود بیاییم و روحانیت را جدا از مردم ندانیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

روحانیت باید پای درد دل مردم بنشیند

حقیقی بیان کرد: مهم‌ترین کاری که حوزه علمیه باید انجام دهد این است که جمله "حوزه با مردم است و مردم نیز با حوزه هستند" به فعلیت برسد، ارتباط مردم و روحانیت آسیب دیده و هرچه بیشتر ترمیم شود بیشتر می‌تواند نقش خود را ایفا کند، ازاین‌رو باید روش‌های تبلیغی خود را تغییر داده و تبلیغ چهره به چهره رونق بگیرد و روحانیت پای درد دل مردم بنشیند.

وی ادامه داد: باید ظرفیت‌های دین را برای مردم بیان کنیم، اگر با این ظرفیت‌های دینی مشکلات مردم را کم کنیم، مردم بیشتر به سمت حوزه‌های علمیه می‌آیند، شاید در این زمینه روحانیت وظیفه خود را به‌درستی انجام نداده که لازم است بازنگری جدی صورت بگیرد.

هرمزگان یکی از استان‌های منحصربه‌فرد درزمینهٔ شهدای روحانی است

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان بیان کرد: در دهه فجر بازدید از خانواده شهدا به‌خصوص شهدای روحانی را خواهیم داشت، هرمزگان یکی از استان‌های منحصربه‌فرد درزمینهٔ شهدای روحانی است، در زمان جنگ تنها حوزه علمیه استان مدرسه النبی بوده که تعطیل می‌شود و ۳۴ نفر از اساتید و طلبه‌ها که یک‌سوم جمعیت روحانیت استان بودند شهید می‌شوند.

حقیقی بیان کرد: حضور در مزار شهدا و غبارروبی شهدا را خواهیم داشت، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی بین طلبه‌ها و حضور مبلغین در بین مردم از دیگر کارهای حوزه علمیه هرمزگان در دهه فجر است.

دهه فجر ظرفیت خوبی برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است

وی ادامه داد: تبلیغ چهره انقلاب در بین مردم که از تأکیدات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بوده از وظایف حوزه است، دهه فجر ظرفیت خوبی برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است؛ یکی دیگر از برنامه‌های حوزه در ایام‌الله فجر برگزاری دوره مسابقات قرآنی ترتیل و قرائت در مدارس سطح استان است.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان ادامه داد: ۱۰ مدرسه علمیه در سطح استان و در شهرستان‌های مختلف داریم که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت این مدارس برای فرهنگ دینی استان استفاده کنیم.

حقیقی تصریح کرد: در ایام نوروز نیز با کمک اداره کل اوقاف در بقعه‌های متبرکه طرح آرامش بهاری را داریم، اما نیاز است با کمک نهادهای فرهنگی برای حضور در بوستان‌ها و مراکز دیگر تفریحی برنامه‌ریزی برای پر کردن خلأ حضور روحانیت داشته باشیم.

سوزاندن کتاب به هر شکلی محکوم است

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان با بیان اینکه سوزاندن کتاب کار ناپسندی است و مدیریت حوزه علمیه نیز در بیانیه‌ای این کار را محکوم کرد، تصریح کرد: سوزاندن کتاب به هر شکلی محکوم است، همه علوم دارای مقامی هستند و نباید اگر علمی را قبول نداریم کتاب‌هایش را بسوزانیم، این‌گونه جلوی گسترش و اشاعه علم گرفته می‌شود.

حقیقی گفت: افکار مختلف باید باشند تا علم گسترش یابد، در حوزه‌های علمیه کتاب‌های مختلفی می‌بینیم و این به این معنی است که نسبت به قرآن برداشت‌های مختلفی وجود دارد، نمی‌توان انتظار داشت در علوم دیگر دیدگاه‌های مختلف وجود نداشته باشد.

برای صدور مجوز کنسرت‌های موسیقی با حوزه مشورت نمی‌شود

وی ادامه داد: مشکلات بودجه‌ای باعث شده نتوانیم در خصوص پاسخ‌گویی به شبهات دینی در استان هرمزگان فعال‌تر باشیم که امیدواریم با ورود مسئولین به این مسئله این مشکلات و دغدغه نیز برطرف شود.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان تصریح کرد: بارها از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خواسته‌ایم در خصوص صدور مجوز کنسرت‌های موسیقی با حوزه مشورت کنند که تاکنون در این زمینه همکاری صورت نگرفته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 جامعه حوزه علمیه قم شاخص مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری حوزه های علمیه شهدای روحانی مدرسه النبی سمت حوزه سطح استان حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است

ایسنا/هرمزگان فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، با بیان این نکته که فلسفه وجودی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی فدایی شدن است، گفت: «عملیات وعده» صادق تمام معادلات دنیا به هم ریخت، آمریکایی ها لفاظی ها را کنار گذاشته اند و این به برکت تفکر ولایی است.

سردار اباذر سالاری، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، در  شورای اسلامی شهر بندرعباس، با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اقدامات امام خمینی (ره) از ابتدای انقلاب اسلامی چیزی شبیه یه یک معجزه است. تاسیس نهادهای انقلابی با دارا بودن نگاه دوراندیش و حکیمانه، فراتر از عقل‌های مادی و دنیوی ما است.

وی عنوان کرد: در قبل از انقلاب، ایران دچار گرفتاری‌های بود مانند اینکه آمریکایی‌ها در این کشور به  منافع ما چشم طمع داشتند و کسی نمی توانست با آنها مقابله کند ولی امروز به برکت خون شهدا و امامین انقلاب، نظام به حدی رسیده است که اگر کسی جسارت و نگاه چپ  به منافع جمهوری اسلامی نه تنها در خاک ایران بلکه در خارج  داشته باشد مورد تنبیه قرار می گیرد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان گفت: تفاوت حکومت  که بر گرفته از ارزش های اسلامی و اتصال به وحی و امامت  است با حکومت طاغوت را باید در استکبار ستیزی دانست.

وی با بیان اینکه تشکیل سپاه یک ضرورت است، گفت: تشکیل این نهاد از ابتدای انقلاب در خدمت رسانی و آگاهی به مردم، توطئه دشمنان را خنثی کرد و در هشت سال دفاع مقدس شاهد جانفشانی ها و تقدیم بهترین ها بودیم و فلسفه وجودی سپاه فدایی شدن است.

سردار سالاری، با اشاره به اقدامات کمکی سپاه پاسداران در بلایای طبیعی، عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بعد منطقه ای و جهانی نیز در مقابله با داعش و در امان ماندن مردم کشورهای اسلامی نقش محوری و بسزایی را داشته است.

وی اظهار کرد: قریب به ۶ ماه از حمله وحشیانه رژیم صهیونسیتی به مردم غزه می‌گذرد و روزی نیست که کودکان و زنان و مردان قتل عام نشوند و حتی آب و برق ندارند اما خبری از نهادهای حقوق بشری وجود ندارد.  بیش از ۳۰ هزار نفر در غزه کشته می شود هیچ اقدامی نمی‌کنند و آمریکا با سیاست دو گانه خود هر زمان بسته کمکی به این رژیم ارائه می کند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، با ذکر این نکته که جمهوری اسلامی امید همه ملت ها و مسلمانان مظلوم جهان است، گفت: بعد از عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا به هم ریخت؛ آمریکایی ها لفاظی ها را کنار گذاشته و این به برکت تفکر ولایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود