Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماره های کدام بازیکن ها در باشگاه های اروپایی بازنشست شدند؟

طرفداری- بازنشستگی یک شماره پیراهن می‌تواند یک افتخار بزرگ برای آن بازیکن باشد، چرا که در اغلب موارد نشان دهنده تاثیر زیاد آن بازیکن روی باشگاه یا وفاداری مثال زدنی یا محبوبیت فوق العاده او بوده است. البته در مواردی پیراهن ها به احترام یک حادثه هولناک مثل درگذشت ناگهانی یک بازیکن بازنشست شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند برخی با این کار تحت هر شرایطی و برای هر بازیکنی مخالف هستند. در ادامه به معرفی برخی از معروف ترین پیراهن های بایگانی شده در بین باشگاه های اروپایی می‌پردازیم. بدیهی است که لیست کامل این شماره ها بسیار طولانی تر است که فقط باشگاه ها و بازیکنان سرشناس در نظر گرفته شده اند. نکته دیگر آنکه فقط پیراهن هایی که تا به امروز همچنان بازنشست هستند لحاظ شده اند و شماره هایی که مدتی شامل این قضیه بودند اما پس از مدتی به بازیکنان دیگری داده شدند در نظر گرفته نشده اند (مثل شماره 6 رم یا شماره 21 بارسلونا که پس از انریکه بایگانی شد اما پس از مدتی از بایگانی در آمد و اکنون در اختیار فرنکی دی یونگ است).

 

شماره های 3 و 6 باشگاه میلان

پیراهن شماره شش فرانکو بارزی بعد از بازنشستگی‌اش بایگانی شد. کاپیتان متعهد، باهوش و دارای عطش برای ثبت کلین شیت میلان. مدافعی که خیلی‌‌ها وی را بهترین مدافع تاریخ سری آ می‌‌دانند. بارزی بازیکن قرن میلان و شاید کامل ترین مدافع تاریخ این باشگاه بود. شماره 3 میلان هم دیگر شماره بایگانی شده این باشگاه است، شماره ای که متعلق به یکی دیگر از برترین مدافعان تاریخ جهان بود. پیراهن مالدینی در سال 2009 بایگانی شد و فقط در صورتی که از بایگانی در می‌آید که یکی از پسران او به طور حرفه‌ای برای میلان بازی کند. مالدینی در 20 سالگی دفاع چپ فیکس تیم رویایی آریگو ساکی بود و تا پایان دوران حرفه ایش در بالاترین سطح کیفی مثل یک اسطوره جاودانه به کارش ادامه داد.

 

شماره 6 باشگاه پارما

سه سال پیش وقتی پارما به دلیل ورشکستگی، به سری دی سقوط کرد؛ کاپیتان 37 ساله پارما قول داد تیمش را به سری آ برگرداند. در آن زمان بسیاری معتقد بودند بازیکنی با این سن و سال در بازگشت از دسته چهارم به سطح اول سری آ، خیال پردازی کرده است اما او قولش را عملی کرد. و پس از این اتفاق از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و شماره اش هم با خودش بازنشست شد.

 

شماره های 3 و 4 باشگاه اینتر

فاکتی یکی از اعضای اولین تیم ایتالیایی (اینترمیلان) بود که توانست از عنوان قهرمانی اش در جام باشگاه های اروپا 1965 دفاع کند. فاکتی 18 فصل در نراتزوری به میدان رفت که حاصل آن 629 بازی و 75 گل بود. فاکتی موفق شد به 4 قهرمانی در سری آ، 2 جام قهرمانی در اروپا، 2 قهرمانی در اینترنشنال کاپ و عنوان قهرمانی با ایتالیا در یورو 68 برسد. البته پیراهن شماره 3 فاکتی سال ها بعد از خداحافظی وی در سال 2006 بایگانی شد، بوردیسو آخرین بازیکنی بود که این شماره را بر تن کرد.

پیراهن زانتی برخلاف فاکتی بلافاصله پس از بازنشستگی وی بایگانی شد. زانتی قبل از آن که 40 ساله شود 858 بازی باشگاهی انجام داد و 16 جام برد. زانتی کاپیتان اینتر در سال سه گانه اینتر بود، سالی که آن ها پس از 45 سال یک بار دیگر قهرمان اروپا شدند.

 

شماره های 6 و 7 باشگاه جنوا

این دو شماره به ترتیب برای جانلوکا سیگنورینی و مارکو روسی کنار گذاشته شدند. سیگنورینی 1988 تا 1995 مدافع تیم جنوا بود و پس از مرگ ناگهانی اش در 6 نوامبر 2002 پیراهنش بایگانی شد و مارکو روسی هم از اسطوره های باشگاه محسوب می‌شود که 8 سال در این تیم بازی کرد و در سال 2013 بازنشست شد.

 

شماره های 14 و 34 باشگاه آژاکس

کرایوف یکی از با استعدادترین بازی‌ سازان تمام تاریخ فوتبال و سمبل تیم ملی فوتبال هلند در دهه 70 بوده است. او بیش از هرچیز به خاطر قدرت تکنیکی، سرعت و قدرت رهبری‌ شهرت داشت. یک رهبر تمام عیار، جوان، یاغی، با اعتماد به نفس، باهوش، هنرمند. او و رینوس میشل آژاکس را از ته چاه کشیدند بالا و آن را بدل به باشگاهی جهانی کنند. بایگانی کردن شماره اش در آژاکس کمترین کاری بود که می‌شد برای تقدیر از او انجام داد.

شماره 34 آژاکس، دیگر شماره ای است که در این باشگاه به بازیکن دیگری داده نمی‌شود. این شماره متعلق به عبدالحق نوری بود که اکنون 22 ساله است، نوری یکی از هافبک های اصلی آژاکس بود که در جریان یک دیدار دوستانه برابر وردربرمن، به دلیل حمله قلبی در زمین بیهوش شد و در نهایت این موضوع به ضایعه مغزی شدید او و پایان فوتبالش انجامید.

 

شماره 10 باشگاه ناپولی

اهالی ناپل مارادونا اسطوره تکرار نشدنی جهان فوتبال را از آن خود می دانند. قهرمانی در اسکودتو و جام یوفا تنها در دوران مارادونا محقق شد. دیگو مارادونا اسطوره ستاره تکرار نشدنی دنیای فوتبال هفت سال را در تیم ناپولی گذراند و با موفقيت هايى كه براى اين باشگاه كسب نمود، خود را به هویت این باشگاه و حتی شهر ناپل ایتالیا تبدیل نمود.

 

شماره 25 باشگاه چلسی

این شماره قبل از بایگانی شدن به مدت 7 سال در اختیار جانفرانکو زولا بود. بازیکنان کمی در تاریخ چلسی، نقشی به پررنگی جانفرانکو زولا داشتند. او آبی ها را از تیمی میانه جدولی به مدعیان صعود به اروپا تبدیل کرد. در دوران بازی او، چلسی یک تیم قدرتمند و باپشتوانه مالی قوی نبود اما زولا کاملا چیز جدیدی به تیم آورد. زولا در پایان فوتبالش به چلسی نیامد و اگر این اتفاق می افتاد، ماجرای ما بسیار متفاوت بود.

 

شماره 23 باشگاه منچسترسیتی

شماره 23 سیتی و شمار 17 باشگاه لنس فرانسه، هردو به یک دلیل و برای یک نفر بازنشست شدند. مرگ مارک ویوین فو که یکی از معروف ترین تراژدی های فوتبال بود. ویون فو در مسابقات جام کنفدراسیون ها در سال 2003 در بازی کامرون و كلمبيا در استاديوم ژرلان در هفتاد و دومين دقيقه مسابقه بر روی زمين افتاد و درست يك ساعت و نيم بعد درگذشت. دقيقا مشخص نبود كه چه اتفاقی افتاده است ولی سخنگوی فيفا اعلام كرد كه وی دچار حمله قلبی شده است. فو در آن زمان به طور قرضی عضو سیتی بود.

 

شماره 31 باشگاه کویینز پارک رنجرز

این شماره پس از اینکه ری جونز، مهاجم 18 ساله این باشگاه در 25 آگوست 2007 در یک تصادف رانندگی با یک اتوبوس جان خود را از دست داد بازنشست شد و به هیچ بازیکن دیگری داده نشد. این مهاجم در 18 سالگی، در 33 بازی برای این تیم 5 گل زده بود.

 

شماره های 6 و 38 باشگاه وست هم

این شماره به افتخار بابی مور بزرگترین اسطوره باشگاه بایگانی شده است، مور که نامش با قهرمانی در جام جهانی 1966 جاوید شد، 647 بار با پیراهن چکش ها به میدان رفت. البته بایگانی شدن این شماره در سال های اخیر رخ داد و پس از متیو آپسون در سال 2008 این شماره به هیچ بازیکن دیگری داده نشد و خود آپسون هم پیراهن شماره 15 را بر تن کرد. شماره 38 این باشگاه، دیگر شماره ای است که به هیچ بازیکن دیگری داده نمی‌شود، این شماره آخرین بار بر تن دیلان تامبایدس بود که در آوریل 2014 به دلیل ابتلا به سرطان بیضه درگذشت.

 

شماره 26 باشگاه ردبول سالزبورگ

در سال 2017 به پاس زحمات جاناتان سوریانو مهاجم اسپانیایی ردبول سالزبورگ، شماره 26 وی بازنشست شد. سوریانو از فصل 2011/12 تا فصل 2016/17 عضو این تیم بود و آمار فوق العاده 172 گل در 202 بازی را ثبت کرد و سه بار آقای گل لیگ اتریش و یک بار آقای گل لیگ اروپا شد.

 

شماره 29 باشگاه بنفیکا

میکلوش فهر مهاجم مجارستانی جوانی که در 25 ژانویه سال 2004 در بازی با ویتوریا گیمارش در دقیقه 60 وارد زمین شد و پس از چند لحظه ناگهان نقش بر زمین شد. فردای آن روز خبر مرگ این بازیکن که در آن زمان 24 سال سن داشت به خبر اول جهان فوتبال تبدیل شد. بنفیکا پیراهن 29 او را به تالار افتخارات سپرد و برای همیشه بایگانی کرد. ‏در پایان فصل نیز پس از قهرمانی لنفیکا در لیگ، اعضای باشگاه به مجارستان رفتند و قهرمانی را به والدین فهر تقدیم کردند.‏

 

شمار 19 باشگاه ولفسبورگ

جونیور مالاندا هافبک جوان بلژیکی وولفسبورگ در یک حادثه رانندگی جان خود را از دست داد و پس از آن باشگاه وولفسبورگ تصمیم گرفت به یاد مالاندا دیگر شماره 19 خود را در دسترس قرار ندهد و به نوعی این شماره به موزه این باشگاه خواهد رفت و هیچ بازیکن دیگری آن را بر تن نخواهد کرد.
 

شماره 9 باشگاه نانت

امیلیانو سالا که پس از آخرین دیدار با هم تیمی های سابقش، با یک هواپیمای غیراستاندارد راهی کاردیف می شد، در حوالی کانال مانش هواپیمایش سقوط کرد و پس از حدود دو هفته جستجو، جسد بی جان او پیدا شد. باشگاه نانت در اقدامی تحسین برانگیز، اعلام کرده که به احترام درگذشت امیلیانو سالا، پیراهن شماره 9 باشگاه که متعلق به او بوده را بایگانی می کند و دیگر بازیکنی در نانت، نمی تواند پیراهن شماره 9 را برتن کند.

 

شماره 7 باشگاه شالکه

بازنشسته شدن شماره هفت شالکه به خاطر رائول شاید عجیب ترین اتفاق در بین موارد مشابه بود، چرا که رائول فقط 2 سال برای معدنچی ها بازی کرد. حتی دو تن از بازیکنان افسانه ای شالکه یعنی اولاف تون و اینگو آندربروگ از این تصمیم انتقاد کردند. رائول در 98 بازی 40 گل برای شالکه زد.

 

شماره 14 باشگاه آتالانتا

شماره 14 باشگاه آتالانتا از سال 1997 تاکنون بایگانی است. این شماره متعلق به فدریکو پیسانی مهاجم این تیم در بین سال های 1992 تا 1997 بود که در 12 فوریه 1997 در سن 22 سالگی در یک تصادف جان خود را از دست داد.

 

شماره های 13 فیورنتینا و کالیاری و شماره 11 کالیاری

13 اسفند 1396 بود که همه منتظر دلامدونینا بودیم که خبری آمد که کام همه تلخ شد. داویده آستوری، کاپیتان تیم فیورنتینا درگذشت. درخواب و غریبانه که همه ما را به یاد پرواز ابدی کاپیتان پرسپولیس انداخت. کاپیتان 31 ساله بنفش ها کفش هایش را جا گذاشت و داغ یک اسطوره را بر قلب سری آ نشاند. پیراهن شماره 13 تیم های فیورنتینا و کالیاری که بر تن آستوری بود، به احترام وی برای همیشه بایگانی شد. به این ترتیب، بازیکنی در این دو تیم از این پس نخواهد توانست پیراهن شماره 13 را برتن کند.

همچنین شماره 11 باشگاه کالیاری هم به احترام لوئیجی ریوا، اسطوره فوتبال ایتالیا که 15 سال در تیم کالیاری بازی کرد بازنشست شد. جیجی ریوا در 351 بازی در کالیاری، 201 گل زد.

 

 

شماره 26 باشگاه رئال بتیس

روکه بعد از سپری کردن دوران طولانی بیماری ودست وپنجه نرم کردن با بیماری سرطان در 24 ژوئن 2012 در سن 23 سالگی از دنیا رفت. این بازیکن کاتالان دچار سرطان در ناحیه لگن بود و در نهایت نتوانست در نبرد با این بیماری موفق باشد. روکه در زمان مرگ عضو تیم رئال بتیس بود و شمار 26 وی پس از مرگش کنار گذاشته شد.

 

شماره های 10 و 13 باشگاه برشا

برای باشگاهی در حد برشا حضور 4 ساله اسطوره ای در حد روبرتو باجو در حدی مایه مباهات و افتخار است که شماره 10 باشگاه را به خاطر او برای همیشه بازنشسته کنند. باجو در 101 بازی برای برشا از سال 2000 تا سال 2004، توانست 64 گل به ثمر برساند.

شماره 13 برشا هم پس از درگذشت ویتوریو مرو بازنشست شد. مرو مدافع برشا در سال های 1998 تا 2002 بود که در 23 ژانویه 2002 در حادثه تصادف جان خود را از دست داد.

 

شماره 33 باشگاه شاختار دونتسک

پس از ترک باشگاه توسط داریو سرنا کاپیتان با سابقه تیم در سال 2018، که 15 سال عضو این تیم بود، شماره 33 وی بازنشست شد. سرنا کروات، 536 بازی برای شاختار انجام داد و 26 جام مختلف با این تیم اوکراینی به دست آورد.

 

شماره 17 باشگاه هلسینگبورگس سوئد به افتخار هنریک لارسن

لارسن در مجمو ع 4 سال عضو این تیم بود که یک سال از آن را هم به طور قرضی در منچستریونایتد بازی کرد. لارسن فقط یک قهرمانی در جام حذفی سوئد را در این باشگاه تجربه کرد اما آمار فردی فوق العاده 105 گل در 168 بازی و محبوبیت فوق العاده اش بین هواداران باعث شد تا شماره مورد علاقه اش در این تیم بایگانی شود.

 

شمار 40 باشگاه سوانزی

بسین ادریج مهاجم 22 ساله اتریشی که برای تیم ملی زیر 21 سال اتریش هم بازی می‌کرد در 15 می 2010، در خواب دچار حمله قلبی شد و درگذشت. با اینکه ادریج تنها 3 بازی برای سوانزی انجام داده بود، این حادثه به قدری تلخ بود که شمار 40 وی در باشگاه بایگانی شد.

 

شماره 10 باشگاه بوداپست هونوید مجارستان به افتخار پوشکاش

پوشکاش بیشتر به عنوان اسطوره رئال مادرید شناخته می‌شود، اما بهترین بازیکن تاریخ مجارستان بیشتر دوران ورزشی خود را در لیگ کشور خودش و تیم بوداپست هونوید بازی کرد (13 سال). پوشکاش در 367 بازی برای این تیم، 380 گل زد که حتی از آمارش در رئال مادرید هم بهتر بود.

 

شماره 27 باشگاه بولونیا

این شماره پس از درگذشت نیکولو گالی در سال 2001 در یک تصادف بایگانی شد. گالی در زمان مرگ تنها 17 سال سن داشت و فقط یک بازی برای تیم بولونیا انجام داده بود. گالی به طور قرضی از آرسنال به بولونیا پیوسته بود و عضو تیم ملی زیر 18 سال ایتالیا بود.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: جان خود را از دست باشگاه های اروپا عضو این تیم شماره 10 باشگاه پیراهن شماره بایگانی شده یک تصادف طور قرضی دیگر شماره بازنشست شد فوق العاده برای همیشه ترین مدافع بایگانی شد معروف ترین آن زمان حمله قلبی باشگاه ها پیراهن ها شماره ها شماره ای تیم ملی شماره 13 شماره 26 شده اند شماره 9 شماره 3 سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مطرح شدن به عنوان جانشین کلوپ خوشحالم!‏

به گزارش "ورزش سه"، جان‌پیرو گاسپرینی، مربی کارکشته و 66ساله ‏ایتالیایی، از هفته گذشته و بعد از عملکرد درخشان تیمش مقابل ‏لیورپول و پیروزی 3-0 مقابل تیم یورگن کلوپ در آنفیلد، مورد توجه ‏دنیای فوتبال قرار گرفته است. ‏

آتالانتا با هدایت گاسپرینی فردا شب در خانه‌اش میزبان لیورپول ‏است و بیشترین شانس را برای صعود به نیمه‌نهایی لیگ اروپا دارد. ‏دیدار دو تیم در برگامو و در دور برگشت مرحله یک‌چهارم لیگ اروپا ‏برگزار خواهد شد. ‏

گاسپرینی در نشست خبری دیدار فردا با لیورپول درباره شایعات اخیر ‏که او را جانشین احتمالی یورگن کلوپ در لیورپول می‌دانند گفت:" ‏الان در برهه شایعات هستیم و می‌دانم که آنها مشغول مقایسه ‏گزینه‌ها و بالا و پایین کردن اسامی هستند. اگر آنها به من علاقه ‏نشان داده باشند باعث خوشحالی است". ‏

گاسپرینی در ادامه گفت:" در حال حاضر همه تمرکز ما بازی فردا با ‏لیورپول است و بلافاصله بعد از آن مسابقه باید به باسزی با ‏فیورنتینا در جام حذفی فکر کنیم. هر دو پیروزی مقابل لیورپول و ‏فیورنتینا در بازی‌های رفت برای ما اتفاق‌هایی بسیار دلچسب و ‏خوشحال‌کننده بود. می‌خواهیم این فاز خوبی که در این چند هفته ‏داشتیم را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانیم". ‏

سرمربی آتالانتا درباره پیروزی 3-0 مقابل لیورپول در بازی رفت گفت:" ‏برای صعود نباید به نتیجه آن بازی فکر کنیم. باید با این ذهنیت به ‏میدان برویم که بازی رفت 0-0 شده و حالا همه چیز به بازی برگشت ‏بستگی دارد". ‏

گاسپرینی در ادامه گفت:" لیورپول همیشه تیم بزرگی بوده و هست. ‏در این روزهای حساس در رقابتهای مختلف شاهد نتایج عجیب ‏هستیم. همه باید فردا برای آتالانتا از 110 درصد توان‌شان استفاده ‏کنند. با اینحال من شک ندارم که لیورپول فارغ از هر نتیجه‌ای که به ‏دست می‌آید یکی از بزرگترین تیمهای دنیا است". ‏

دیگر خبرها

  • توماس مولر: رئال مادرید و بایرن مونیخ یکی از بزرگترین بازی‌های فوتبال دنیاست
  • واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌ سران اروپا | تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی قرار نمی‌گیریم
  • طعنه همسر گوندوگان به بارسا: فاتح سه‌گانه! (عکس)
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز پنجشنبه ۳۰‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • لحظه به لحظه با داغ‌ترین شب فوتبال اروپا
  • از مطرح شدن به عنوان جانشین کلوپ خوشحالم!‏
  • ترکیب احتمالی حساس‌ترین بازی فوتبال اروپا
  • هوادار: با صدور بیانیه‌های پوچ موضوع را لوث کردید!
  • دشوارترین رقیب برای شماره ۴ پرسپولیس
  • بورل: باید از لبه پرتگاه فاصله بگیریم